Gå til innhold

Nhd - håper du vil svare..

Anbefalte innlegg

Jeg håper at du vil ta deg tid til å svare på noe av det jeg spør om nedenfor.. for jeg blir i disse dager proppet ørene fulle av folk rundt meg som omtrent skriker til meg at jeg må være forsiktig, og at jeg må passe meg fordi det samme kan skje med meg.. Jeg vet snart ikke opp ned lenger, hva dette gjelder.. De skremmer meg, jo.. Altså pga dette i Finland, Flisa osv.

Hvor farlig kan en diagnostisert, til tider svært ustabil fordi en skilsmisse er rundt hjørnet, frustrert, fortvilet, sjalu og truende borderline pasient bli dersom frustrasjonen blir stor nok? Har jeg så stor grunn til å frykte, slik omgivelsene mine nå sier? Jeg håper du vil svare, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. og så håper jeg ikke at du blir sint på meg for at jeg maser..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315007-nhd-h%C3%A5per-du-vil-svare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• Glimtipper

4

• Colette

3

• frosken

2

Here we go again....

Jeg synes det er et poeng å vise litt romslighet i forhold til mennesker som står i en vanskelig livssituasjon. Å være redd for at barnas far skal kunne drepe både barna og en selv, er en vesentlig belastning.

Jeg tror heller ikke at svar på dol kan gjøre så mye fra eller til, men har stor forståelse for behovet for å dele bekymringen med andre.

Hvordan i huleste skal noen vite hvordan eksen din reagerer? Borderline pasienter er forresten nesten like forskjellige fra hverandre som andre folk. Hvorfor spør du alltid andre om ting som bare du og de rundt deg i RL vet?

Kan du ikke bare la være å svare en person som tydeligvis irriterer deg så innmari?

Annonse

Kan du ikke bare la være å svare en person som tydeligvis irriterer deg så innmari?

Denne personen er jo overalt - hvordan kan en unngå å legge merke til det? Jeg synes forumet skal brukes til noe de fleste kan ha nytte av. Og for vedkommendes egen skyld så bør det sies til hn at dette må hn ta opp med personlig behandler. Til J31 vil jeg si at jeg ikke har noe mot deg i det hele tatt. Men du må lære å bære ditt eget liv i større grad og ikke lene deg til ukjente andre i spørsmål i livet som alle må forholde seg til alene, eller med personlig behandler.

mener jeg

Hvordan i huleste skal noen vite hvordan eksen din reagerer? Borderline pasienter er forresten nesten like forskjellige fra hverandre som andre folk. Hvorfor spør du alltid andre om ting som bare du og de rundt deg i RL vet?

Hvis det var du som fryktet for ditt eget liv eller livet til menneskene du elsker mest i hele verden, så hadde nok du også lett etter svar hvor enn du kunne finne noen.

Kunnskap er makt.

Jente31 spør de hun tror har en viss idè. NHD er da naturlig.

Denne personen er jo overalt - hvordan kan en unngå å legge merke til det? Jeg synes forumet skal brukes til noe de fleste kan ha nytte av. Og for vedkommendes egen skyld så bør det sies til hn at dette må hn ta opp med personlig behandler. Til J31 vil jeg si at jeg ikke har noe mot deg i det hele tatt. Men du må lære å bære ditt eget liv i større grad og ikke lene deg til ukjente andre i spørsmål i livet som alle må forholde seg til alene, eller med personlig behandler.

mener jeg

J31 har ikke vært overdrevent aktiv på dette forumet de siste ukene. Det er rom for også hennes spørsmål i et rimelig omfang, akkurat som det også er plass for andres.

Hvis det var du som fryktet for ditt eget liv eller livet til menneskene du elsker mest i hele verden, så hadde nok du også lett etter svar hvor enn du kunne finne noen.

Kunnskap er makt.

Jente31 spør de hun tror har en viss idè. NHD er da naturlig.

Men hvordan kan vi svare på om hvorvidt eksen hennes er i stand til å gjøre det samme som fyren i skoletragedien i Finland? Unnskyld meg, men det der skjønner jeg bare ikke. En kan mene og tro i det uendelige, men det er kun j31 som kan oppsøke hjelp - på sin lokale plass. Jeg tror det gjør det bare verre å fundere på sånt, og at angsten ikke vil minke, men heller øke. Og det har vi sett før, at dette forumet ikke blir brukt på en fruktbar, men heller nedbrytende måte.

Men hvordan kan vi svare på om hvorvidt eksen hennes er i stand til å gjøre det samme som fyren i skoletragedien i Finland? Unnskyld meg, men det der skjønner jeg bare ikke. En kan mene og tro i det uendelige, men det er kun j31 som kan oppsøke hjelp - på sin lokale plass. Jeg tror det gjør det bare verre å fundere på sånt, og at angsten ikke vil minke, men heller øke. Og det har vi sett før, at dette forumet ikke blir brukt på en fruktbar, men heller nedbrytende måte.

Jeg sier meg ikke uenig i det. Men hun ber om en risikovurdering. Kanskje hun ikke vet at en slik vurdering må være personlig og ikke generell? Kanskje hun egentlig bare vil ha litt trøst?

Det er ikke alltid man kan tenke hundre prosent konstruktiv og rasjonelt i forhold til slikt. Jeg har selv fryktet for livet til en i familien min og leste da alt jeg kom over angående anti-sosial personlighetsforstyrrelse, i det håp om å avdekke hva som eventuelt skjer før en tragisk hendelse. Det er nok i disse baner jente31 tenker også.

Annonse

mener jeg

Skjønner ikke vitsen med å diskutere J31 i øst og vest,det er i alle fall ikke det forumet er til for.

Når du føler deg uttrygg i forhold til dette, så synes jeg du skal gå til politiet og forklare situasjonen. Kanksje kan du få en sånn alarm for å henge rundt halsen. Ellers anbefaler jeg å gå med våpen hele tiden.

''Ellers anbefaler jeg å gå med våpen hele tiden.

''

Tror kanskje ikke det er en ting politiet vil være enige i...

Når du føler deg uttrygg i forhold til dette, så synes jeg du skal gå til politiet og forklare situasjonen. Kanksje kan du få en sånn alarm for å henge rundt halsen. Ellers anbefaler jeg å gå med våpen hele tiden.

''Ellers anbefaler jeg å gå med våpen hele tiden.''

Hallo???

Jeg synes ikke man skal oppfordre til direkte farlige og ulovlige tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...