florista Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hvilke medisiner kan hjelpe for uro mot dagtid - utenom vival? Jeg har tilgang på vival, men vil helst klare meg uten det. Jeg har prøvd å gå tur, og det hjelper litt, men uroen er tilbake med en gang jeg kommer inn. Har prøvd å sette igang med ting, men klarer ikke det noe særlig. Har klart meg uten alvorlig selvskading i mange år nå, og vil så innmari gjerne unngå å havne på den veien igjen. Men kjenner at "behovet" for den roen det ga meg, er på vei tilbake. :-( Jeg går på 20mg cipralex morgen og 100mg seroquel på kveld. Har i tillegg mulighet til å ta 25mg på dagtid, for tankekjør. Men de tar ikke bort uroen i kroppen... Hilsen slitne 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hva med å prøve å lytte på linken jeg har lagt til SMIR på meldigsforumet? Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Hopplala Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Det som hjelper meg når ting er ille, er å kunne sende mail til psykologen. Jeg får det ut, jeg får skrevet og lest det om igjen, og vi jobber med det i påfølgende time. Det hjelper. I tillegg til medisiner som jeg kan ta for å ta de verste stormene. Men å kunne skrive, å vite at jeg har en person som hører og forstår, det hjelper meg....Mail, er en fin ting. Ellers dusjer jeg av meg mental "dritt". Fungerer, har alltid gjort det. Ja....meditering også, kan hjelpe. 0 Siter
Gjest ersar Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Kutt ut alt av light-produkter/kunstig sukker. 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Kutt ut alt av light-produkter/kunstig sukker. "Kutt ut alt av light-produkter/kunstig sukker" Hvor har du dette fra? Mye av det florista skrev kunne jeg ha skrevet selv. Jeg har også spurt om det kan komme/bli forsterket av diverse matvarer. Mistenker selv en del kunstige tilsetningstoffer kan virke ugunstig. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Lyrica 75 mg, eller mye fisk og bananer. 0 Siter
florista Skrevet 25. september 2008 Forfatter Skrevet 25. september 2008 "Kutt ut alt av light-produkter/kunstig sukker" Hvor har du dette fra? Mye av det florista skrev kunne jeg ha skrevet selv. Jeg har også spurt om det kan komme/bli forsterket av diverse matvarer. Mistenker selv en del kunstige tilsetningstoffer kan virke ugunstig. Tusen takk for svar alle sammen. Hm, jeg drikker veldig mye pepsi max. Opp mot 2 liter hver dag. Jeg får prøve å drikke litt mindre. Mvh 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Hm, jeg drikker veldig mye pepsi max. Opp mot 2 liter hver dag. Jeg får prøve å drikke litt mindre. Mvh Hei. Jeg har mistanke om at det er spesielt pepsi max som gjør uroen verre for meg. Jeg har kuttet den nesten helt ut, men tror det også det kan være andre tilsetningstoffer som er ugunstig for meg, men jeg vet ikke hvilken. Jeg har ikke fått respons hos legen når jeg har spurt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.