Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Tror du ikke han har fått tyn så det holder for dette?

Det er ikke til å komme bort fra at folk gjør feil. Bra folk kan også gjøre store feil. Fettern min, f.eks. - var i et årelangt, fastkjørt forhold og gikk bak ryggen hennes, og endte opp med noen han passet mye bedre med og aldri har vært utro mot.

Det jeg sliter/slet med å vurdere i denne saken var om han var en bra fyr som hadde gjort en stor feil, eller om han var den typen mann som dette er typisk for og som "aldri vil forandre seg".

Mitt instinkt var å tro det siste, men ville jeg risikere å kaste bort noe som *kunne* være min store kjærlighet dersom jeg tok feil? Nei. Derfor postet jeg her inne.

Jeg synes du bør skille mellom hvordan han har behandlet deg og hvordan han har behandlet samboeren. Og være mest opptatt av det første. Han forledet deg til å tro at du var den eneste, han lot deg bli forelsket i ham og løy deg opp i ansiktet.

Jeg synes dette er det verste sett fra ditt ståsted.

Jeg ville ikke ha avskåret ham for all framtid om det bare var det at han var opptatt, forutsatt at han var ærlig om det. Med andre ord ville jeg IKKE ha sagt at "jeg vil ikke ha en mann som har vært utro".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Tror du ikke han har fått tyn så det holder for dette?

Det er ikke til å komme bort fra at folk gjør feil. Bra folk kan også gjøre store feil. Fettern min, f.eks. - var i et årelangt, fastkjørt forhold og gikk bak ryggen hennes, og endte opp med noen han passet mye bedre med og aldri har vært utro mot.

Det jeg sliter/slet med å vurdere i denne saken var om han var en bra fyr som hadde gjort en stor feil, eller om han var den typen mann som dette er typisk for og som "aldri vil forandre seg".

Mitt instinkt var å tro det siste, men ville jeg risikere å kaste bort noe som *kunne* være min store kjærlighet dersom jeg tok feil? Nei. Derfor postet jeg her inne.

Som jeg har sagt mange ganger nå. Jeg forstår at dette er svært vondt for deg, men å tro at han ville bli en bra mann når han lyver så det holder, lenge før dere er skikkelig sammen er ei gåte for meg.

Det er ikke rart at mange havner opp med drittsekker, så lenge dere ikke stopper opp og tenker litt når ting ikke er som de bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje levde han selv på rosa skyer?

Det er mulig at han gjorde det, men det forhindrer ikke deg i å stoppe opp og tenke på om du vil ha en mann som også bedrar deg, så tidlig i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så, men da burde du heller ikke ha ringt, men heller avventet situasjonen litt eller trukket deg helt ut med en gang.

Du må ikke underslå at han har unnlatt å fortelle deg at han har samboer. Når han er uærlig på noe sånt, så burde du ha skjønt at dette er ikke noe å satse på. Eller er det slik at du tror at han ville være en engel resten av livet og aldri løyet mer?

Jeg fatter bare ikke at du og dine likesinnende vil ha noen som viser en så dårlig side av seg selv.

Ja, men jeg ville vite hvordan det lå an og ikke risikere å gå og vente på noe som kanskje aldri kunne bli uansett.

Jeg har i utgangspunktet akkurat samme holdninger til dette som deg, men jeg ser stadig vekk så mange unntak rundt om kring som utfordrer dette.

Mest sannsynlig er han en drittsekk. Men bra menn som er i livskriser og ikke vet opp ned på seg selv kan også virke som drittsekker. Mange bra menn har fått det bedre med en ny dame.

Jeg liker å tro at jeg er mye bedre enn dette, men hva vet jeg? Hadde jeg vært i et forhold med ungdomskjæresten og ikke hadde det bra, og så møtt en jeg først hadde en one night stand med (liker ikke å tro at jeg ville ha vært utro uansett situasjon, nei, men hva vet man?), nektet på at jeg hadde samboer, og så etter hvert blitt kjempeforelska i denne mannen og bare ville at det skulle fortsette, var usikker på om han følte det samme for meg, og fant aldri det riktige tidspunktet for å si sannheten, og vet atpåtil ikke hva jeg vil eller hvem jeg vil ha og dette pågår en stund? Det kan gå an, ja. Det kan hende mange. Og det finnes også en del andre typer som bare er kyniske, egoistiske drittsekker som vil ha pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør skille mellom hvordan han har behandlet deg og hvordan han har behandlet samboeren. Og være mest opptatt av det første. Han forledet deg til å tro at du var den eneste, han lot deg bli forelsket i ham og løy deg opp i ansiktet.

Jeg synes dette er det verste sett fra ditt ståsted.

Jeg ville ikke ha avskåret ham for all framtid om det bare var det at han var opptatt, forutsatt at han var ærlig om det. Med andre ord ville jeg IKKE ha sagt at "jeg vil ikke ha en mann som har vært utro".

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok det ikke for god fisk heller, nei. Var derfor godt å få bekreftet dette i en telefonsamtale.

Hvorfor det? Du visste jo allerede at han hadde holdt deg for narr. Hvor klart trenger du egentlig å få det bevist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, følelsene hennes er viktige de også, men ikke så viktige at det kan forsvares at hun ydmyker samboeren hans på det sterkeste.

Å finne ut at man er ført bak lyset på denne måten, er fryktelig vondt og ydmykende i utgangspunktet.

Å finne det ut ved at elskerinnen tar på seg å være den reddende engel som informerer, gjør det IKKE enklere. Verre kan det faktisk nesten ikke bli!

At rtgx har det vondt, er fullt ut forståelig. At det føltes enda verre da jobbreisen viste seg å være en kjærlighetsferie med samboeren, er åpenbart.

Å lette sin egen smerte ved å påføre en uskyldig tredjepart et slikt sjokk, er IKKE greit. uansett om det er for å hevne seg, gjøre egen smerte mindre, eller være ansvarsfull og opplyse damen om hvilken dritt hun kaster bort livet sitt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ikke jeg enig, fordi jeg kan bare ikke fatte at hun vil ha en som viser en så dårlig side av seg selv, så tidlig i forholdet.

Hun visste jo at han hadde unnlatt å fortelle sannheten til henne lenge før hun ringte. Enda var hun villig til å satse på denne mannen, forstå det den som kan.

Det er jeg fristet til å kalle ren dumskap, men det sa jeg jo ikke:-)

Hun var i tvil - ikke klar til å satse. Men den telefonsamtalen kom altså etter at fyren har sagt til henne at han har fortalt om henne til samboeren. Dermed mener jeg at hun ikke kan lastes for å ha såret samboeren til fyren ved å ringe og sjokkere henne. Det er fyren som har sagt at samboeren visste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var i tvil - ikke klar til å satse. Men den telefonsamtalen kom altså etter at fyren har sagt til henne at han har fortalt om henne til samboeren. Dermed mener jeg at hun ikke kan lastes for å ha såret samboeren til fyren ved å ringe og sjokkere henne. Det er fyren som har sagt at samboeren visste.

Jeg synes ikke det betyr noe fordi, han har allerede vist en så dårlig side av seg selv at det er mer enn god nok grunn for å skygge banen.

Ikke rart mange havner opp med tullinger og drittsekker når de ikke stopper på rødt lys, selv om det blinker røde lamper så store som hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det betyr noe fordi, han har allerede vist en så dårlig side av seg selv at det er mer enn god nok grunn for å skygge banen.

Ikke rart mange havner opp med tullinger og drittsekker når de ikke stopper på rødt lys, selv om det blinker røde lamper så store som hus.

Er enig med deg i at det var mer enn grunn god nok til å gå. Men du vet - det er ikke alltid så lett når følelsene er sterkt engasjert og sier deg én ting også viser det seg at virkeligheten var helt annerledes.

Jeg tror det spesielt er vanskelig for kvinner å følge egen fornuft i slike situasjoner. Vi er ofte oppdratt til å alltid tro det beste om folk - og det finnes det en del folk som vet å benytte seg av.

Også er det noe med hvordan grenser flyttes også. De flyttes jo ikke hundre meter av gangen, men en og en millimeter over litt tid. Og plutselig får man øye på en person i speilet en morgen som ikke lenger er den man vil stå inne for å være.

Etter ekteskapet mitt - og avslutningen av det - vet jeg jo litt om hvordan man endrer virkelighetsoppfatning. Og om verdien av å lande igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til smaker det godt å hevne seg litt vet du, selv om det egentlig er fryktelig barnslig.

''Av og til smaker det godt å hevne seg litt vet du, selv om det egentlig er fryktelig barnslig.''

Selvsagt. Men da går det an å kalle en spade for en spade, og ikke ta på seg en glorie om at "dette var det riktige å gjøre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Av og til smaker det godt å hevne seg litt vet du, selv om det egentlig er fryktelig barnslig.''

Selvsagt. Men da går det an å kalle en spade for en spade, og ikke ta på seg en glorie om at "dette var det riktige å gjøre".

Hun følte vel at for henne var det det riktige å gjøre, men det betyr ikke at det er det riktige for deg f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Av og til smaker det godt å hevne seg litt vet du, selv om det egentlig er fryktelig barnslig.''

Selvsagt. Men da går det an å kalle en spade for en spade, og ikke ta på seg en glorie om at "dette var det riktige å gjøre".

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følte vel at for henne var det det riktige å gjøre, men det betyr ikke at det er det riktige for deg f.eks.

Nei, det hun sier, som jeg reagerer så kraftig på, er at det var det riktige å gjøre med hensyn på samboeren. Det er her jeg mener at rtgx og Valnøtt er på tynn is.

At den telefonen var riktig av hensyn til rtgx, er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ville jeg gjort

Hadde det vært meg, ville jeg i utgangspunktet fått ektemannen til å si det selv. Noen er typen til det, andre ikke så her kommer en tolkning av om jeg hadde trodd vedkommende var feig eller typen til å krype til korset.

Så ville jeg, også etter forholdene, prøvd å få noen som stod vedkommende nær til å gjøre det. Heller ikke alltid mulig, men noen ganger er det mange veier som krysses, og en trenger ikke utlevere alt om en snakker med noen som står nær, og hvisker dem i øret at venninna har noe usnakket med sin mann.

Hvis jeg skulle ringe ville jeg sagt minst mulig for ikke gnidd inn ting. Ord setter seg fast og dette kan være svært traumatisk. Jeg ville presentert meg, sagt at hun burde snakke med mannen sin og spørre om han hadde noe å stå frem med. Jeg ville sgat at jeg ringte fordi hvis jeg var i hennes situasjon ville jeg hatt en slik smatale med min mann. Jeg ville sagt at min kontakt med mannen var tuftet på at jeg ikke visste han var gift. Jeg ville til slutt sagt at om hun følte det var nødvendig, kunne hun ringe for en videre samtale. Så var det opp til vedkommende å vurdere i hvilken grad hun følte at mannen hadde lagt alle kortene på bordet. For å være oppklarende, jeg ville ikke kommet med detaljer om hvor langt dette hadde gått, i tilfelle hun er blant dem som ikke vil vite. Men sagt nok til at hun forstod at jeg ville hatt en "oppvasksamtale", om det var meg som var i hennes sko.

Og jeg ville ikke gjort det før jeg hadde tenkt meg grundig om. Man gjør ikke dette når man selv er følelsesmessig på det mest ustabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...