Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det betyr noe fordi, han har allerede vist en så dårlig side av seg selv at det er mer enn god nok grunn for å skygge banen.

Ikke rart mange havner opp med tullinger og drittsekker når de ikke stopper på rødt lys, selv om det blinker røde lamper så store som hus.

Ikke rart mange menn forblir drittsekker hvis de alltid skal slippe billig unna? :-)

Ikke dermed sagt at jeg ringte for å hevne meg på han nei, men nå tenker han seg forhåpentligvis om to ganger før han er utro mot henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Ja, men de to involverte i et utroskap får ordne opp selv.

Er helt rystet over at du kunne ringe på den måten.

Løsunger?????

Ja, jeg kunne jo blitt gravid med tiden dersom dette hadde fortsatt? Vil man da ha en telefon fra den andre dama og oppleve noen minutters ydmykelse, eller vil man heller ha ydmykelsen når det plutselig dukker opp en ukjent person på advokatkontoret under arveoppgjøret etter mannen man har brukt hele livet på er død, og det viser seg at han har hatt et annet barn og et annet forhold? Jeg kjenner personlig kvinner som har opplevd dette.

Som sagt, jeg tror det at jeg ringte er en stor bagatell sammenlignet med mye annet. Hun er jo tross alt bare 32 år selv og mest sannsynlig ikke ei gammeldags kjerring, og hun har ikke barn med han. Nå vet hun sannheten, og kan foreta fremtidige valg ut fra det.

Så hva er egentlig så sjokkerende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Av og til smaker det godt å hevne seg litt vet du, selv om det egentlig er fryktelig barnslig.''

Selvsagt. Men da går det an å kalle en spade for en spade, og ikke ta på seg en glorie om at "dette var det riktige å gjøre".

Hvis jeg ville hevne meg, hadde det da vært mange muligheter å gjøre dette på uten å involvere en uskyldig tredjepart, har dere ikke tenkt på det?

Jeg kunne ha "fått" en kjønnssykdom, blitt "gravid", og dratt det virkelig langt.

Nå får han jo til og med sjansen til å kunne prøve å gjøre det godt igjen ovenfor henne.

Må det alltid ligge hevnmotiver bak når folk ikke bare ignorerer alt annet og kun fokuserer på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hun sier, som jeg reagerer så kraftig på, er at det var det riktige å gjøre med hensyn på samboeren. Det er her jeg mener at rtgx og Valnøtt er på tynn is.

At den telefonen var riktig av hensyn til rtgx, er jeg ikke i tvil om.

Jeg er enig i at det kan diskuteres om det var det riktige å gjøre ovenfor henne, det kan man jo aldri vite, og som sagt kan man jo kun basere slike valg på hva man selv tror man hadde ønsket i samme situasjon.

Jeg håper inderlig jeg får en slik telefon den dagen det er min kjæreste gjennom 14 år som har holdt meg for narr, og da er det meg på sikt revnende likegyldig om dama som ringer er motivert av hevn eller av hensyn til seg selv eller meg eller oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener at det er pussig å mene at det er greit å bidra til at noen får det vondt, så lenge man ikke sitter med hovedansvaret.

Hva vet du om den samtalen gjorde henne vondt? Hva vet du om hva som har skjedd tidligere?

Skal man pakke alle rundt seg inn i bomull sånn at de skal slippe å forholde seg til den virkelige verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glem hele greia

Føler for å oppsummere/konkludere litt her.

- En dame som vet at mannen er opptatt, har i utgangspunktet ingen ting med å ringe kona/samboeren.

- En som blir ført bak lyset på lik linje med kona/samboeren, har "rett til" å ringe for sin egen del.

- Det at dette er riktig for sin egen del vil ikke dermed si at det vil være riktig for kona/samboeren sin del (selv om jeg i denne situasjonen fikk bekreftet fra henne at hun var veldig glad for at jeg fortalte henne om dette), det vet man ikke noe om. Derfor må et slikt valg nødvendigvis baseres på hva som er riktig for en selv, og hva man selv tror man ville ha ønsket dersom man var henne. Og det er ikke, og vil aldri bli, en enkel situasjon.

- Den som "styrer over noens liv" er uansett den som er utro. De uskyldige som er involvert må få prøve å løse det på den måten de synes er best, og om det inkluderer en telefon til den andre, trenger det ikke dreie seg om hevn.

Det finnes ikke fasit svar for hva som er rett eller galt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor en på død og liv føler at en må ringe å opplyse folk om ett utroskap. Skal en også ringe rundt å opplyse folk om ditt og datt, for å lette seg selv. Har ikke folk annet å gjøre en å grav i andres dritt? Jeg hadde vært flau hvis jeg hadde oppdaget at jeg datet en mann som var opptatt, og jeg liksom ikke skulle ha skjønnt det. Den dagen jeg hadde oppdaget det, hadde jeg selvsagt blitt forbanna, men holdt meg langt unna denne mannen, og prøvde å glemme hele greia så fort som overhode mulig. Overfor venner ville jeg ha goldt mest mulig kjeft, og vært flau over min egen dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke fasit svar for hva som er rett eller galt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor en på død og liv føler at en må ringe å opplyse folk om ett utroskap. Skal en også ringe rundt å opplyse folk om ditt og datt, for å lette seg selv. Har ikke folk annet å gjøre en å grav i andres dritt? Jeg hadde vært flau hvis jeg hadde oppdaget at jeg datet en mann som var opptatt, og jeg liksom ikke skulle ha skjønnt det. Den dagen jeg hadde oppdaget det, hadde jeg selvsagt blitt forbanna, men holdt meg langt unna denne mannen, og prøvde å glemme hele greia så fort som overhode mulig. Overfor venner ville jeg ha goldt mest mulig kjeft, og vært flau over min egen dømmekraft.

Ringte jeg for å opplyse?

Er det dårlig dømmekraft å tro folk som fremstår som troverdige? Er det noe å være flau over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener at det er pussig å mene at det er greit å bidra til at noen får det vondt, så lenge man ikke sitter med hovedansvaret.

Jeg tror at om ikke annet så kan vi nok her i det minste enes om at vi ikka kan vite om rtgx gjorde denne damen mer eller mindre vondt ved å varsle eller ikke varsle all den tid hun ikke er tilstede i denne debatten såvidt vi vet.

Det kan hende at det var meget bra for samboeren at rtgx ringte - det kan hende ikke. Men man kan ikke konkludere med at det ville vært bedre for samboeren å ikke vite noe enn å få vite. Det er det så mange forskjellige oppfatninger om som vi jo ser, at det vil variere fra person til person.

Og hvis jeg husker rett, så hadde da damen takket rtgx for at hun ringte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glem hele greia

Ringte jeg for å opplyse?

Er det dårlig dømmekraft å tro folk som fremstår som troverdige? Er det noe å være flau over?

Du kan velge selv, enten er du naiv, eller så har du dårlig dømmekraft. Liten erfaring med menn er du ihvertfall nødt til å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener at rtgx faktisk var i full rett til å ta denne samtalen. Hun var ikke noen som var villig til å være elskerinne som godtok å plukke opp restene etter denne mannen.''

Det stemmer nok at det var det riktige for rtgx å ta telefonen, siden hun så seg så blind på at exen måtte være en god mann, at hun ikke var villig til å åpne øynene, selv om svært mange her inne fortalte henne at denne mannen var en drittsekk.

Men derifra til å ha RETT til å være den som skulle påføre samboeren smerte og SANNHETEN er et langt skritt.

Ingen her inne vet hvilken livssituasjon samboeren var i akkurat nå. Om hun er robost nok til å ta en sånn smekk, hvilket støtteapparat hun har rundt seg, osv.

Rtgx var ikke villig til å være en elskerinne. Eller plukke opp restene til denne mannen, sier du. Men det kunne hun inderlig godt la være, uten å sette seg selv som dommer over hva samboeren skulle få vite, når og ikke minst av hvem.

Jeg tror Lillemus var inne på noe vesentlig her, hevnmotivet.

Jeg er fullstendig enig med deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da den utro parten som ydmyker samboeren, ikke den som forteller det.

Det har også mye med hvordan man ordlegger seg i en slik samtale. Jeg var konkret men ydmyk, og kortfattet. Ga henne også nr mitt og tilbud om å ringe dersom hun ville prate mer.

Det at man eventuelt føler seg ydmyket i en slik situasjon tror jeg på lang sikt er en stor bagatell sammenlignet med det å kanskje kaste bort 14 år til på en utro partner og SÅ finne det ut. Så verre kan det nok bli, tror jeg.

Og det blir absolutt ikke lettere for meg av å "påføre tredjeparten et slikt sjokk". Det letteste hadde vel vært å stikke hodet i sanden.

''Det har også mye med hvordan man ordlegger seg i en slik samtale.'' Sier hvem? For meg hadde det vært fullstendig likegyldig hvordan du ordla deg, så lenge budskapet var det det var. Og jeg driver ikke og gjetter hva jeg tror jeg ville følt - jeg har nemlig vært i denne situasjonen.

''Ga henne også nr mitt og tilbud om å ringe dersom hun ville prate mer.'' Prate mer?? Med deg???

Du er virkelig UTROLIG selvsentrert. Eller naiv. Du er sannsynligvis den hun har absolutt aller minst interesse av å snakke med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det har også mye med hvordan man ordlegger seg i en slik samtale.'' Sier hvem? For meg hadde det vært fullstendig likegyldig hvordan du ordla deg, så lenge budskapet var det det var. Og jeg driver ikke og gjetter hva jeg tror jeg ville følt - jeg har nemlig vært i denne situasjonen.

''Ga henne også nr mitt og tilbud om å ringe dersom hun ville prate mer.'' Prate mer?? Med deg???

Du er virkelig UTROLIG selvsentrert. Eller naiv. Du er sannsynligvis den hun har absolutt aller minst interesse av å snakke med nå.

Jeg har også vært i samme situasjon, og hadde stor interesse av å snakke med dama (hadde jeg fått sjansen). Jeg ville gjerne vite sannheten istedet for hans sensurerte versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om den samtalen gjorde henne vondt? Hva vet du om hva som har skjedd tidligere?

Skal man pakke alle rundt seg inn i bomull sånn at de skal slippe å forholde seg til den virkelige verden?

Hva vet du om denne samtalen gjorde henne godt? Du framstår til tider så til de grader heroisk at jeg nesten har deg mistenkt for å ha laget en tullehistorie for moro skyld.

Det jeg vet, er at sannsynligheten er stor for at hun ønsker deg dit peppern gror, at det ikke finnes et fnugg av takknemlighet å spore hos henne, og at hun aldri kommer til å ta imot det generøse tilbudet ditt om å ringe tilbake hvis hun "vil prate mer".

Vi mennesker er forskjellige. Det finnes helt sikkert enkelte som blir bestevenner med elskerinna til mannen deres, og det finnes sikkert de som blir glade for at elskerinna ringer og opplyser om at mannen deres er en drittsekk som har hatt seg i lengre tid med en annen.

Og det finnes sikkert folk som lever i så begredelige forhold at de ikke føler smerte når de får en slik oppringing.

Men derifra og til å tro at dette er normen? Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om denne samtalen gjorde henne godt? Du framstår til tider så til de grader heroisk at jeg nesten har deg mistenkt for å ha laget en tullehistorie for moro skyld.

Det jeg vet, er at sannsynligheten er stor for at hun ønsker deg dit peppern gror, at det ikke finnes et fnugg av takknemlighet å spore hos henne, og at hun aldri kommer til å ta imot det generøse tilbudet ditt om å ringe tilbake hvis hun "vil prate mer".

Vi mennesker er forskjellige. Det finnes helt sikkert enkelte som blir bestevenner med elskerinna til mannen deres, og det finnes sikkert de som blir glade for at elskerinna ringer og opplyser om at mannen deres er en drittsekk som har hatt seg i lengre tid med en annen.

Og det finnes sikkert folk som lever i så begredelige forhold at de ikke føler smerte når de får en slik oppringing.

Men derifra og til å tro at dette er normen? Jaja.

For det første var hun ikke mannens elskerinne. For det andre hadde jo mannen alleredet fortalt om sitt sidesprang til henne. For det tredje så finnes det mange kvinner som ville satt pris på en slik telefon.

Deriblant jeg, som fikk telefon fra samboerens kone, som han hadde sagt til meg han var skilt fra, men som ikke var det....

Han gikk på huet og raua ut samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i samme situasjon, og hadde stor interesse av å snakke med dama (hadde jeg fått sjansen). Jeg ville gjerne vite sannheten istedet for hans sensurerte versjon.

Ja, det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om denne samtalen gjorde henne godt? Du framstår til tider så til de grader heroisk at jeg nesten har deg mistenkt for å ha laget en tullehistorie for moro skyld.

Det jeg vet, er at sannsynligheten er stor for at hun ønsker deg dit peppern gror, at det ikke finnes et fnugg av takknemlighet å spore hos henne, og at hun aldri kommer til å ta imot det generøse tilbudet ditt om å ringe tilbake hvis hun "vil prate mer".

Vi mennesker er forskjellige. Det finnes helt sikkert enkelte som blir bestevenner med elskerinna til mannen deres, og det finnes sikkert de som blir glade for at elskerinna ringer og opplyser om at mannen deres er en drittsekk som har hatt seg i lengre tid med en annen.

Og det finnes sikkert folk som lever i så begredelige forhold at de ikke føler smerte når de får en slik oppringing.

Men derifra og til å tro at dette er normen? Jaja.

Jeg prøver ikke å fremstå som heroisk, det er absolutt ingen enkel situasjon for meg, og jeg prøver å forsvare mine meninger og handlinger.

Mange som kommenterer her inne ser ut til å glemme at jeg ikke er den dama som bevisst stakk av med mannen deres, og at jeg faktisk var fullstendig uvitende i denne saken. Er det virkelig for godt til å være sant det at en tilsynelatende flott mann kan lure noen til å tro han er singel? Må man nødvendigvis være naiv og lettlurt hvis man "går på"? Må man tro seg høyt hevet over andre eller være ute etter hevn fordi man prøver å famle seg frem til en løsning? Her kan jeg lett si noe som vil føles - og være - like urettferdig for dere som mange av kommentarene jeg har fått om meg i denne saken, men jeg skal la være. Heroisk som jeg er, vet du.

Jeg vet selvfølgelig ikke om den samtalen gjorde henne godt, like lite som du vet om den gjorde henne vondt. Vondt gjorde det nok, men var det da sannheten som gjorde vondt eller det at noen sa det til henne?

Sjansen er stor for at hun ønsker meg dit peppern gror, ja. Og sjansen er også stor for at hun er en rasjonell, oppegående dame som greier å rette raseriet dit det hører hjemme. "Det generøse tilbudet mitt" kommer hun kanskje til å benytte, kanskje ikke, og det har uansett ingen ting å si, jeg ville ihvertfall ha hatt muligheten den gangen jeg var i situasjonen. Bare det at man vet man har muligheten kan utgjøre litt, selv om det uansett er en stor bagatell midt i det hele.

Vi er forskjellige, ja. Du reagerte tydeligvis forskjellig fra hvordan jeg reagerte i samme situasjon for noen år siden, og du vil basere dine fremtidige valg på hvordan du følte den gangen. Før denne debatten tok til ville jeg sikkert ment at du hadde vært egoistisk, prøvde å fremstå som heroisk, og det som verre er - dersom du i min situasjon hadde valgt å ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har også mye med hvordan man ordlegger seg i en slik samtale.'' Sier hvem? For meg hadde det vært fullstendig likegyldig hvordan du ordla deg, så lenge budskapet var det det var. Og jeg driver ikke og gjetter hva jeg tror jeg ville følt - jeg har nemlig vært i denne situasjonen.

''Ga henne også nr mitt og tilbud om å ringe dersom hun ville prate mer.'' Prate mer?? Med deg???

Du er virkelig UTROLIG selvsentrert. Eller naiv. Du er sannsynligvis den hun har absolutt aller minst interesse av å snakke med nå.

''Du er sannsynligvis den hun har absolutt aller minst interesse av å snakke med nå.''

Som nevnt annet sted i tråden; jeg kjenner til en som har opplevd noe veldig lignende, som hadde mange og lange samtaler med den andre. De hadde glede av det begge to, og ble nesten venninner etterhvert (en smule overdrivelse) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første var hun ikke mannens elskerinne. For det andre hadde jo mannen alleredet fortalt om sitt sidesprang til henne. For det tredje så finnes det mange kvinner som ville satt pris på en slik telefon.

Deriblant jeg, som fikk telefon fra samboerens kone, som han hadde sagt til meg han var skilt fra, men som ikke var det....

Han gikk på huet og raua ut samme dag.

Hva var hun da?

Hvis samboeren min hadde truffet en annen kvinne jevnlig, og på en slik måte at denne kvinnen trodde at det var starten på en langt forhold, hva mener du hun hadde vært da?

Venn?

Knullekompis?

Tilfeldig seriebekjentskap?

Jeg ville valgt å kalle henne elskerinne, selv om hun ikke visste at han var opptatt. Og at rtxg har vondt i seg over å ha blitt ført så stygt bak lyset, endrer ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...