Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

''For det første var hun ikke mannens elskerinne. For det andre hadde jo mannen alleredet fortalt om sitt sidesprang til henne.''

Rtgx hadde sex med mannen hennes. Klart hun var elskerinne, hva annet kan du kalle det?

Mannen hadde ikke fortalt samboeren om sidespranget med rtgx, det er det rtgx bygger hele telefonsamtalen på, at hun ringte for å få vite om exen hadde fortalt om henne eller ikke.

Hun ringte jo i god tro, og hvis kona _ikke_ visste, så burde hun vite.

Og hva om du fant ut om 15 år at mannen din hadde en samboer i tillegg til deg, mange visste, men ingen fortalte deg...! Mitt samboerskap med den gifte mannen varte i seks måneder, men jeg følte meg ikke særlig _lur_, da sannheten kom for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

''Kan det uansett da være bitte litt beroligende å vite at dama han var utro med ihvertfall er grei nok til å hive han på dør og være ærlig om hva som har skjedd og viser seg som et stødig medmenneske''

Var det det du gjorde? Jeg skjønner at du har behov for å rettferdiggjøre handlingen din. Men du ringte vel fordi du håpte å få vite at han snakket sant til slutt? At han virkelig hadde fortalt om deg til samboeren sin? Slik at du kunne fortsette å tro at exen din var like fantastisk som din fetter, slik at du kunne ta i mot exen med åpne armer om han kom luskende tilbake til deg? Og leve happily ever after?

Jeg er kanskje dum, men så forbanna dum er jeg ikke :-)

(Hvis jeg, etter å ha blitt fortalt av min samboer at han hadde truffet en annen, hadde blitt oppringt av denne andre dama som bare ville sjekke at det virkelig var slutt... da tror jeg nesten jeg hadde ledd høyt.)

Det var ikke det det dreide seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det forbauser meg at ikke alle kvinner har lyst til å vite om partneren er trofast eller ei...''

Som jeg skrev i en annen tråd: Jeg ville ønsket å få vite det hvis mannen min var utro. Men jeg hadde IKKE villet høre det fra elskerinnen (eller en sladrelysten nabo), jeg hadde villet få beskjeden fra noen som hadde omsorg for meg.

Jeg gjentar også resten jeg skrev: Jeg ville bare ønsket å få høre det om det virkelig var utroskap, ikke bare flørting eller kosing i fylla.

''jeg hadde villet få beskjeden fra noen som hadde omsorg for meg.

Jeg gjentar også resten jeg skrev: Jeg ville bare ønsket å få høre det om det virkelig var utroskap, ikke bare flørting eller kosing i fylla.''

Utroskap gjør ikke mindre vondt om du hører det fra en venn eller fiende. Det sårer akkurat like mye, dessverre. At mine venner _ikke_ visste det før meg, føltes godt for meg.

Definisjon på utroskap er like forskjellig som vi er mennesker på jorda, så den er vanskelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan det uansett da være bitte litt beroligende å vite at dama han var utro med ihvertfall er grei nok til å hive han på dør og være ærlig om hva som har skjedd og viser seg som et stødig medmenneske''

Var det det du gjorde? Jeg skjønner at du har behov for å rettferdiggjøre handlingen din. Men du ringte vel fordi du håpte å få vite at han snakket sant til slutt? At han virkelig hadde fortalt om deg til samboeren sin? Slik at du kunne fortsette å tro at exen din var like fantastisk som din fetter, slik at du kunne ta i mot exen med åpne armer om han kom luskende tilbake til deg? Og leve happily ever after?

Og nei, jeg vet ikke om hun oppfattet meg som et godt medmenneske, men jeg selv ville ha syntes det var langt lettere å forholde seg til enn å i tillegg skulle gå rundt og være redd for at "elskerinna" var like løgnaktig og sleip som han.

For sett at de nå greier å komme seg igjennom dette, så vet hun ihvertfall hvor hun har meg, og hun trenger ikke å være redd for at vi skal gå bak ryggen hennes. Denne vissheten ga ihvertfall meg ekstra trygghet i en vanskelig situasjon for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ringte jo i god tro, og hvis kona _ikke_ visste, så burde hun vite.

Og hva om du fant ut om 15 år at mannen din hadde en samboer i tillegg til deg, mange visste, men ingen fortalte deg...! Mitt samboerskap med den gifte mannen varte i seks måneder, men jeg følte meg ikke særlig _lur_, da sannheten kom for en dag.

Jeg føler meg ikke særlig lur jeg heller, nei.

Og det vet hun nok, samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at det å ringe i en slik situasjon er normen, jeg kjenner ikke til mange nok lignende tilfeller til å uttale meg om det.

Derimot har jeg inntrykk av at de aller fleste ville ha visst det dersom partneren var utro.

Det tror jeg også. Men jeg tror dessverre ikke at den tredje parten (altså du) er i nærheten av å være den ideelle budbringer - for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Men jeg tror dessverre ikke at den tredje parten (altså du) er i nærheten av å være den ideelle budbringer - for de aller fleste.

Det tror ikke jeg heller. Dersom målet med samtalen er å være budbringer, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg heller. Dersom målet med samtalen er å være budbringer, vel og merke.

..."kunne jeg heller ha henvendt meg til en slektning av henne", skulle det stå.

Nå var ikke meningen med samtalen bare det å "la henne vite".

Og veldig ofte er det vanskelig å finne ideelle løsninger på ikke-så-ideelle situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å fremstå som heroisk, det er absolutt ingen enkel situasjon for meg, og jeg prøver å forsvare mine meninger og handlinger.

Mange som kommenterer her inne ser ut til å glemme at jeg ikke er den dama som bevisst stakk av med mannen deres, og at jeg faktisk var fullstendig uvitende i denne saken. Er det virkelig for godt til å være sant det at en tilsynelatende flott mann kan lure noen til å tro han er singel? Må man nødvendigvis være naiv og lettlurt hvis man "går på"? Må man tro seg høyt hevet over andre eller være ute etter hevn fordi man prøver å famle seg frem til en løsning? Her kan jeg lett si noe som vil føles - og være - like urettferdig for dere som mange av kommentarene jeg har fått om meg i denne saken, men jeg skal la være. Heroisk som jeg er, vet du.

Jeg vet selvfølgelig ikke om den samtalen gjorde henne godt, like lite som du vet om den gjorde henne vondt. Vondt gjorde det nok, men var det da sannheten som gjorde vondt eller det at noen sa det til henne?

Sjansen er stor for at hun ønsker meg dit peppern gror, ja. Og sjansen er også stor for at hun er en rasjonell, oppegående dame som greier å rette raseriet dit det hører hjemme. "Det generøse tilbudet mitt" kommer hun kanskje til å benytte, kanskje ikke, og det har uansett ingen ting å si, jeg ville ihvertfall ha hatt muligheten den gangen jeg var i situasjonen. Bare det at man vet man har muligheten kan utgjøre litt, selv om det uansett er en stor bagatell midt i det hele.

Vi er forskjellige, ja. Du reagerte tydeligvis forskjellig fra hvordan jeg reagerte i samme situasjon for noen år siden, og du vil basere dine fremtidige valg på hvordan du følte den gangen. Før denne debatten tok til ville jeg sikkert ment at du hadde vært egoistisk, prøvde å fremstå som heroisk, og det som verre er - dersom du i min situasjon hadde valgt å ikke si noe.

Jeg er utmerket godt klar over at du var uvitende i denne saken. Hadde du ikke vært det, hadde jeg ikke tatt meg bryet med å svare deg engang.

Etter mitt syn var det et feilgrep å blande deg inn i livet til denne kvinnen du ringte. Det har jeg sagt ørti ganger. Jeg syns det er forståelig at du vil gjøre livet surt for ham, men jeg syns det er naivt å tro at du gjør livet lettere for henne på noe slags vis. Jeg mener fremdeles at du har bidratt til ydmykelsen av henne, og jeg mener du satte toppen på kransekaka ved å være så nedlatende (og ja, selv om jeg ikke gidder å diskutere det i det vide og brede - jeg syns det var nedlatende) å si til henne at hun bare måtte ringe "hvis hun hadde behov for å prate mer".

Kortversjon: Stakkars deg, som kom ut for en sånn fjott. (Og det mener jeg oppriktig!) Og - den telefonen kunne du godt ha spart deg.

End of story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Må det alltid ligge hevnmotiver bak når folk ikke bare ignorerer alt annet og kun fokuserer på seg selv?''

Dette har du i det minste skjønt: at du kun fokuserer på deg selv.

Det er noe så selvrettferdig over handlingen din, at jeg blir helt matt. Jeg hadde veldig sympati for deg, helt til du tok den telefonen.

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor Valnøtt går så hardt ut på dine vegne. Det er tross alt deg, dette dreier seg om, ikke om Valnøtt.

''Men jeg skjønner heller ikke hvorfor Valnøtt går så hardt ut på dine vegne. Det er tross alt deg, dette dreier seg om, ikke om Valnøtt.''

Jeg er enig, og jeg skjønner heller ikke hva som går av Valnøtt. Hun kjører på som en bulldozer og ser ut til å ha levd seg så inn i rollen til rtgx at hun er nær ved å overta.

Eller kanskje hun har som mål å knuse så mange drittsekker som mulig. Så får det ikke hjelpe om noen uskyldige også må lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utmerket godt klar over at du var uvitende i denne saken. Hadde du ikke vært det, hadde jeg ikke tatt meg bryet med å svare deg engang.

Etter mitt syn var det et feilgrep å blande deg inn i livet til denne kvinnen du ringte. Det har jeg sagt ørti ganger. Jeg syns det er forståelig at du vil gjøre livet surt for ham, men jeg syns det er naivt å tro at du gjør livet lettere for henne på noe slags vis. Jeg mener fremdeles at du har bidratt til ydmykelsen av henne, og jeg mener du satte toppen på kransekaka ved å være så nedlatende (og ja, selv om jeg ikke gidder å diskutere det i det vide og brede - jeg syns det var nedlatende) å si til henne at hun bare måtte ringe "hvis hun hadde behov for å prate mer".

Kortversjon: Stakkars deg, som kom ut for en sånn fjott. (Og det mener jeg oppriktig!) Og - den telefonen kunne du godt ha spart deg.

End of story.

Du ordlegger deg kjempegodt, det skal du ha, men jeg er fremdeles ikke enig med deg!

Kan bare ikke fatte og forstå at du ville velge å leve uvitende om din manns dobbeltliv! For det er det du sier.

Om handlingen i utgangspunktet kan sees på som hevn, egoisme, sårede følelser, så er det jo like sant at din mann er en utro drittsekk! Det vil du altså _ikke_ vite, men om du fikk vite det om 15 år, at din mann hadde to samboere, men ingen ville si det til deg fordi de ikke ville såre deg? Hvor såret hadde du blitt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Han forledet deg til å tro at du var den eneste, han lot deg bli forelsket i ham og løy deg opp i ansiktet."

Ja, det var jo faktisk det han gjorde. *Banke inn i hodet*

Flink pike. Og du er jo mye mere fonuftig, nyansert og lyttende enn "advokaten" din. Heretter bør du få lov til å snakke for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg skjønner heller ikke hvorfor Valnøtt går så hardt ut på dine vegne. Det er tross alt deg, dette dreier seg om, ikke om Valnøtt.''

Jeg er enig, og jeg skjønner heller ikke hva som går av Valnøtt. Hun kjører på som en bulldozer og ser ut til å ha levd seg så inn i rollen til rtgx at hun er nær ved å overta.

Eller kanskje hun har som mål å knuse så mange drittsekker som mulig. Så får det ikke hjelpe om noen uskyldige også må lide.

Vi er flere som stusser over engasjementet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg skjønner heller ikke hvorfor Valnøtt går så hardt ut på dine vegne. Det er tross alt deg, dette dreier seg om, ikke om Valnøtt.''

Jeg er enig, og jeg skjønner heller ikke hva som går av Valnøtt. Hun kjører på som en bulldozer og ser ut til å ha levd seg så inn i rollen til rtgx at hun er nær ved å overta.

Eller kanskje hun har som mål å knuse så mange drittsekker som mulig. Så får det ikke hjelpe om noen uskyldige også må lide.

Man lider jo ikke nødvendigvis mindre i en situasjon selv om man ennå ikke vet den hele og fulle sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som stusser over engasjementet:-)

Ja, jeg er skremt. Men samtidig litt beroliget, for rtgx har bein i nesa og kan tenke selv. Kanskje hun også stusser litt. Jeg ville i alle fall ikke ha likt at andre svarer på mine vegne og med den største sikkerhet legger ut om hva jeg tenker og føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ordlegger deg kjempegodt, det skal du ha, men jeg er fremdeles ikke enig med deg!

Kan bare ikke fatte og forstå at du ville velge å leve uvitende om din manns dobbeltliv! For det er det du sier.

Om handlingen i utgangspunktet kan sees på som hevn, egoisme, sårede følelser, så er det jo like sant at din mann er en utro drittsekk! Det vil du altså _ikke_ vite, men om du fikk vite det om 15 år, at din mann hadde to samboere, men ingen ville si det til deg fordi de ikke ville såre deg? Hvor såret hadde du blitt da?

''Kan bare ikke fatte og forstå at du ville velge å leve uvitende om din manns dobbeltliv! For det er det du sier.''

Nei, en slik kortslutning er basert på troen på at det _bare_ var elskerinnen som hadde det i sin makt å si fra og at mannen aldri kom til å si noe ettersom han ikke hadde rukket det ennå.

Kanskje hadde han nettopp av hensyn til henne ventet med å si det til etter ferien? Eller under ferien?

Vet vi noe som helst om denne samboerens liv og sinnstilstand? Kanskje hadde hun nettopp mistet moren sin i kreft og hadde gledet seg til en ferietur for å komme til hektene, og han tenker at hun trenger denne ferien før enn han påfører henne enda flere bekymringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lider jo ikke nødvendigvis mindre i en situasjon selv om man ennå ikke vet den hele og fulle sannheten?

Nei, men i ditt tilfelle ville jeg tippe at du du ble enda mere fortvilet enn før etter telefonen. Du oppdaget jo bl.a. at han skulle på ferie med samboeren. Var ikke det et slag i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men i ditt tilfelle ville jeg tippe at du du ble enda mere fortvilet enn før etter telefonen. Du oppdaget jo bl.a. at han skulle på ferie med samboeren. Var ikke det et slag i ansiktet?

''Var ikke det et slag i ansiktet?''

Jeg skulle tro det - ihvertfall om det hadde skjedd meg.

Før telefonen kunne hun sagt til seg selv at han er en løgner som hun ikke ville vite noe av - uansett om han hadde kommet og bønnfalt henne på sine knær.

Etter telefonen skjønner hun at valget mht å opprettholde et forhold til ham ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...