Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Egentlig hadde du ikke trengt å ringe for å slutte å tro på julenissen. Du trodde han var mannen i ditt liv, men det høres ikke ut som om du er kvinnen i hans. Og det baserer jeg delvis på at han oppførte seg så dårlig mot deg, og delvis fordi han ikke sørget for å bryte opp fra samboeren etter at han hadde truffet deg. Dette kan høres brutalt ut, men jeg tror det vil være lettere for deg å gi slipp på følelsene hvis du innser at han ikke var den rette.

Ærlig talt, nå synes jeg du virkelig går inn for å såre. Har du ikke hørt Ole Brumm "jatakk, begge deler"? Noen vil ha i pose og sekk, og kan elske flere samtidig, det er greit når de er ærlige om det, men ikke når de lyver.

Noen menn er for feige til å være ærlige, og det må damene rundt ham betale prisen for.

Nå synes jeg du kan begrave våpene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Ærlig talt, nå synes jeg du virkelig går inn for å såre. Har du ikke hørt Ole Brumm "jatakk, begge deler"? Noen vil ha i pose og sekk, og kan elske flere samtidig, det er greit når de er ærlige om det, men ikke når de lyver.

Noen menn er for feige til å være ærlige, og det må damene rundt ham betale prisen for.

Nå synes jeg du kan begrave våpene dine.

Nei, jeg går ikke inn for å såre. Tvertimot. Jeg tror det beste for rtgx er å innse at denne mannen er slik som du beskriver. Og ikke verdt å bruke tårene sine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke inn for å såre. Tvertimot. Jeg tror det beste for rtgx er å innse at denne mannen er slik som du beskriver. Og ikke verdt å bruke tårene sine på.

Det er sant, men det koster noen tårer likevel;) Kjærligheten dør ikke samme dag som man oppdager løgn og falskhet, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men det koster noen tårer likevel;) Kjærligheten dør ikke samme dag som man oppdager løgn og falskhet, dessverre.

Nei, men det hjelper å bli klar over at det ikke var noe å satse på. Så lenge man håper, gir man kjærligheten ny næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du summerer tingene veldig godt.

Og jeg er enig i at Rtgx var i sin fulle rett til å ta denne telefonen for sin egen del. Forutsatt at hun viste hensyn og respekt overfor den som skulle motta en så vanskelig beskjed. (I det hun skriver finner jeg ikke noe teng til skadefryd eller ønske om gni salt i såret til den bedratte samboeren.)

At motivene kan være ganske blandete i forhold til hennes bedrageriske eks viser vel bare at hun er et menneske.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen...

jaja, jeg syns kanskje det er litt vanskelig hele greia jeg. Skifter mening annenhver gang jeg er inne her.

Det har kanskje noe med at jeg aldri har vært bort i noe slikt, og jeg er såpass naiv at jeg er sikker på at jeg aldri kommer til å oppleve det.

''Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen... ''

Om hans samboerskap nå er over, må det da være takket være hans bedrag av to kvinner på en gang og hans forkjærlighet for løgner.

Du kan da ikke gi brannalarmen skylden for brannen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen... ''

Om hans samboerskap nå er over, må det da være takket være hans bedrag av to kvinner på en gang og hans forkjærlighet for løgner.

Du kan da ikke gi brannalarmen skylden for brannen!

mvh

Mange her inne vil ikke ha brannalarm engang;(

Dårlig stilt i Det Norske Hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hadde du ikke trengt å ringe for å slutte å tro på julenissen. Du trodde han var mannen i ditt liv, men det høres ikke ut som om du er kvinnen i hans. Og det baserer jeg delvis på at han oppførte seg så dårlig mot deg, og delvis fordi han ikke sørget for å bryte opp fra samboeren etter at han hadde truffet deg. Dette kan høres brutalt ut, men jeg tror det vil være lettere for deg å gi slipp på følelsene hvis du innser at han ikke var den rette.

Lettere og lettere.

Det kunne like gjerne vært en av oss andre her inne som hadde fått store kvaler hvis vi plutselig forelsker oss i en annen. Så store beslutninger er ikke enkle å ta over natten.

Dersom fyren viser seg å være en egoistisk drittsekk helt enkelt, har jeg selvfølgelig ingen sympati :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ganger tror jeg at vi kvinner tenker for mye!. En må da for f.... kunne se virkeligheten rett i øynene, uten å måtte dra alt og alle inn i elendigheten. Jeg skjønner ikke at voksne mennesker som rtgx, måtte ringe for først da å kunne klare å gå videre i livet. Jeg hadde blitt forbanna om en dame som var utro med min mann, skulle ha ringt til meg for å " lette " seg, fordi hennes liv ikke kunne gå videre før jeg fikk vite osv.

Det hadde vært mye greiere om en kjennte godt hadde fortalt meg det. Jeg kaller det hevn og sjalusi, og det har det aldri kommet noe godt ut av.

Bedrageren har dratt to kvinner inn i elendigheten.

Sviket og bedraget er like kvalmt og elendig enten de to bedratte kvinnene snakker sammen eller ikke.

Å fortelle én kvinne at hun er bedratt av den samme mannen som har bedratt deg selv, er da langt fra å dra dra alt og alle inn i elendigheten.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen... ''

Om hans samboerskap nå er over, må det da være takket være hans bedrag av to kvinner på en gang og hans forkjærlighet for løgner.

Du kan da ikke gi brannalarmen skylden for brannen!

mvh

Ah...godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Jeg har ikke orket å engasjere meg i denne saken, men må bare si meg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg mener at rtgx faktisk var i full rett til å ta denne samtalen. Hun var ikke noen som var villig til å være elskerinne som godtok å plukke opp restene etter denne mannen.''

Det stemmer nok at det var det riktige for rtgx å ta telefonen, siden hun så seg så blind på at exen måtte være en god mann, at hun ikke var villig til å åpne øynene, selv om svært mange her inne fortalte henne at denne mannen var en drittsekk.

Men derifra til å ha RETT til å være den som skulle påføre samboeren smerte og SANNHETEN er et langt skritt.

Ingen her inne vet hvilken livssituasjon samboeren var i akkurat nå. Om hun er robost nok til å ta en sånn smekk, hvilket støtteapparat hun har rundt seg, osv.

Rtgx var ikke villig til å være en elskerinne. Eller plukke opp restene til denne mannen, sier du. Men det kunne hun inderlig godt la være, uten å sette seg selv som dommer over hva samboeren skulle få vite, når og ikke minst av hvem.

Jeg tror Lillemus var inne på noe vesentlig her, hevnmotivet.

''Men derifra til å ha RETT til å være den som skulle påføre samboeren smerte og SANNHETEN er et langt skritt.''

Den tankegangen blir som å gi legen som formidler diagnosen skylden for sykdommen og all elendigheten den fører med seg.

Det er den utro mannen som står for smertepåføringen, Det er han som burde tenkt på konsekvensene av at sannheten om hans svik kunne kommet for en dag.

Om hans samboer ikke ønsket å få vite om utroskap, burde han latt være å bedra enda en kvinne.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Vet ikke hvor mye av tråden du har lest, men jeg var den kvinnen som fikk en slik oppringning, av min samboers kone. Er henne evig takknemlig for det, og samboeren gikk på huet og raua ut herfra. Hva kona gjorde, vet jeg faktisk ikke, men vil tro at livet hans ikke ble helt det samme etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye av tråden du har lest, men jeg var den kvinnen som fikk en slik oppringning, av min samboers kone. Er henne evig takknemlig for det, og samboeren gikk på huet og raua ut herfra. Hva kona gjorde, vet jeg faktisk ikke, men vil tro at livet hans ikke ble helt det samme etter det.

Shit... Det må ha vært tøft..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen... ''

Om hans samboerskap nå er over, må det da være takket være hans bedrag av to kvinner på en gang og hans forkjærlighet for løgner.

Du kan da ikke gi brannalarmen skylden for brannen!

mvh

LOL!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men derifra til å ha RETT til å være den som skulle påføre samboeren smerte og SANNHETEN er et langt skritt."

Bør ikke sannheten kunne være en selvfølge?

"Ingen her inne vet hvilken livssituasjon samboeren var i akkurat nå. Om hun er robost nok til å ta en sånn smekk, hvilket støtteapparat hun har rundt seg, osv. "

Godt poeng. Det vet man ikke. Men man vet ikke hvor mye av en eventuell skjørhet som skyldes et dårlig forhold eller måten han behandler henne på.

Kan det uansett da være bitte litt beroligende å vite at dama han var utro mot ihvertfall er grei nok til å hive han på dør og være ærlig om hva som har skjedd og viser seg som et stødig medmenneske, istedet for å få vite det fra andre og til stadighet lure på om det er en liten spretten lolita som lusker der ute og når som helst kan lokke mannen tilbake til seg og atpåtil lyge om det hvis hun blir konfrontert?

Det er vel omtrent slik jeg tenker på det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Ganske sjokkert jeg også, ja.

(Skjønt, jeg kan jo ikke uttale meg i denne saken lenger uten å bli stemplet som selvrettferdig, kjempeegoistisk, osv osv.)

Samtidig som det er veldig godt å se at det også er mange her inne som skjønner hva jeg går igjennom og hva jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt en del om dette og min mening. Men om jeg var i samme situasjon, så hadde jeg ikke ringt. For det første har jeg litt telefonskrekk ;) For det andre blander jeg meg stort sett ikke inn i andre menneskers liv. Jeg hadde følt mye sympati med samboeren/kona, men jeg hadde ikke fått noe ut av å ringe.

Nå hadde jeg aldri hatt behov for noe avsluttende heller, da. Om han hadde løyet om å være gift/samboende/ha kjæreste, så hadde det vært et hard spark i baken og rett ut. Kanskje jeg aldri elsker noen dypt nok, men jeg har standarer jeg ikke viker fra. Det er tross alt jeg som har ansvar for mitt eget liv og skal jeg investere tid, penger og framtid med noen, så må jeg kunne stole på de.

''For det andre blander jeg meg stort sett ikke inn i andre menneskers liv. Jeg hadde følt mye sympati med samboeren/kona, men jeg hadde ikke fått noe ut av å ringe.''

Men du er jo allerede dypt innblandet i andres liv om du (uvitende eller ikke) hadde vært sammen med en mann som alt var opptatt.

Om jeg hadde blitt utsatt for den type dobbeltbedrag som er beskrevet her, ville jeg kjent en stor trang til å rydde opp der jeg kunne når jeg ble kjent med bedraget. Dvs. kastet fyren på dør og gjøre den medbedratte oppmerksom på bedraget.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...