Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest bimbimbimbooooooooom

Hun har ihvertfall kommet med langt mer vettuge svar en mange som bare hopper inn og spyr ut noen beskyldninger og antakelser.

Alle har rett til en mening, selv om den ikke nødvendigvis passer deg elt i den situasjonen du befinner deg i. Ønsker du ikke andres meninger i saken, unngår du det enkelt ved å la være å skrive om dette her inne :)

Og av en "selvoppnevnt" ekspert bør man forvente noen gode råd ;) Selv om jeg ikke er enig i at hun ga deg et godt ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Jeg fatter ikke hvorfor du skulle ringe i det hele tatt, når du allerede visste at han hadde løyet og bedratt deg? Hva ville du oppnådd med det? Dette er jo ikke noe å samle på, så det hadde vært så enkelt at du burde avslutte hele greia.

I denne tråden finner du minst to menn som ikke bare blir ferdig med det.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3956811

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette ikke er ukomplisert, at det er sårt og vondt og at du har det forferdelig. Og du sier selv at en del av deg ønsker forsoning. Det er ikke noe galt i å føle det du føler, og jeg tror det var derfor du ringte. Det er ikke verre enn det :)

Greit at du tror det, men så enkelt var det ikke.

Og hvis du forstår hvordan jeg føler det, så skjønner du sikkert også at det er slitsomt og vondt å lese antakelser om hvordan jeg visstnok er, hvordan jeg visstnok tenker, og hva min motivasjon visstnok er bak mine handlinger som visstnok både er egoistiske og fullstendig sjokkerende, i følge noen.

Greit at det debatteres hvorvidt det var greit av meg å gjøre som jeg gjorde, og viktig at man får frem hva man selv ville ha ønsket i samboerens situasjon, men at min karakter debatteres vil jeg ha meg frabedt.

Nå ble denne regla tilfeldigvis rettet mot deg. Jeg håper dere andre som har kommet med mindre trivelige utsagn også får det med seg, og kan tenke seg om enda en gang før de slenger ut av seg neste gang. Selv om DERE i min situasjon ville ha handlet basert på egoisme og håp om å bli valgt, assosierer denne situasjonen med egoistiske drittkjerringer eller rett og slett ikke greier å skille meg fra en "informert elskerinne", så må det da gå an at noen blant oss handler etter et mer komplekst sett av motivasjoner og at det ikke nødvendigvis betyr at man prøver å fremstå som en engel?

Veldig glad for støtte jeg har fått, veldig glad for at flere sider av saken ble belyst (Det har vært lærerikt, som Valnøtt sier), veldig glad for at mange her inne viser seg å være kloke og reflekterte. Blir tilsvarende sliten og skuffet over at en del ikke ønsker å tenke lengre enn de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden finner du minst to menn som ikke bare blir ferdig med det.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3956811

mvh

Nå er det jo ikke det vi diskuterer om de blir ferdig med det eller ikke. Det er jo forståelig at dette vil sette dype spor.

Nå mener jeg at jeg har lest den tråden før. Der ber de om at mannnen ikke skal hevne seg på den andre mannen, men motsatt er det visst helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har rett til en mening, selv om den ikke nødvendigvis passer deg elt i den situasjonen du befinner deg i. Ønsker du ikke andres meninger i saken, unngår du det enkelt ved å la være å skrive om dette her inne :)

Og av en "selvoppnevnt" ekspert bør man forvente noen gode råd ;) Selv om jeg ikke er enig i at hun ga deg et godt ett.

"En mening" må man så gjerne ha, men denne meningen bør man da også kunne være åpen for å revurdere. Se forøvrig mitt forrige svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at du tror det, men så enkelt var det ikke.

Og hvis du forstår hvordan jeg føler det, så skjønner du sikkert også at det er slitsomt og vondt å lese antakelser om hvordan jeg visstnok er, hvordan jeg visstnok tenker, og hva min motivasjon visstnok er bak mine handlinger som visstnok både er egoistiske og fullstendig sjokkerende, i følge noen.

Greit at det debatteres hvorvidt det var greit av meg å gjøre som jeg gjorde, og viktig at man får frem hva man selv ville ha ønsket i samboerens situasjon, men at min karakter debatteres vil jeg ha meg frabedt.

Nå ble denne regla tilfeldigvis rettet mot deg. Jeg håper dere andre som har kommet med mindre trivelige utsagn også får det med seg, og kan tenke seg om enda en gang før de slenger ut av seg neste gang. Selv om DERE i min situasjon ville ha handlet basert på egoisme og håp om å bli valgt, assosierer denne situasjonen med egoistiske drittkjerringer eller rett og slett ikke greier å skille meg fra en "informert elskerinne", så må det da gå an at noen blant oss handler etter et mer komplekst sett av motivasjoner og at det ikke nødvendigvis betyr at man prøver å fremstå som en engel?

Veldig glad for støtte jeg har fått, veldig glad for at flere sider av saken ble belyst (Det har vært lærerikt, som Valnøtt sier), veldig glad for at mange her inne viser seg å være kloke og reflekterte. Blir tilsvarende sliten og skuffet over at en del ikke ønsker å tenke lengre enn de gjør.

''Blir tilsvarende sliten og skuffet over at en del ikke ønsker å tenke lengre enn de gjør.''

Man skal ikke klandre folk for det de ikke kan! Og folk bør ikke uttale seg om noe de ikke kjenner til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke som en engel, men noen har sikkert bedre samvittighet enn meg!

Men er fan av ærlighet;)

Ikke noe problem å være ærlig selv om du ikke ringer andre fordi mannen har vært utro.

Men blir du spurt og du ikke sier noe så stiller det seg annerledes, men det er stor forskjell på det og ringe.

Dette handler ikke stort annet enn hevn og gosje seg over at dere fikk has på mannen. Så lenge deres egne behov blir dekket så dritere dere i barna i denne familien og dekker dere bak ærlighet og annet tullball.

Dette er noe damegreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blir tilsvarende sliten og skuffet over at en del ikke ønsker å tenke lengre enn de gjør.''

Man skal ikke klandre folk for det de ikke kan! Og folk bør ikke uttale seg om noe de ikke kjenner til;)

Du har så rett, igjen.

Og vanligvis ville jeg ha oversett det. Men jeg er sårbar nå, og mange ser ut til å glemme at jeg faktisk leser det de skriver her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å være ærlig selv om du ikke ringer andre fordi mannen har vært utro.

Men blir du spurt og du ikke sier noe så stiller det seg annerledes, men det er stor forskjell på det og ringe.

Dette handler ikke stort annet enn hevn og gosje seg over at dere fikk has på mannen. Så lenge deres egne behov blir dekket så dritere dere i barna i denne familien og dekker dere bak ærlighet og annet tullball.

Dette er noe damegreie.

Og det er en mannegreie å generalisere og ikke tenke lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har rett til en mening, selv om den ikke nødvendigvis passer deg elt i den situasjonen du befinner deg i. Ønsker du ikke andres meninger i saken, unngår du det enkelt ved å la være å skrive om dette her inne :)

Og av en "selvoppnevnt" ekspert bør man forvente noen gode råd ;) Selv om jeg ikke er enig i at hun ga deg et godt ett.

Du, forresten.

Hva mener du da "et godt råd" ville ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke det vi diskuterer om de blir ferdig med det eller ikke. Det er jo forståelig at dette vil sette dype spor.

Nå mener jeg at jeg har lest den tråden før. Der ber de om at mannnen ikke skal hevne seg på den andre mannen, men motsatt er det visst helt greit.

I den tråden vi diskuterer har mannen bedratt to personer samtidig. Så da er det i så fall ikke snakk om å hevne seg på elskeren/elskerinnen, men på den som har vært uttro.

Men jeg kan ikke se så mange oppfordringer til hevn. Kun oppfordringer til å få sannheten på både sitt eget og den andre bedrattes bord. Alle vil ha blandede motiv i slike situasjoner. Men her besto 'hevnen' bare i å fortelle sannheten. En sannhet det må være rimelig å anta de fleste ville foretrekke å høre framfor å oppleve enda mer bedrag.

Det dreier seg også om et helt nyavslørt bedrag.

I den tråden jeg la en link til dreier det seg om utroskap som har vært avslørt i lengre tid. I det ene tilfelle i mange år. Her er hevn for hevnens skyld rettet mot elskeren ikke den som har vært uttro.

Han som forteller at han tok hevn skrev vel at han brukte trusselen om avsløring som et middel.

Hvor mye bedre hadde det ikke vært å gi de bedratte parter et valg basert på sanneheten, og så bli ferdig med saken, i stedet for å går å ruge slik.

Jeg ville foretrekke å vite, om det så kom fra en som også var forsmådd/bedratt. Da blir det jo naturlig å fortelle også.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

"En mening" må man så gjerne ha, men denne meningen bør man da også kunne være åpen for å revurdere. Se forøvrig mitt forrige svar til deg.

Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral?

Det riktige er at du handler ut fra hva du mener er best for deg. Det krever også at når du legger ut din historie her, takler andres meninger. Tåler du ikke det, er du dessverre på feil sted. Her diskuteres det til stadighet både andres karakter i tillegg til tema (bare til opplysning). Så da er du en erfaring rikere og kan ta med dette i betrakningen neste gang du skriver et innlegg her inne. For her som ellers i livet møter du "blanda drops".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bimbimbimbooooooooom

Du, forresten.

Hva mener du da "et godt råd" ville ha vært?

Ikke å handle etter råd fra noen her inne, men etter din egenfølelse og egen moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral?

Det riktige er at du handler ut fra hva du mener er best for deg. Det krever også at når du legger ut din historie her, takler andres meninger. Tåler du ikke det, er du dessverre på feil sted. Her diskuteres det til stadighet både andres karakter i tillegg til tema (bare til opplysning). Så da er du en erfaring rikere og kan ta med dette i betrakningen neste gang du skriver et innlegg her inne. For her som ellers i livet møter du "blanda drops".

'' Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral? ''

*nettopp lært å lage gule sitatfelt*

Jeg forventer egentlig at alle som tar del i en diskusjon er åpne for å revurdere sine holdninger/meninger etter hvert som de møter argumenter og motargumenter (ikke dermed sagt at de forandrer standpunkt). I motsetning til bare å spy ut av seg - da kan de like gjerne holde kjeft.

Regner med du ser at dette ikke betyr at jeg forventer at de skal tilpasse seg mine erfaringer.

Regner også med at de fleste som har lest hele tråden (og giddet å tenke seg om) forstår at det dreier seg om komplekse motivasjonsfaktorer her.

Jeg skrev forøvrig inn for å få råd og støtte (Det heter da vitterlig DOKTOR online, ikke "Dissekér min karakter og kjeft meg huden full"?), og jeg spurte heller ikke "Er jeg en ond person som...... ". Likevel har det vært lærerikt med en debatten som oppstod. Men at så mange bare skal slenge ut noe som virker lite gjennomtenkt og kanskje også sinne som egentlig skulle vært uttrykt på eksmann, elskerinne og oldemor, kommer det ikke noe godt ut av.

'' Det riktige er at du handler ut fra hva du mener er best for deg. Det krever også at når du legger ut din historie her, takler andres meninger. ''

Ulvinnen og Babette, for eksempel, har ikke gitt meg ubetinget støtte. Det er likevel lærerikt å se hva de mener og hvorfor, så det er ikke den typen respons jeg sikter til.

Synes også det må gå an å skrive innlegg her inne dersom man trenger støtte og råd, uten å bli hakket i småbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

'' Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral? ''

*nettopp lært å lage gule sitatfelt*

Jeg forventer egentlig at alle som tar del i en diskusjon er åpne for å revurdere sine holdninger/meninger etter hvert som de møter argumenter og motargumenter (ikke dermed sagt at de forandrer standpunkt). I motsetning til bare å spy ut av seg - da kan de like gjerne holde kjeft.

Regner med du ser at dette ikke betyr at jeg forventer at de skal tilpasse seg mine erfaringer.

Regner også med at de fleste som har lest hele tråden (og giddet å tenke seg om) forstår at det dreier seg om komplekse motivasjonsfaktorer her.

Jeg skrev forøvrig inn for å få råd og støtte (Det heter da vitterlig DOKTOR online, ikke "Dissekér min karakter og kjeft meg huden full"?), og jeg spurte heller ikke "Er jeg en ond person som...... ". Likevel har det vært lærerikt med en debatten som oppstod. Men at så mange bare skal slenge ut noe som virker lite gjennomtenkt og kanskje også sinne som egentlig skulle vært uttrykt på eksmann, elskerinne og oldemor, kommer det ikke noe godt ut av.

'' Det riktige er at du handler ut fra hva du mener er best for deg. Det krever også at når du legger ut din historie her, takler andres meninger. ''

Ulvinnen og Babette, for eksempel, har ikke gitt meg ubetinget støtte. Det er likevel lærerikt å se hva de mener og hvorfor, så det er ikke den typen respons jeg sikter til.

Synes også det må gå an å skrive innlegg her inne dersom man trenger støtte og råd, uten å bli hakket i småbiter.

Så flink du er :) Jeg har ikke lært meg hvordan disse gule feltene kan lages. Har forsøkt det som er beskrevet, men jeg bruker Mac og der trengs det tydelig en annen fremgangsmåte.

Jeg har ikke så mye mer å si om dette enn at folk bør være mottagelig for andres meninger om de ikke endrer mening av den grunn. Jeg vet ikke hvem du føler deg så "overkjørt" av. Jeg har skummet gjennom hele tråden og ser ikke så mye annet enn at noen er uenige i valget du har gjort om å ringe hans samboer. Og det er kanskje litt sårt akkurat nå.

At det heter DOKTOR online betyr ikke at man kan forvente samme trøst og støtte som man ville av sine nærmeste. Hadde denne saken blitt lagt frem for 100 tilfeldige personer på gaten, ville du nok opplevd akkurat det samme som her.

Det viktige er uansett at du føler at du har tatt det rette valget og kan sitte igjen med en god følelse i forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

Hvilket jeg også gjorde :-)

Da er saken grei :) Hvilket betyr at du ikke trenger å bruke så mye tid på å overbevise oss som ikke hadde gjort det samme valget, om at ditt valg var det riktige ;) Vi ville uansett ikke gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...