Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Men hva er så farlig med å kontakte dobbeltbedragerens samboer. Hun satte pris på å få vite om dette.

Er problemet at det blir vanskeligere å bedra? Mener du at løgn og bedrag er en privatsak?

mvh

Fordi hun ikke visste hvordan den andre parten ville ta dette. Dette kunne få ganske store følger for flere enn mannen.

Mannen er ikke viktig i det hele tatt i dette, han får bare ta sin straff.

Løgn og bedrag er i alle fall en intern sak i denne familien og ikke noe vi andre skal blande oss inn i.

Dere gjør ikke annet enn å gjemme dere bak at dette skal være så realt, men dere tenker mer på dere selv, nesten så jeg ser glorien helt hit. Det er nok i de fleste tilfeller mer enn en hevntanke enn å rydde opp etter dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Gjest bimbimbimbooooooooom

Da hun ringte var status at han trodde han kanskje skulle gå fra samboeren sin og bli hennes. Det er et viktig poeng her.

Hehehehe ja sannelig. Så hun skulle bare ta den telefonen får å få litt fortgang i saken da? Kvinnfolk er ikke sanne (jeg er kvinne selv bare så det er sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

Jo, du hadde god grunn til å trekke deg ut fra dette uten å kontakte henne. Du visste da allerede at han hadde unngått å si til deg at han hadde samboer og bare det alene burde ha fått masse røde lamper til å blinke midt i fleisen på deg. Men du fortsette å kjøre på rødt.

Helt enig. Men det hun håper på er selvsagt at han nå skal bli kastet ut for deretter å kaste seg i hennes armer. Det er ikke så vanskelig å forstå motivet for denne samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun ikke visste hvordan den andre parten ville ta dette. Dette kunne få ganske store følger for flere enn mannen.

Mannen er ikke viktig i det hele tatt i dette, han får bare ta sin straff.

Løgn og bedrag er i alle fall en intern sak i denne familien og ikke noe vi andre skal blande oss inn i.

Dere gjør ikke annet enn å gjemme dere bak at dette skal være så realt, men dere tenker mer på dere selv, nesten så jeg ser glorien helt hit. Det er nok i de fleste tilfeller mer enn en hevntanke enn å rydde opp etter dere.

Såvidt jeg har forstått, så lever du i et perfekt ekteskap? Hvordan ville det da føles om du om ti år fikk vite at din kone var notorisk utro, i alle disse år?

Noe som heter at har du ikke gått i skoene, så kom ikke med råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe ja sannelig. Så hun skulle bare ta den telefonen får å få litt fortgang i saken da? Kvinnfolk er ikke sanne (jeg er kvinne selv bare så det er sagt)

Les hele tråden først da, så man slipper å gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Men det hun håper på er selvsagt at han nå skal bli kastet ut for deretter å kaste seg i hennes armer. Det er ikke så vanskelig å forstå motivet for denne samtalen.

Bim bim bim bo, ja.

Takk for undervurderingen.

Hadde jeg håpet det, hadde jeg for ** ikke ringt. Sjansen for at han skulle velge meg hadde vel vært langt større dersom jeg bare hadde vært snill og god og fristende? Jeg var for sint til å konkurrere. Og det regner jeg med jeg kommer til å være veldig glad for snart.

Les hele tråden så kanskje du fatter litt mer, istedet for bare å hoppe inn her og slenge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått, så lever du i et perfekt ekteskap? Hvordan ville det da føles om du om ti år fikk vite at din kone var notorisk utro, i alle disse år?

Noe som heter at har du ikke gått i skoene, så kom ikke med råd....

Jeg har full rett til å mene noe om dette.

Den som hadde ringt meg om noe sånt hadde fått passet sitt påskrevet og fått klar beskjed om å holde seg til sine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun ikke visste hvordan den andre parten ville ta dette. Dette kunne få ganske store følger for flere enn mannen.

Mannen er ikke viktig i det hele tatt i dette, han får bare ta sin straff.

Løgn og bedrag er i alle fall en intern sak i denne familien og ikke noe vi andre skal blande oss inn i.

Dere gjør ikke annet enn å gjemme dere bak at dette skal være så realt, men dere tenker mer på dere selv, nesten så jeg ser glorien helt hit. Det er nok i de fleste tilfeller mer enn en hevntanke enn å rydde opp etter dere.

De negative konsekvenser kommer av utroskapen. Ikke at den blir avslørt.

Om du narrer noen med på din uttroskap, slik saken er her, har du allerede dratt en tredjeperson inn i ditt samliv.

Det ville bydd meg imot å innlede et forhold med en mann som alt var opptatt. Både av hensyn til den partneren han har, men aller mest for min egen del. På dette området er jeg på ingen måte villig til å dele.

Så om noen bedro meg til å være med på bedrag, var jeg allerede involvert. Akkurat som om jeg ville vært ansvarlig for tyvegods kjøpt i god tro.

Jeg forbeholder meg da retten til å rydde opp på den måten som jeg best lever med selv. Jeg ville hatt det best om jeg visste at jeg ikke hadde feiget fra å informere den medbedratte.

For det første for å klargjøre min ufrivillige rolle i saken. For det andre for å gi den medbedratte et valg basert på fakta. Jeg har truffet mange som fortviler over at ingen sa sannheten. Men aldri truffet noen som klager over at noen sa sannheten på en så skånsom måte som mulig. Så kunne jeg ikke deligere jobben, hadde jeg gjort den selv.

Og ja, jeg ville helt sikkert hatt blandede motiv. Jeg ville helt sikkert kost meg litt over at drittsekken endelig fikk unngjelde. Men jeg tror likevel dette på sikt ville skapt mest orden i alles liv.

Det er en sammenheng mellom sannhet og frihet. På samme måte henger løgn og lenker sammen. Om noen drar meg inn i sine løgner, intriger og spill, forbeholder jeg meg retten til å bruke det flomlys som trengs for å komme meg helt klar av situasjonen.

Jeg kan jo ikke være sikker på at dette ikke ville fyre tilbake på meg om jeg f.eks. senere skulle få denne kvinnen som kollega. Sannheten har sine veier og kan tyte ut når man minst aner det. Men da kan det være sent for meg å forklare min rolle.

Så lenge man gjøre det man kan for å være mest mulig respektfull, må all smerte stå på bedragerens regning.

Skal noen få bedra meg og andre på kryss og tvers og så skulle jeg ikke ha rett til å avsløre det!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De negative konsekvenser kommer av utroskapen. Ikke at den blir avslørt.

Om du narrer noen med på din uttroskap, slik saken er her, har du allerede dratt en tredjeperson inn i ditt samliv.

Det ville bydd meg imot å innlede et forhold med en mann som alt var opptatt. Både av hensyn til den partneren han har, men aller mest for min egen del. På dette området er jeg på ingen måte villig til å dele.

Så om noen bedro meg til å være med på bedrag, var jeg allerede involvert. Akkurat som om jeg ville vært ansvarlig for tyvegods kjøpt i god tro.

Jeg forbeholder meg da retten til å rydde opp på den måten som jeg best lever med selv. Jeg ville hatt det best om jeg visste at jeg ikke hadde feiget fra å informere den medbedratte.

For det første for å klargjøre min ufrivillige rolle i saken. For det andre for å gi den medbedratte et valg basert på fakta. Jeg har truffet mange som fortviler over at ingen sa sannheten. Men aldri truffet noen som klager over at noen sa sannheten på en så skånsom måte som mulig. Så kunne jeg ikke deligere jobben, hadde jeg gjort den selv.

Og ja, jeg ville helt sikkert hatt blandede motiv. Jeg ville helt sikkert kost meg litt over at drittsekken endelig fikk unngjelde. Men jeg tror likevel dette på sikt ville skapt mest orden i alles liv.

Det er en sammenheng mellom sannhet og frihet. På samme måte henger løgn og lenker sammen. Om noen drar meg inn i sine løgner, intriger og spill, forbeholder jeg meg retten til å bruke det flomlys som trengs for å komme meg helt klar av situasjonen.

Jeg kan jo ikke være sikker på at dette ikke ville fyre tilbake på meg om jeg f.eks. senere skulle få denne kvinnen som kollega. Sannheten har sine veier og kan tyte ut når man minst aner det. Men da kan det være sent for meg å forklare min rolle.

Så lenge man gjøre det man kan for å være mest mulig respektfull, må all smerte stå på bedragerens regning.

Skal noen få bedra meg og andre på kryss og tvers og så skulle jeg ikke ha rett til å avsløre det!

mvh

Håper jeg en dag blir like god til å ordlegge meg som deg, jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full rett til å mene noe om dette.

Den som hadde ringt meg om noe sånt hadde fått passet sitt påskrevet og fått klar beskjed om å holde seg til sine egne saker.

Tror jeg nok, men tankene dine ville være forandret...

Ikke veldig mange kvinner ringer for å lyve om slikt. Mange menn lyver glatt om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

Vi er flere som stusser over engasjementet:-)

Er ikke hun selvutnevnt samlivsekspert her inne da, eller samlivsbruddeksperten? Det er ikke første gang man ser hun involverer seg villt i slike saker og sitter på alle svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bimbimbimbooooooooom

Bim bim bim bo, ja.

Takk for undervurderingen.

Hadde jeg håpet det, hadde jeg for ** ikke ringt. Sjansen for at han skulle velge meg hadde vel vært langt større dersom jeg bare hadde vært snill og god og fristende? Jeg var for sint til å konkurrere. Og det regner jeg med jeg kommer til å være veldig glad for snart.

Les hele tråden så kanskje du fatter litt mer, istedet for bare å hoppe inn her og slenge ut.

Du har selv sagt flere ganger her at det er det du håpet/håper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv sagt flere ganger her at det er det du håpet/håper på.

EN DEL av meg håper selvfølgelig på en happy ending. Det er da for søren ikke ukomplisert dette her.

Det vil ikke dermed si at det var motivasjonen bak opprigningen, det må da du og skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hun selvutnevnt samlivsekspert her inne da, eller samlivsbruddeksperten? Det er ikke første gang man ser hun involverer seg villt i slike saker og sitter på alle svarene.

Hun har ihvertfall kommet med langt mer vettuge svar en mange som bare hopper inn og spyr ut noen beskyldninger og antakelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt mange ganger nå. Jeg forstår at dette er svært vondt for deg, men å tro at han ville bli en bra mann når han lyver så det holder, lenge før dere er skikkelig sammen er ei gåte for meg.

Det er ikke rart at mange havner opp med drittsekker, så lenge dere ikke stopper opp og tenker litt når ting ikke er som de bør være.

Men verden er da full av menn som havner i trøbbel fordi de ikke kan motstå en beregnende fristerinne. Det er da en ikke helt uvanlig metode for å spionere på og/eller kvitte seg med en politisk, forretningsmessig, eller på andre måter rival/konkurent.

Det er kvinner som får lønn for å lokke menn, solide ledere utpå glattisen...

Så naiviteten er nok jevnt fordelt mellom kjønnene. Men tendere kanskje til å bedra seg selv i forhold til hvilken fantastisk kontroll de har over situasjonen. Kvinner har kanskje lettere for å la seg bedra av ønsket om den andres gode kvaliteter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nok, men tankene dine ville være forandret...

Ikke veldig mange kvinner ringer for å lyve om slikt. Mange menn lyver glatt om slikt.

Ja, dere er jo noen engler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

EN DEL av meg håper selvfølgelig på en happy ending. Det er da for søren ikke ukomplisert dette her.

Det vil ikke dermed si at det var motivasjonen bak opprigningen, det må da du og skjønne.

Jeg forstår at dette ikke er ukomplisert, at det er sårt og vondt og at du har det forferdelig. Og du sier selv at en del av deg ønsker forsoning. Det er ikke noe galt i å føle det du føler, og jeg tror det var derfor du ringte. Det er ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...