Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Så flink du er :) Jeg har ikke lært meg hvordan disse gule feltene kan lages. Har forsøkt det som er beskrevet, men jeg bruker Mac og der trengs det tydelig en annen fremgangsmåte.

Jeg har ikke så mye mer å si om dette enn at folk bør være mottagelig for andres meninger om de ikke endrer mening av den grunn. Jeg vet ikke hvem du føler deg så "overkjørt" av. Jeg har skummet gjennom hele tråden og ser ikke så mye annet enn at noen er uenige i valget du har gjort om å ringe hans samboer. Og det er kanskje litt sårt akkurat nå.

At det heter DOKTOR online betyr ikke at man kan forvente samme trøst og støtte som man ville av sine nærmeste. Hadde denne saken blitt lagt frem for 100 tilfeldige personer på gaten, ville du nok opplevd akkurat det samme som her.

Det viktige er uansett at du føler at du har tatt det rette valget og kan sitte igjen med en god følelse i forhold til det.

Det er ikke uenigheten om hvorvidt det var riktig å gjøre som gjør det sårt, men påstander rundt min karakter og motivasjon. Som jeg ikke har kunnet kommentere uten å bli møtt av ytterligere påstander om hva jeg prøver å fremstille meg selv som.

Uansett.. nå er det kveld her, kjenner jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Da er saken grei :) Hvilket betyr at du ikke trenger å bruke så mye tid på å overbevise oss som ikke hadde gjort det samme valget, om at ditt valg var det riktige ;) Vi ville uansett ikke gjort det samme.

Sant nok, men jeg vil jo gjerne poengtere at jeg ikke gjorde det bare for å ødelegge, for å "få han for meg selv" og alt det der, uten å møte en ny storm med påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å være ærlig selv om du ikke ringer andre fordi mannen har vært utro.

Men blir du spurt og du ikke sier noe så stiller det seg annerledes, men det er stor forskjell på det og ringe.

Dette handler ikke stort annet enn hevn og gosje seg over at dere fikk has på mannen. Så lenge deres egne behov blir dekket så dritere dere i barna i denne familien og dekker dere bak ærlighet og annet tullball.

Dette er noe damegreie.

Det var ingen barn innblandet her, viser hvor godt du følger med...

Jeg _vet_ at noen menn takler utroskap dårlig, i visse tilfeller er de hundre ganger mer hevnlystne enn kvinner!

Var jeg deg, så ville jeg vært forsiktig med å gå god for noen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

Det er ikke uenigheten om hvorvidt det var riktig å gjøre som gjør det sårt, men påstander rundt min karakter og motivasjon. Som jeg ikke har kunnet kommentere uten å bli møtt av ytterligere påstander om hva jeg prøver å fremstille meg selv som.

Uansett.. nå er det kveld her, kjenner jeg :-)

Ja man kan vel bli matt av mindre enn hvordan denne tråden har tatt av :) Så en pause kan jeg forstå at du har behov for. Sov godt når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bimbimbimbooooooooom

Sant nok, men jeg vil jo gjerne poengtere at jeg ikke gjorde det bare for å ødelegge, for å "få han for meg selv" og alt det der, uten å møte en ny storm med påstander.

Vel, du er ikke ulik mange andre på det punktet. Men det kommer til et sted hvor man trygt kan innse at det finnes mennesker som uansett dine argumenter ikke ville tatt det samme valget. Og da har de gjort seg opp en mening om deg. Stormen stilner raskest om du ikke puster mer liv til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen barn innblandet her, viser hvor godt du følger med...

Jeg _vet_ at noen menn takler utroskap dårlig, i visse tilfeller er de hundre ganger mer hevnlystne enn kvinner!

Var jeg deg, så ville jeg vært forsiktig med å gå god for noen!;)

Hehe, nå har jeg klart å hisse deg opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at du tror det, men så enkelt var det ikke.

Og hvis du forstår hvordan jeg føler det, så skjønner du sikkert også at det er slitsomt og vondt å lese antakelser om hvordan jeg visstnok er, hvordan jeg visstnok tenker, og hva min motivasjon visstnok er bak mine handlinger som visstnok både er egoistiske og fullstendig sjokkerende, i følge noen.

Greit at det debatteres hvorvidt det var greit av meg å gjøre som jeg gjorde, og viktig at man får frem hva man selv ville ha ønsket i samboerens situasjon, men at min karakter debatteres vil jeg ha meg frabedt.

Nå ble denne regla tilfeldigvis rettet mot deg. Jeg håper dere andre som har kommet med mindre trivelige utsagn også får det med seg, og kan tenke seg om enda en gang før de slenger ut av seg neste gang. Selv om DERE i min situasjon ville ha handlet basert på egoisme og håp om å bli valgt, assosierer denne situasjonen med egoistiske drittkjerringer eller rett og slett ikke greier å skille meg fra en "informert elskerinne", så må det da gå an at noen blant oss handler etter et mer komplekst sett av motivasjoner og at det ikke nødvendigvis betyr at man prøver å fremstå som en engel?

Veldig glad for støtte jeg har fått, veldig glad for at flere sider av saken ble belyst (Det har vært lærerikt, som Valnøtt sier), veldig glad for at mange her inne viser seg å være kloke og reflekterte. Blir tilsvarende sliten og skuffet over at en del ikke ønsker å tenke lengre enn de gjør.

Hvis du ikke tåler å høre noe annet enn det du selv mener er riktig så burde du ikke ha skrevet dette. Du kan ikke regne med å få bare støtte. Denne saken har flere siden enn det du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen barn innblandet her, viser hvor godt du følger med...

Jeg _vet_ at noen menn takler utroskap dårlig, i visse tilfeller er de hundre ganger mer hevnlystne enn kvinner!

Var jeg deg, så ville jeg vært forsiktig med å gå god for noen!;)

Forresten, dere har ikke tatt noen forbehold om det var barn inn i bilde, så her er du ute og sykler. Du hadde ikke tenkt annerledes om det var barn inn i bilde, det hadde du gitt f.. i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man handler eller ikke handler når det gjelder å oppdage utroskap, så er det følelsene som styrer oss. Hver og en av oss vil ha ulike måter å takle det på siden vi har egne væremåter og følelser. Noen tenker sterkere om noe enn andre, og mye kommer av erfaringer som f.eks svik (ikke nødvendigvis utroskap), løgn, føring bak lyset osv. Vi styrer og reagerer etter hva vi har opplevd og hva vi føler er rett for oss. Det at rtgx ringte til den andre damen, var rett for henne da. Og var det ikke det så er hun en erfaring rikere. Vi er bare mennesker, med følelser og meninger skapt på bakgrunn av en erfaring.

(jeg trodde jeg hadde svart tidligere, men går visst surr i flere tråder med likt emne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Jeg har ikke lært meg hvordan disse gule feltene kan lages. Har forsøkt det som er beskrevet, men jeg bruker Mac og der trengs det tydelig en annen fremgangsmåte.

Jeg har ikke så mye mer å si om dette enn at folk bør være mottagelig for andres meninger om de ikke endrer mening av den grunn. Jeg vet ikke hvem du føler deg så "overkjørt" av. Jeg har skummet gjennom hele tråden og ser ikke så mye annet enn at noen er uenige i valget du har gjort om å ringe hans samboer. Og det er kanskje litt sårt akkurat nå.

At det heter DOKTOR online betyr ikke at man kan forvente samme trøst og støtte som man ville av sine nærmeste. Hadde denne saken blitt lagt frem for 100 tilfeldige personer på gaten, ville du nok opplevd akkurat det samme som her.

Det viktige er uansett at du føler at du har tatt det rette valget og kan sitte igjen med en god følelse i forhold til det.

''At det heter DOKTOR online betyr ikke at man kan forvente samme trøst og støtte som man ville av sine nærmeste. ''

Men på den annen side får man kanskje lettere et ærlig svar - fra sine nærmeste er risikoen for 'med-jatting' større enn fra ukjente på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hadde du ikke trengt å ringe for å slutte å tro på julenissen. Du trodde han var mannen i ditt liv, men det høres ikke ut som om du er kvinnen i hans. Og det baserer jeg delvis på at han oppførte seg så dårlig mot deg, og delvis fordi han ikke sørget for å bryte opp fra samboeren etter at han hadde truffet deg. Dette kan høres brutalt ut, men jeg tror det vil være lettere for deg å gi slipp på følelsene hvis du innser at han ikke var den rette.

''Du trodde han var mannen i ditt liv, men det høres ikke ut som om du er kvinnen i hans. ''

Dette minner meg om den herlige scenen i "Da han møtte henne" der han kommer over for å trøste henne etter at hun har fått vite at eks-kjæresten skal gifte seg. Harry spør om Sally hadde villet hatt eksen nå, og hun sier gråtfullt: "Nei!!! Men hvorfor ville han ikke gifte seg med _meg_??!!" ;-)

Jeg smiler alltid over den scenen, for jeg kjenner igjen følelsen "fra gamle dager". ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen barn innblandet her, viser hvor godt du følger med...

Jeg _vet_ at noen menn takler utroskap dårlig, i visse tilfeller er de hundre ganger mer hevnlystne enn kvinner!

Var jeg deg, så ville jeg vært forsiktig med å gå god for noen!;)

''Det var ingen barn innblandet her, viser hvor godt du følger med...''

Det var ingen fødte barn som man visste om, nei, men denne fyren har jo jugd så mye, så vi kan vel ikke være helt sikre på at det ikke var en graviditet på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Jeg hadde villet vite jeg også. Og det ville blitt tynt i venninnestallen min også hvis det hadde gått folk rundt og visst om at kjæresten min bedro meg uten å si noe.

Men jeg har latt meg forstå gjennom disse trådene at mange der ute faktisk vil foretrekke å ikke vite, og å få beholde sin illusjon om partnerens troskap fremfor å få presentert sannheten. Så det vil jeg ta med i betraktningen hvis jeg skulle stå i en situasjon selv en gang hvor det er aktuelt å si fra at noe ikke er som det skal i andres hjem. Da må jeg evt først forsøke å forstå om den bedratte er som meg, eller som en av de som helst ikke vil vite for å slippe stresset.

Men etter å ha lest og lest og lest kan jeg ikke gjøre annet i rtgx sin sak enn å fortsette å applaudere. Det skulle ikke så lite mot til å ta den telefonen tenker jeg. Hun satt jo der med det lille håpet om at dette skulle bli bra og visste at den telefonen nok ville velte alt av muligheter - men hun valgte vissheten og ringte. Og det tror jeg var kjempelurt.

Og selvsagt er det ikke hennes ansvar at samboeren til fyren ble kjempelei seg. Det er fyren som er bedrageren her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men nå er han vel ferdig i det ekteskapet...? Takket være denne damen... ''

Om hans samboerskap nå er over, må det da være takket være hans bedrag av to kvinner på en gang og hans forkjærlighet for løgner.

Du kan da ikke gi brannalarmen skylden for brannen!

mvh

FANTASTISK bra formulert! *ta med meg videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt henne at jeg ville hatt ønsker om å snakke med en medbedratt. Felles skjebne felles trøst.

mvh

Enig. Jeg tror ikke jeg ville likt å få en sånn beskjed bragt fra familien min eller vennene mine. Like greit å få ydmykelsen servert fra en som sitter i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å være ærlig selv om du ikke ringer andre fordi mannen har vært utro.

Men blir du spurt og du ikke sier noe så stiller det seg annerledes, men det er stor forskjell på det og ringe.

Dette handler ikke stort annet enn hevn og gosje seg over at dere fikk has på mannen. Så lenge deres egne behov blir dekket så dritere dere i barna i denne familien og dekker dere bak ærlighet og annet tullball.

Dette er noe damegreie.

Nå er du _helt_ på jordet!

Min deltagelse i denne debatten har ikke ett eneste sted vært med tanken på at dette var en fin hevn på denne fyren.

Mitt ståsted har vært at rtgx satt fast i en vanskelig situasjon hvor hun fremdeles ikke klarte å slutte å tro på mannen hun fremdeles var veldig forelsket i. Hun hadde det kjempevondt. Hun valgte å skaffe seg innsikt - og ble dermed fri fra sin smerte og kom over fyren.

Det mener jeg hun virkelig hadde rett til. Og jeg mener at hele ansvaret for bedraget må legges på den som faktisk har bedratt noen her. Ikke på de som prøver å rydde i livene sine så godt de kan med de metoder de trenger å ta i bruk etter å ha blitt lurt trill rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hun selvutnevnt samlivsekspert her inne da, eller samlivsbruddeksperten? Det er ikke første gang man ser hun involverer seg villt i slike saker og sitter på alle svarene.

Jeg synes vel ikke jeg med mitt levde liv hittil kan påberope meg å være samlivseksperten da.......

Ikke at jeg har gjort det heller.

Men stort engasjement - jepp. Har det, helt skyldig i det. Er ikke i stand til å se på det som noe som helst annet enn en bra ting heller :-)))

Ikke slenger jeg dritt etter folk med å bruke et sånt ekkelt, falskt nick heller - selvom skrivestilen din er lett gjenkjennbar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral?

Det riktige er at du handler ut fra hva du mener er best for deg. Det krever også at når du legger ut din historie her, takler andres meninger. Tåler du ikke det, er du dessverre på feil sted. Her diskuteres det til stadighet både andres karakter i tillegg til tema (bare til opplysning). Så da er du en erfaring rikere og kan ta med dette i betrakningen neste gang du skriver et innlegg her inne. For her som ellers i livet møter du "blanda drops".

''Folks meninger er basert på deres livserfaring og egen moral. Forventer du at de meningene skal endres/revurderes for å tilpasse seg dine erfaringer og din moral?''

Kall meg gjerne veldig naiv nå. Men ja - jeg forventer faktisk at folk skal kunne ta til seg lærdom, nye tanker og være istand til å revurdere oppfatninger ut fra andres opplevelser jeg. Det er faktisk mye av grunnen til at jeg har valgt å være veldig åpen om mine erfaringer blant annet her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For det andre blander jeg meg stort sett ikke inn i andre menneskers liv. Jeg hadde følt mye sympati med samboeren/kona, men jeg hadde ikke fått noe ut av å ringe.''

Men du er jo allerede dypt innblandet i andres liv om du (uvitende eller ikke) hadde vært sammen med en mann som alt var opptatt.

Om jeg hadde blitt utsatt for den type dobbeltbedrag som er beskrevet her, ville jeg kjent en stor trang til å rydde opp der jeg kunne når jeg ble kjent med bedraget. Dvs. kastet fyren på dør og gjøre den medbedratte oppmerksom på bedraget.

mvh

Det har jeg full forståelse for. Men jeg hadde funnet en slik rolle ekstremt vanskelig, fordi jeg egentlig er ganske feig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg full forståelse for. Men jeg hadde funnet en slik rolle ekstremt vanskelig, fordi jeg egentlig er ganske feig ;)

Jeg hadde også funnet det fryktelig vanskelig. Men jeg ville vært for feig til å ta sjansen på å la være.

;-)

Altså frykten for konsekvensen av å ikke rydde opp, så langt det sto i min makt, ville vært større enn frykten for konsekvensen av å gjøre det.

Jeg har nok en forkjærlighet for forutsigbarhet og for å gjøre ting _helt_ ferdig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...