Gå til innhold

Om å sladre på utroskap


Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Shit... Det må ha vært tøft..!

Ja, det var knalltøft! Vi hadde vært samboere i seks måneder, og som lyn fra klar himmel, kommer telefon fra henne som fremdeles var hans kone, og han hadde oss begge seksuelt.

Jeg hev han ut på dagen, kunne aldri ha levd mitt liv på en slik løgn og slikt et bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 370
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    39

  • morsan

    37

  • Shova

    30

  • PieLill

    20

Mest aktive i denne tråden

Ja, det var knalltøft! Vi hadde vært samboere i seks måneder, og som lyn fra klar himmel, kommer telefon fra henne som fremdeles var hans kone, og han hadde oss begge seksuelt.

Jeg hev han ut på dagen, kunne aldri ha levd mitt liv på en slik løgn og slikt et bedrag.

Og nå? Har hun tilgitt han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor du skulle ringe i det hele tatt, når du allerede visste at han hadde løyet og bedratt deg? Hva ville du oppnådd med det? Dette er jo ikke noe å samle på, så det hadde vært så enkelt at du burde avslutte hele greia.

'Ville jeg gjort' beskriver omtrent hva jeg ville ønsket noen gjorde for meg om jeg var i den bedratte samboerens sko.

En logisk konsekvens blir da å gjøre mot andre det man ønsker de skal gjøre mot deg.

Jeg synes livet blir mye enklere om man rydder opp etter seg enten man er skyld i rotet eller ikke. Og det vil i ettertid bli vanskelig å beskylde meg for å met viten og vilje ha lagt meg etter en opptatt mann.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Ville jeg gjort' beskriver omtrent hva jeg ville ønsket noen gjorde for meg om jeg var i den bedratte samboerens sko.

En logisk konsekvens blir da å gjøre mot andre det man ønsker de skal gjøre mot deg.

Jeg synes livet blir mye enklere om man rydder opp etter seg enten man er skyld i rotet eller ikke. Og det vil i ettertid bli vanskelig å beskylde meg for å met viten og vilje ha lagt meg etter en opptatt mann.

mvh

Nemlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, følelsene hennes er viktige de også, men ikke så viktige at det kan forsvares at hun ydmyker samboeren hans på det sterkeste.

Å finne ut at man er ført bak lyset på denne måten, er fryktelig vondt og ydmykende i utgangspunktet.

Å finne det ut ved at elskerinnen tar på seg å være den reddende engel som informerer, gjør det IKKE enklere. Verre kan det faktisk nesten ikke bli!

At rtgx har det vondt, er fullt ut forståelig. At det føltes enda verre da jobbreisen viste seg å være en kjærlighetsferie med samboeren, er åpenbart.

Å lette sin egen smerte ved å påføre en uskyldig tredjepart et slikt sjokk, er IKKE greit. uansett om det er for å hevne seg, gjøre egen smerte mindre, eller være ansvarsfull og opplyse damen om hvilken dritt hun kaster bort livet sitt på.

Det er bedrageren som har satt henne i en ydmykende situasjon.

Er man hensynsfull og omtenksom kan man begrense ydmykelsen ved selve samtale.

Jeg ville faktisk foretrukket ydmykelsen av å bli advart av en medbedratt enn ydmykelsen av å bli bedratt enda lengre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå? Har hun tilgitt han?

Aner ikke, har ikke kontakt med noen av dem. Skal jeg dømme utfra telefonsamtalen, så kastet hun ham herfra til Afrika eller noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det har også mye med hvordan man ordlegger seg i en slik samtale.'' Sier hvem? For meg hadde det vært fullstendig likegyldig hvordan du ordla deg, så lenge budskapet var det det var. Og jeg driver ikke og gjetter hva jeg tror jeg ville følt - jeg har nemlig vært i denne situasjonen.

''Ga henne også nr mitt og tilbud om å ringe dersom hun ville prate mer.'' Prate mer?? Med deg???

Du er virkelig UTROLIG selvsentrert. Eller naiv. Du er sannsynligvis den hun har absolutt aller minst interesse av å snakke med nå.

Det kan godt henne at jeg ville hatt ønsker om å snakke med en medbedratt. Felles skjebne felles trøst.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, har ikke kontakt med noen av dem. Skal jeg dømme utfra telefonsamtalen, så kastet hun ham herfra til Afrika eller noe;)

Godt gjort at hun fant ut om deg og navn/nr i det hele tatt, da.

Det ville blitt utrolig vanskelig for samboeren hans å finne ut om meg ihvertfall. Han har 3 telefoner (jobbtelefonen bruker han sikkert ikke i helgene engang), jeg har mine nummer registrert på bedriften, og navnet mitt står ikke engang på postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort at hun fant ut om deg og navn/nr i det hele tatt, da.

Det ville blitt utrolig vanskelig for samboeren hans å finne ut om meg ihvertfall. Han har 3 telefoner (jobbtelefonen bruker han sikkert ikke i helgene engang), jeg har mine nummer registrert på bedriften, og navnet mitt står ikke engang på postkassa.

Hun fant et nummer i en gammel filofax, som han hadde gitt sin datter, i den tro at den var tom....

Så hun ringte egentlig på måfå, men har nok skjønt at noe var galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fant et nummer i en gammel filofax, som han hadde gitt sin datter, i den tro at den var tom....

Så hun ringte egentlig på måfå, men har nok skjønt at noe var galt.

Hva sa hun, da? Og hvordan visste du at det ikke bare var en bitter eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mitrjaløse

Jeg blir virkelig helt sjokka over at så mange mener det var galt av rtgx å si fra. Hvis hun ikke hadde sagt fra, hadde denne typen ganske så sikkert funnet seg en annen elskerinne og sikkert et nyp hver eneste plass det skulle by seg. Med alt det kan medføre av pengeforbruk, barn utenom ekteskapet og til og med sykdommer.

Noen vil gjerne vite det men ikke av elskerinnen. Selvfølgelig helst ikke.

Men man vil da vel heller vite???

Jeg hadde garantert også tatt den telefonen. Og jeg ville også ha mottat den selv. En mann som bedrar meg over måneder uten å si fra, hadde trolig fått fyken.

Enig med du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har stor forståelse for rtgx sitt behov her, og sett fra hennes ståsted var telefonsamtalen helt avgjørende: Hun kunne endelig legge bak seg de første drømmene og tankene om at han ville velge henne fremfor samboeren.''

Hvorfor er det avgjørende å ta denne telefonen for å kunne gå videre i livet?? Dere tenker da vel ikke tanken at hun burde vurdere å fortsette dette forholdet så lenge hun visste at han hadde vært utro og saken er slik den er?

Dette henger ikke på greip. Hun burde fint klare å gå videre uten denne telefonen.

Det er da ganske naturlig å kjenne en viss trang til og få fakta på bordet om man har blitt gedigent bedratt.

Om noen hadde svindlet deg på penger, hadde du sikkert likt å jamføre dine notater med andre som var blitt ført bak lyset. Kanskje dere sammen kunne lage en god strategi for å begrense begge/alles tap.

Hadde du vært i ferd med å hyre håpløse håndverkere, ville du helt sikkert blitt glad for en advarsel, samme hvem som sladret. Men håndverkerslabedaskene ville sikkert tenkt mye stygt om de(n) som sladret.

Det er ikke usannsynlig at Rtgx hadde kommet seg videre i livet uten denne samtalen. Men det var utvilsomt den mest effektive måten å få skyldt denne drittsekken ut av systemet.

At den bedratte samboeren satte pris på å få vite sannheten, blir en bonus.

Bedrageren er ikke på noen som helst måte verneverdig. Han har redd sin seng og får ligge i den.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun, da? Og hvordan visste du at det ikke bare var en bitter eks?

Alt hun sa fylte noen huller som min eks aldri gadd å forklare. Hvorfor han avogtil ikke kunne gi meg et nummer å ringe, men jeg fikk nummeret så raskt som mulig. Datoer som stemte overens med hans reiser til henne etc.

Jeg var egentlig lyspæren, hun skrudde bare på lyset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjertens enig med deg.

Da hun oppdaget at han hadde samboer og løy om dette, burde hun ha trukket seg stille og rolig ut av det hele.

For oss manfolka er det av og til litt vanskelig å forstå at noen kvinner vil ha så mye drama og faktisk frivillig oppsøker det.

Det er vanskelig å forstå at man blir stilt til rette for sitt bedrag og sine løgner?

Merkelige kvinner...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelska for første gang på mange år, tror dette er mannen i sitt liv, blir løyet for, skal - med alle følelsene som er i sving - makte å bare snu ryggen til og glemme alt uten videre?

Joda, jeg skulle gjerne likt å tro at jeg var så rasjonell og kald av meg.

Og mange menn innbilder seg virkelig at de er det!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe spesielt med dere damer som ikke ser dette for lenge siden. Jeg hadde ikke giddet å trukket andre inn i denne saken.

Det er da ikke så vanskelig å se at dette ikke er noe samle på så lenge hun visste at han har holdt tilbake at han har samboer. Det alene burde være nok til å snu og gå videre i livet.

Men så tilhører du det kjønnet som tenderer mot å føle seg mer rasjonell og kompetent ved å kjøre feil i timesvis fremfor og stoppe og spørre noen etter veien og finne fram på 7 minutter.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da hun burde ha vært ferdig med han og ikke gjort noe mer.

Men hva er så farlig med å kontakte dobbeltbedragerens samboer. Hun satte pris på å få vite om dette.

Er problemet at det blir vanskeligere å bedra? Mener du at løgn og bedrag er en privatsak?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hun sa fylte noen huller som min eks aldri gadd å forklare. Hvorfor han avogtil ikke kunne gi meg et nummer å ringe, men jeg fikk nummeret så raskt som mulig. Datoer som stemte overens med hans reiser til henne etc.

Jeg var egentlig lyspæren, hun skrudde bare på lyset;)

#¤%#¤ pendlere :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!

Men vi må passe oss for ikke å dømme alle;) Eller hive barnet ut med vannet....

Sant nok :-)

Men tror nok pendlere er overrepresentert i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...