Gå til innhold

Tolvon og sukkeravhengighet

Anbefalte innlegg

Gjest tolvonogsukker

Har alltid vært slank, veid 64-65 kilo og hatt en høyde på 1,85, mann. Etter 8 måender på tolvon har jeg gått opp til 80 kg! Jeg spiser ikke mer enn før, men drikker ekstreme mengder cola(2-3 l daglig 7 dager i uka) og spiser kanskje mer godteri en før. Tror tolvonen har utviklet en "sukkeravhengighet" noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315137-tolvon-og-sukkeravhengighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litiumcolavann

Blir du tørr i munnen av den? Jeg drakk besatt mye cola før fordi medisin gjør meg tørr i munnen og jeg tolket det til at jeg var sugen på cola...

jeg råder deg på mitt sterkeste til å kutte ut all den colaen og gå over til vann og saft f.eks, ikke pga vekten... men fordi du vil få enorme tannlegeregninger om noen år, syren i cola etser vekk emaljen på tennene så de krymper og biter faller av. Jeg tuller ikke!! Jeg får det heldigvis dekt av trygdekontoret fordi tannlegen trodde jeg var bulimiker... Har nesten ikke fortenner igjen, bare noen stubber!! Dette pga cola, litervis med cola.

Gjest plingpling

Jeg vet ikke hva som har gjort hva, men 2-3 liter cola om dagen=vektoppgang for de aller fleste. Selv sluttet jeg for 1 og 1/2 år siden og resultatet er maaaaange kilo ned. Så her får du bare ta et oppgjør med en dårlig vane du har skaffet deg hvis du ønsker å gå ned i vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...