Gå til innhold

SSRI og alkosug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk ekstremt alkohol-sug da jeg gikk på SSRI (Cipralex). Jeg tenkte på alkohol hver dag, og i en periode (over et halvt år) drakk jeg også hver dag. Jeg kunne drikke opptil en flaske vin om dagen på tørste dager. Skremmende å tenke tilbake på.

Dette suget forsvant som dugg for sol den dagen jeg la AD'n på hyllen.

Jeg har spurte her på dol tidligere om hvorvidt det er en sammenheng, og da har NHD uttalt at det ikke er noen sammeneheng (mener jeg å huske).

Interessant at flere der ut har den samme erfaringen som meg.

Nå som jeg ikke går på AD og bare går på AP og SS så drikker jeg minimalt. Tåler heller ikke stort.

Det kjennes best slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315144-ssri-og-alkosug/#findComment-2579905
Del på andre sider

Gjest take that

Jeg fikk ekstremt alkohol-sug da jeg gikk på SSRI (Cipralex). Jeg tenkte på alkohol hver dag, og i en periode (over et halvt år) drakk jeg også hver dag. Jeg kunne drikke opptil en flaske vin om dagen på tørste dager. Skremmende å tenke tilbake på.

Dette suget forsvant som dugg for sol den dagen jeg la AD'n på hyllen.

Jeg har spurte her på dol tidligere om hvorvidt det er en sammenheng, og da har NHD uttalt at det ikke er noen sammeneheng (mener jeg å huske).

Interessant at flere der ut har den samme erfaringen som meg.

Nå som jeg ikke går på AD og bare går på AP og SS så drikker jeg minimalt. Tåler heller ikke stort.

Det kjennes best slik.

Ja jeg også leste at NHD ikke mente at det har noen sammenheng. Men jeg har pratet med opp til flere som har forandret seg og festa vilt på SSRI. Og at de klarte å drikke mer/oftere enn vanlig. Det gjorde jeg også, tålte plutselig mye mer alkohol enn før og drakk mye oftere. Nå når jeg har slutta på SSRI drikker jeg omtrent aldri. Har ikke drukket noe på over et halvt år. Jeg tenker at det har noe med at en blir forandret når en tar medisiner, følelsene blir avflatet og en får behov for noe som hever følelsene et hakk, om du skjønner. Og en annen grunn kan også være at en blir litt "ovenpå" og får lyst å bli enda mer ovenpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315144-ssri-og-alkosug/#findComment-2580131
Del på andre sider

Ja jeg også leste at NHD ikke mente at det har noen sammenheng. Men jeg har pratet med opp til flere som har forandret seg og festa vilt på SSRI. Og at de klarte å drikke mer/oftere enn vanlig. Det gjorde jeg også, tålte plutselig mye mer alkohol enn før og drakk mye oftere. Nå når jeg har slutta på SSRI drikker jeg omtrent aldri. Har ikke drukket noe på over et halvt år. Jeg tenker at det har noe med at en blir forandret når en tar medisiner, følelsene blir avflatet og en får behov for noe som hever følelsene et hakk, om du skjønner. Og en annen grunn kan også være at en blir litt "ovenpå" og får lyst å bli enda mer ovenpå.

I tillegg til de mer psykologiske forklaringene som du skisserer, så var det for meg også et regulært fysisk behov/sug. Det var som om det var egne krefter som regjerte.

Som nevnt i forrige svar kunne jeg drikke mye uten å bli helt slått ut. Én hel flaske pr. kveld på "lille meg" er drøy kost vil jeg påstå. Jeg ble ikke synlig beruset (tror jeg da), men jeg opplevde flere black outs. Det var skremmende å ikke huske en eneste ting fra kvelden før.

Det er godt å merke at dette forsvant med det samme jeg sluttet på Cipralex. Jeg fikk en smakebit på hvordan det antagelig er å være alkoholiker, og er glad for at jeg nå har et så avslappet forhold til alkohol. For meg kan det også gå uker og måneder i mellom hver gang jeg nyter alkohol....ja for nå nyter jeg det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315144-ssri-og-alkosug/#findComment-2580336
Del på andre sider

Gjest take that

I tillegg til de mer psykologiske forklaringene som du skisserer, så var det for meg også et regulært fysisk behov/sug. Det var som om det var egne krefter som regjerte.

Som nevnt i forrige svar kunne jeg drikke mye uten å bli helt slått ut. Én hel flaske pr. kveld på "lille meg" er drøy kost vil jeg påstå. Jeg ble ikke synlig beruset (tror jeg da), men jeg opplevde flere black outs. Det var skremmende å ikke huske en eneste ting fra kvelden før.

Det er godt å merke at dette forsvant med det samme jeg sluttet på Cipralex. Jeg fikk en smakebit på hvordan det antagelig er å være alkoholiker, og er glad for at jeg nå har et så avslappet forhold til alkohol. For meg kan det også gå uker og måneder i mellom hver gang jeg nyter alkohol....ja for nå nyter jeg det!

Ja det kan godt være det skjer noe i kroppen som gir sug! En forandrer jo mye på seg når en tar enkelte medisiner, mye fysiologiske også..og at serotoninviået heves kan gjøre at en føler seg litt "høy". Jeg også synes det er godt å ha et avslappet forhold til alkohol igjen. Jeg drikker fire øl når jeg skal slå på stortromma nå selv om det skjer veldig sjeldent. Før måtte jeg opp i det dobbelt, i hvertfall. Ganske skremmende, trodde jeg var alkoholiker jeg..heldig heldigvis gikk det over da jeg slutta. Var som kroppen tålte mye mer, eller at jeg ikke kjente grensene da jeg gikk på piller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315144-ssri-og-alkosug/#findComment-2580361
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...