Gå til innhold

Internettilgang på lukket avdeling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

jeg har aldri hatt behov for å bli skjermet fra venner, innlagt eller ikke.

folk trenger ikke være helt på trynet for å være på lukket avd. vet fint hvem som passer seg som venner eller ikke, thank you very much..djezuz..hah..

jeg har aldri hatt behov for å bli skjermet fra venner, innlagt eller ikke.

folk trenger ikke være helt på trynet for å være på lukket avd. vet fint hvem som passer seg som venner eller ikke, thank you very much..djezuz..hah..

Eh, jo det er jo beroligende å lese dette....Vær så snill, overbevis meg.

Gjest imzedimze

Eh, jo det er jo beroligende å lese dette....Vær så snill, overbevis meg.

makan til fordomsfulle folk ser jeg ingen grunn til å berolige?

som sagt har jeg eller de jeg kjenner som har vært innlagt på lukket avd aldri vært ibehov for å bli "skjermet" fra venner eller internett... enkelt og greit!

Og det er mange år siden jeg var der, så jeg er faktisk kompetent til å svare.

makan til fordomsfulle folk ser jeg ingen grunn til å berolige?

som sagt har jeg eller de jeg kjenner som har vært innlagt på lukket avd aldri vært ibehov for å bli "skjermet" fra venner eller internett... enkelt og greit!

Og det er mange år siden jeg var der, så jeg er faktisk kompetent til å svare.

Å gid, så du snakker for alle svake sjeler som er rett ut fra psykiatrisk? Du stiller opp, og du går god for alle dolfolk og nettduster som er der og fanger opp de svake? Og passer på alle andre. Betryggende.

Annonse

Gjest Padriana ;)

Vet ikke hvor mye du vet om psykiatriske sykehus, men det er forskjell på lukket og skjermet avdeling. På skjermet skal de fleste skjermes for slike ting som internett. Ofte er det restriksjoner på TV, mobil, aviser, blader osv også. Det er noen restriksjoner på bruk av internett på lukket også, men dette varierer fra sykehus til sykehus og det er også individuelle forskjeller.

De som er for dårlige til å bruke internett, se på TV osv kommer gjerne inn på skjermet. De andre som er på lukket kan jo være for eksempel suicidale mennesker med en alvorlig depresjon og som kanskje blir bedre av å kunne surfe litt og holde kontakten med venner på MSN for å ha noe å gjøre.

Jeg selv er innlagt på en lukket avdeling, men har med min egen PC med mobilt bredbånd :-D

Gjest stekt hanekam

Å gid, så du snakker for alle svake sjeler som er rett ut fra psykiatrisk? Du stiller opp, og du går god for alle dolfolk og nettduster som er der og fanger opp de svake? Og passer på alle andre. Betryggende.

Det var da vooooldsomt tonie. Gidameg. Hva mener du med "de svake" da? Tror dei fleste som sliter psykisk klarer å sile ut en god del jeg...som om de som sliter psykisk er dummere eller noe .Hah!!

Gjest imzedimze

herregud tror du er syk i hodet selv. makan til måte å svare andre folk.

Gjest tenker jeg

herregud tror du er syk i hodet selv. makan til måte å svare andre folk.

Ikke at jeg har noe med det. men h*n reagerte kanskje på din "thank you very much..djezuz..hah..". Opprinnelig stilte h*n jo et helt greit spørsmål som det måtte være mulig å svare på på en ordentlig måte. Veldig mange her etter deg har jo klart nettopp det. Jeg er riktignok enig i at tonen h*ns etterhvert ikke var helt god.

Annonse

Gjest tenker jeg

Vet ikke hvor mye du vet om psykiatriske sykehus, men det er forskjell på lukket og skjermet avdeling. På skjermet skal de fleste skjermes for slike ting som internett. Ofte er det restriksjoner på TV, mobil, aviser, blader osv også. Det er noen restriksjoner på bruk av internett på lukket også, men dette varierer fra sykehus til sykehus og det er også individuelle forskjeller.

De som er for dårlige til å bruke internett, se på TV osv kommer gjerne inn på skjermet. De andre som er på lukket kan jo være for eksempel suicidale mennesker med en alvorlig depresjon og som kanskje blir bedre av å kunne surfe litt og holde kontakten med venner på MSN for å ha noe å gjøre.

Jeg selv er innlagt på en lukket avdeling, men har med min egen PC med mobilt bredbånd :-D

Det smarteste, og mest oppklarende, svaret i denne tråden :)

Gjest stekt hanekam

Ikke at jeg har noe med det. men h*n reagerte kanskje på din "thank you very much..djezuz..hah..". Opprinnelig stilte h*n jo et helt greit spørsmål som det måtte være mulig å svare på på en ordentlig måte. Veldig mange her etter deg har jo klart nettopp det. Jeg er riktignok enig i at tonen h*ns etterhvert ikke var helt god.

trenger ikke ta alt så serriøst ass..

Hm. Takk for oppklaring om hvordan ting fungerer. Selvfølgelig ser jeg at internett er en god ting for mange, kanskje for de fleste. Jeg blir bare så forbannet oppgitt noen ganger. I dette tilfellet gjelder det en kar som på dagtid står på og jobber hardt for å bli bedre, og på kveldstid sitter han på nettet og river ned igjen det han har greid å bygge opp. Da er det rett inn på diverse nettsteder, chatting med mennesker som dessverre ikke er like kloke og nyanserte, og som kommer med allverdens destruktive "råd". Jeg har mest lyst til å hive den pc´n ut av vinduet.

Hvordan siler de ut hvem som får være på nettet, egentlig? Jeg tror denne fyren og mange andre ville nyttegjort seg behandlingen bedre uten for mye kontakt med verden og vennene. Akkurat nå synes jeg alt ser helt håpløst ut, dessverre. Det føles meningsløst å fortsette og hjelpe og stille opp når han flykter ned i avgrunnen så fort han får en sjanse. Jeg føler meg som en råtten tomat, men nå gidder jeg altså snart ikke mer.

Gjest Padriana ;)

Hm. Takk for oppklaring om hvordan ting fungerer. Selvfølgelig ser jeg at internett er en god ting for mange, kanskje for de fleste. Jeg blir bare så forbannet oppgitt noen ganger. I dette tilfellet gjelder det en kar som på dagtid står på og jobber hardt for å bli bedre, og på kveldstid sitter han på nettet og river ned igjen det han har greid å bygge opp. Da er det rett inn på diverse nettsteder, chatting med mennesker som dessverre ikke er like kloke og nyanserte, og som kommer med allverdens destruktive "råd". Jeg har mest lyst til å hive den pc´n ut av vinduet.

Hvordan siler de ut hvem som får være på nettet, egentlig? Jeg tror denne fyren og mange andre ville nyttegjort seg behandlingen bedre uten for mye kontakt med verden og vennene. Akkurat nå synes jeg alt ser helt håpløst ut, dessverre. Det føles meningsløst å fortsette og hjelpe og stille opp når han flykter ned i avgrunnen så fort han får en sjanse. Jeg føler meg som en råtten tomat, men nå gidder jeg altså snart ikke mer.

Jeg vet ikke hvordan det er overalt, men jeg vil tro at det er vanlig at det er behandleren til hver enkelt som står for å vurdere slike ting.

I hans tilfelle høres det jo ut som om man bør lage restriksjoner i forhold til internett.

Det samme i forhold til mobil. Noen pasienter får ha mobilen sin hele døgnet mens andre pasienter får den bare utlevert når de trenger den og må ha tilsyn mens de bruker mobilen for å hindre at de ringer til folk og plager dem eller ringer nødnumre osv...

Men dette er forskjellig fra sted til sted. Jeg har opplevd mye forskjellig selv om jeg har vært den samme personen hele tiden ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...