tjohei Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror de gjør det av hygieniske grunner. Hvis de skal ta alle i hånden er de med på å spre smitte av diverse sykdommer f.eks. forkjølelse og influensa. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Håndtrykk er fint første gangen man er hos legen, deretter er det nok med smil, nikk og et hei. Man tar jo i hånden/presenterer seg første gangen, og det blir unaturlig stivt å skulle håndhilse hver gang. Uansett hvor lenge det er siden sist besøk. Og de trenger ikke si navnet mitt så ofte. Går til en kiropraktor nå som stadig bruker fornavnet mitt når hun snakker. "Ja, minnah, nå ser det jo litt bedre ut her... "fint minnah".. "da sees vi neste uke da, minnah".. føler meg nesten som et førskolebarn. Altfor mye av det gode. Men hun har sikkert lært det i pedagogikkundervisningen på utdanningen. :-) Mange kiropraktorer har vel utdannelse fra USA (ihvertfall min), og der er det helt vanlig å ta med navnet til dem man snakker med i enhver bisetning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.