Gå til innhold

NHD. Skifte fra Effexor til Wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på 225 mg.effexor og 300 mg Lamictal.

Merker at synet mitt er blitt mye værre, og regner med at det er en bivirkning av Effexor.

Har vært og fått sterkere briller,men det er ikke blitt bedre.

Har også følt meg under " pari" på denne blandingen av meds.

Tror du det kunne vært hensiktsmessig å skifte AD. til f.ex

Wellbutrin?

Håper på svar.

mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ikke til at Efexor gir svekket syn. Om du mener å ha dekning for dette, bør du snarest undersøkes av en øyelege. Om øyelegen støtter ditt syn på årsakssammenheng, må dette umiddelbart meldes som en alvorlig bivirkning.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til at Efexor gir svekket syn. Om du mener å ha dekning for dette, bør du snarest undersøkes av en øyelege. Om øyelegen støtter ditt syn på årsakssammenheng, må dette umiddelbart meldes som en alvorlig bivirkning.

Lykke til :-)

Under mulige bivirkninger i felleskatalogene pasientutgave :

"Problemer med å lese finstilt tekst,og forstørret pupill"

Gjest prøv en gang til du:o)
Skrevet

Tror det er aller lettest å få svar på slike spørsmål hvis en skriver diagnosene sine, og hvilke medisiner en har prøvd før, i tillegg til hva en gå på. Kanskje også hvor lenge en har gått på næværende medisinering. Uten denne informasjonen er det kanskje ikke lett å gi et profesjonelt svar?

Det spiller jo en rolle hvorfor en trenger AD også. Jeg vet ikke, men kanskje noen av disse ADene ikke er så gunstige hvis en er bipolar, (noe som forsåvidt fremkommer ved at du skriver du går på lamictal.) Eller det kan være andre diagnoser Wellbutrin ikke er så bra på? Og i forhold til Wellbutrin måtte en ha prøvd både SSRI og SNRI(antar du har prøvd begge deler) før en får det på blåresept, mener jeg at NHD skrev nylig.

"Mas" litt du, det er lov. Skriv et nytt innlegg.

(Jeg har gått på efexor og ville gladelig prøvd Wellbutrin om jeg skulle prøve en medisin i dag.)

Skrevet

Tror det er aller lettest å få svar på slike spørsmål hvis en skriver diagnosene sine, og hvilke medisiner en har prøvd før, i tillegg til hva en gå på. Kanskje også hvor lenge en har gått på næværende medisinering. Uten denne informasjonen er det kanskje ikke lett å gi et profesjonelt svar?

Det spiller jo en rolle hvorfor en trenger AD også. Jeg vet ikke, men kanskje noen av disse ADene ikke er så gunstige hvis en er bipolar, (noe som forsåvidt fremkommer ved at du skriver du går på lamictal.) Eller det kan være andre diagnoser Wellbutrin ikke er så bra på? Og i forhold til Wellbutrin måtte en ha prøvd både SSRI og SNRI(antar du har prøvd begge deler) før en får det på blåresept, mener jeg at NHD skrev nylig.

"Mas" litt du, det er lov. Skriv et nytt innlegg.

(Jeg har gått på efexor og ville gladelig prøvd Wellbutrin om jeg skulle prøve en medisin i dag.)

Hei

Har prøvd de AD som fins tror jeg.

Du har rett i at jeg tar Lamictal pga bipolar II + seroxat.

I tilegg har jeg eupf.

Orker ikke å mase mer om det, men det ville vært veldig fint om andre som bruker wellbutrin ville fortelle litt om det.

Får spørre om det en annen gang, tenker jeg.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...