Gå til innhold

På dps

Gjest Merkelig mener vi

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Hva er det du vil ha? Vakter utenfor rommet ditt? Som kommer inn mens du er på dass?

Vil ikke det nei,hva for deg til å tro det?

Har opplevd at de fulgte etter meg hvor jeg gikk pga selvmordsfare og det var slitsomt.

Jeg tenker at alle pasientene som er der har krav på like mye oppmersomhet,de som ikke sa noe ble fort glemt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Carwing

2

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg. Men synes du synliggjør nettopp dette at det kan være vanskelig for medpasienter å forholde seg til at noen over lang tid gis en så stor grad av "oppmerksomhet"/påpassing i forhold til ulike former for selvdestruktiv atferd.

Hvorvidt hun burde vært et annet sted, avhenger av om hun er i en prosess hvor det ser ut til at hun vil oppnå tilstrekkelig bedring. Det er ikke gitt at langtidsavdelingene kan tilby noe bedre, og mange av deres pasienter er enda mer sårbare i forhold til å bli forstyrret av den uro selvdestruktiv atferd ofte innebærer i avdelingen.

Det er ihvertfall feil sånn som det fungerer nå,alle pasientene bør få like mye oppmersomhet og ikke bare den som roper høyest.

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Hva vet du egentlig om deres opplegg virker eller ikke?

Det du vel vet mye om, er at du ble provosert over forskjellsbehandlingen og den grad av oppmerksomhet som ble gitt henne fra personalets side.

Det sier seg selv at når man er på et sted i årevis funker ikke behandlingen,dps er en kortidspost så da må hun jo sendes videre.

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Ok, hadde ikke lyst på oppmerksomheten til de dumme tantene der jeg var innlagt, så jeg er vel ikke kvalifisert til å sette meg inn i situasjonen.

Det var flere som ikke sa noe men som hadde det skikkelig vondt,ingen spurte hvordan de hadde det bortsett fra medpasienter,personale var jo opptatt med hun som skulle ha oppmerksomhet,det blir feil.

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Jeg er enig at det er uheldig, men ikke på grunn av dette med oppmerksomhet. Det er ikke det som er hensikten, at personalet skal dele ut oppmerksomhet. Det som er meningen er at de skal aktivere og hjelpe de innlagte.

Ikke alle innlagte er motiverte for å gjøre noe og da trenger de å vite at det er noen der hvis de trenger det,ellers er jo hele vitsen med å være innlagt borte.

Gjest Konkurranse blant psyke
Skrevet

Den som roper høyest får mest,det er denne personen et bevis på.

Man trenger så mye. Og det å få være den "spesielle" vel, det hjelper som midlertidig lindring. Men noen av disse, vel, jeg kjenner folk som utmerket kunne klart seg hvis de bare ikke fikk så mye når de var "inne" eller på selvhjelpssteder. Men, de er fremdeles inn og ut av psykiatriske psykehus. Kommer aldri videre, for det er jo så godt å bli tatt vare på.

Jeg er glad jeg ikke har det mønsteret også, på sett og vis.....

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Man trenger så mye. Og det å få være den "spesielle" vel, det hjelper som midlertidig lindring. Men noen av disse, vel, jeg kjenner folk som utmerket kunne klart seg hvis de bare ikke fikk så mye når de var "inne" eller på selvhjelpssteder. Men, de er fremdeles inn og ut av psykiatriske psykehus. Kommer aldri videre, for det er jo så godt å bli tatt vare på.

Jeg er glad jeg ikke har det mønsteret også, på sett og vis.....

Det er nok et mønster ja som du skriver,godt å bli tatt vare på.

Bare synd det skal gå utover de andre pasientene,hvis de skal ha det sånn bør de ansette flere folk.

Skrevet

Det er nok et mønster ja som du skriver,godt å bli tatt vare på.

Bare synd det skal gå utover de andre pasientene,hvis de skal ha det sånn bør de ansette flere folk.

Det er skikkelig kjipt å være den som ikke får, som ikke blir sett. Og særlig hvis man opplever at deres væremåte er påtatt, nettopp for å oppnå dette.

Så sitter en der og forsøker å holde seg oppe, uten å bli sett. Fordi man ikke gjør seg til.

Vel....jeg er glad jeg, for at jeg ikke er sånn. Da hadde jeg ikke kommet meg videre. Men noen av de gamle vennene mine, er desverre på stedet hvil.

Trist.

Gjest imzedimze
Skrevet

Man kan være langt lenger enn tre måneder på DPS; da jeg var der var det folk som bodde der fast.

Skrevet

Vel, man blir ikke bedre av å "snakke om det". Det er bare i Hollywood det hjelper å "få det ut".

Klart det kan hjelpe å snakke om det....

:-)

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Man kan være langt lenger enn tre måneder på DPS; da jeg var der var det folk som bodde der fast.

Det står i papirene deres at det er max tre måneder men det trenger ikke være slik på andre plasser.

Skrevet

Det er ihvertfall feil sånn som det fungerer nå,alle pasientene bør få like mye oppmersomhet og ikke bare den som roper høyest.

Skriv pasienten ut !!!..... men jeg er irritert i dag.

Gjest imzedimze
Skrevet

Ikke alle innlagte er motiverte for å gjøre noe og da trenger de å vite at det er noen der hvis de trenger det,ellers er jo hele vitsen med å være innlagt borte.

slike som den pasienten har et enormt behov for å være innlagt så det hjelper ikke å skrive dem ut, fordi de bare provoserer frem en ny innleggelse ved selvskading og farlige overdoser etc, og så blir de inn og ut og inn og ut, så derfor tenker de nok kanskje det er bedre med langvarig innleggelse over flere år.

Skrevet

Skriv pasienten ut !!!..... men jeg er irritert i dag.

Hehe... Husker du en diskusjon om et lignende tema vi hadde for ørten år siden?

Har du forresten lest "forbrenners" innlegg om sin vei ut av labyrinten?

Skrevet

Ok, hadde ikke lyst på oppmerksomheten til de dumme tantene der jeg var innlagt, så jeg er vel ikke kvalifisert til å sette meg inn i situasjonen.

hehe...*s*

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

slike som den pasienten har et enormt behov for å være innlagt så det hjelper ikke å skrive dem ut, fordi de bare provoserer frem en ny innleggelse ved selvskading og farlige overdoser etc, og så blir de inn og ut og inn og ut, så derfor tenker de nok kanskje det er bedre med langvarig innleggelse over flere år.

Ok men da bør hun være på en plass med mer tilsyn og kompetanse,så det ikke går utover de andre pasientene.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen over at en person tar så mye plass. Hvis det er noen trøst så tror jeg personalet også er dritt lei av å passe på henne hele tiden. Hvorfor ikke ta dette opp med dem?

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen over at en person tar så mye plass. Hvis det er noen trøst så tror jeg personalet også er dritt lei av å passe på henne hele tiden. Hvorfor ikke ta dette opp med dem?

De får ta det opp de som er der nå,heldigvis er jeg ikke der for den personen gikk meg virkelig på nervene.

Skrevet

Det går faktisk an å være anderledes IRL enn på nettet... men det ser det jo ut til at ingen tror noe på...

SMIR er mitt alter ego.

=)

''Det går faktisk an å være anderledes IRL enn på nettet... men det ser det jo ut til at ingen tror noe på...''

Jo, jeg tror på det. Og vet det også.

Gjest alt-i-ett
Skrevet

Alle ser lett at de ikke har kompetansen som trengs på dps,så for alles del hadde det vært bedre om hun hadde fått et bedre tilbud.

Disse pasientene trekker all oppmerksomhet på langtidspostene også. De er rett og slett en stor utfordring.

Setter man dem i avd. med andre pasienter KREVER de all oppmerksomhet. De gjør det som må til for å få denne oppmerksomheten.

Setter man dem sammen med likesinnede konkurrerer de om å skjære dypest/ta flest overdoser, igjen for å få all oppmerksomhet.

Setter man dem på enetiltak koster det noe enormt.

Sender man dem hjem skjærer de seg/tar overdoser/ kveler seg inntil folk blir så redde for dem at de blir innlagt, så er det på'an igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...