Gå til innhold

På dps

Gjest Merkelig mener vi

Anbefalte innlegg

Gjest alt-i-ett
Skrevet

Jøss.... jeg er glad jeg ikke har en sånn sykdom.

Ja, de har det helt forferdelig _og_ det er uhyre vanskelig å hjelpe dem _og_ de sliter ut både personale og medpasienter.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Carwing

2

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Disse pasientene trekker all oppmerksomhet på langtidspostene også. De er rett og slett en stor utfordring.

Setter man dem i avd. med andre pasienter KREVER de all oppmerksomhet. De gjør det som må til for å få denne oppmerksomheten.

Setter man dem sammen med likesinnede konkurrerer de om å skjære dypest/ta flest overdoser, igjen for å få all oppmerksomhet.

Setter man dem på enetiltak koster det noe enormt.

Sender man dem hjem skjærer de seg/tar overdoser/ kveler seg inntil folk blir så redde for dem at de blir innlagt, så er det på'an igjen.

En umulig situasjon da med andre ord.

Skrevet

Hehe... Husker du en diskusjon om et lignende tema vi hadde for ørten år siden?

Har du forresten lest "forbrenners" innlegg om sin vei ut av labyrinten?

Nei, har ikke lest det. Så et innlegg for tre år siden men fant ikke noe annet når jeg søkte. Har du linken?

Er noen som blir ødelagt av psykiatrisk behandling, andre - de fleste heldigvis, har nytte av den. Noen DPS har veldig streng policy mot notoriske selvskadere. Skriver de ut og praktiserer planlagte innleggelsene. Det er bra. Folk som skader seg for første gang blir selvfølgelig behandlet på en annen måte.

Skrevet

Så du vet hvem jeg er da?

Nei, jeg vet ikke hvem du er, og vet ikke at du er annerledes utenfor nettet enn her inne. Men jeg _vet_ at noen andre er annerledes utenfor enn her inne, og derfor _kan_ du også være det :)

Skrevet

Nei, har ikke lest det. Så et innlegg for tre år siden men fant ikke noe annet når jeg søkte. Har du linken?

Er noen som blir ødelagt av psykiatrisk behandling, andre - de fleste heldigvis, har nytte av den. Noen DPS har veldig streng policy mot notoriske selvskadere. Skriver de ut og praktiserer planlagte innleggelsene. Det er bra. Folk som skader seg for første gang blir selvfølgelig behandlet på en annen måte.

Her er innlegget til forbrenner: http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3956816

Jeg tror at sannsynligheten for å unngå slike destruktive spiraler er vesentlig mindre dersom førstegangsepisodene blir håndtert godt. Dessverre skjer ikke alltid det, og unntaksvis finnes det folk som kan trenge laaaangvarig beskyttelse mot seg selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Det meste man kan være innlagt på dps er tre måneder,men jeg vet om en person som har vært innlagt i over to år."

S: Hvor har du dette fra? Det finnes ingen regel om maksimal varighet på innleggelser verken på DPS eller i noen annen psykiatrisk avdeling.

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

"Det meste man kan være innlagt på dps er tre måneder,men jeg vet om en person som har vært innlagt i over to år."

S: Hvor har du dette fra? Det finnes ingen regel om maksimal varighet på innleggelser verken på DPS eller i noen annen psykiatrisk avdeling.

Det har jeg fra papirene jeg fikk utdelt da jeg var innlagt,det står svart på hvitt at det lengste man kan være innlagt er tre måneder.

Skrevet

Hehe..en kan av og til lure på hvor folk får alt fra

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har jeg fra papirene jeg fikk utdelt da jeg var innlagt,det står svart på hvitt at det lengste man kan være innlagt er tre måneder.

Det er i så fall en intern "regel" på ditt DPS.

Gjest Merkelig mener vi
Skrevet

Det er i så fall en intern "regel" på ditt DPS.

Ok da er det det da,tror de har mange egne regler der.

Skrevet

Den som roper høyest får mest,det er denne personen et bevis på.

Jeg har blitt skjemt bort så mye at de andre pasientene bare gaper av særbehandlingen jeg har fått. Men det er ikke noe jeg har lagt opp til selv, og når jeg har vært innlagt synes jeg det har vært dødspinlig og i lengden veldig slitsomt med fastvakt. Jeg merket også at andre pasienter oppførte seg fiendlig mot meg fordi jeg fikk mest oppmerksomhet. Det er nok uten tvil en trynefaktor i psykiatrien også...

Jeg tror mange flere kunne ha blitt raskere frisk eller selvstendig om de hadde fått like god behandling som meg, og oppfølging etter utskrivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...