Gjest Treningsgladings Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei Jeg er ei jente på 27 år som har både Mb Bectherew og Mb Crohns. Jeg studerer idrett og er veldig glad i å trene og holde meg i god form. Etter å ha gått på medisinen Remicade for Mb Crohns et års tid, fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått en kronisk halsbetennelse og at slimhinnene mine ikke var som de skulle, muligens kunne dette komme av Remicaden siden den er en såpass sterk medisin. Jeg har nå sluttet med Remicade og ingen av sykdommene er lenger aktive og jeg føler meg stort sett frisk og fin. Men jeg har forsatt problemer med halsen og særlig når jeg trener. Føler jeg ikke får nok luft, får liksom puste dårligere selv ved relativt små anstrengelser og spytter mye slim. Tykt, gult ekkelt slim. Jeg har som mål å gå Birkebeineren til vinteren, men akkurat nå er jeg litt i tvil om jeg klarer det pga pust/slimproblemene. Har du noen råd?? Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til å bli bedre? Øre/nese/hals spesiallisten jeg var hos sa jeg skulle skylle med saltvann flere ganger om dagen, men jeg føler ikke det hjelper noe særlig. Kan denne tilstanden gå over? Håper du kan svare meg. Mvh Treningsglad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315295-kronisk-halsbetennelse-og-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Remicade er som du sier "en sterk medisin". Den griper inn et system i kroppen hvor såkalt "tumor necrose factor" - TNF- er en aktør. En av bivirkningene kan være betennelser i luftveiene. Hvor lenge dette kan vare etter avsluttet Remicade- behandling, er ikke godt å si. Det kan gå over av seg selv men det kan også være aktuelt å hjelpe til med behandling. Hva som er aktuelt av behandling er imidlertid helt avhengig av noe mer undersøkelser. Det kan bl.a. være aktuelt med en vurdering hos lungelege for å se om bronkiene er affisert. Ettersom du snakker om påfallende tungpust ved anstrengelser vil jeg se på det som en mulighet, Jeg arbeider nå inntil 20.okt. i utlandet og er dette fortsatt aktuelt etter den tid, kan du ta kontakt med meg. Men ihvertfall, lykke til videre !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315295-kronisk-halsbetennelse-og-trening/#findComment-2582328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.