Gå til innhold

Kronisk hodepine

Gjest Hilsen ei som ikke ser meningen med livet

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen ei som ikke ser meningen med livet
Skrevet

hei har tatt lang tid for at jeg tok mot til meg og skriver inn her. Jeg er ei 18 år gammel jente som elsker å være aktiv og dyr er rett og slett livs stilen min. Men dette endret seg for ca 8 år siden. jeg satt under en terasse og ble skremt av en persom reiste meg opp og fikk hjernerystelse.(mulighet for en trykkskade som ikke vises på rønken) Men etter en stund med ro så hadde jeg fortsatt vont i hodet,og gikk til legen. men det eneste som han sa var at vi skulle ta Noe mr greier . men ingen ting ble funnet .Så jeg hadde liksom vont i hodet som alle andre (trodde vi) men nå 8 år senere går jeg fortsatt rundt med hodepine ,hver bidige dag til nesten alle tider,Noen ganger er det bare plagsomt mens andre ganger holder jeg nesten ikke ut.Alt av behandlinger vi kommer på er prøvd. Dagene blir tyngre og tyngre og jeg orker snart ikke mer. Alt av mine hobbyer har blirr tyngre. jeg orker ikke alltid å gå noen plass. Og å gå ut som alle andre,en tur til ei veninne eller å feste som "Russ" . Er rett og slett umulig( og å komme seg gjennom skole dagen er nesten umulig ).jeg orker bare ikke... har i tilleg hat kysesyka og lever betennelse og fikk sikkert derfor Mild utmatelse syndrom.Som prikken over i en. jeg er så deppa nå for tida at jeg nesten ikke orker mer. Føler ikke at jeg har noe å leve for lenger ,Alt er bare teit.Går rundt med mange tanker i hodet ,Om det er noe jeg kan gjøre for å bli bra, Men har prøvd alt mulig både medesin,behandlinger, og alternatv medisin.Har du noe forslag for hvis det fortsetter slik som dette så vet jeg ikke om jeg orker mer..!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din, og snakk fra levra!!!

Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal be om en henvisning til psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet.

Skrevet

Jeg synes du skal be om en henvisning til psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet.

Jepp, og vet du hva som venter deg der?

Det eneste legene på sykehuset i Levanger kunne tilby meg mot kronisk hodepine var seroxat. Fordi jeg da kom til å "glemme" at jeg hadde vondt. Og fordi smertene var der fordi jeg opprettholdt dem.

Skrevet

Sover du skikkelig?

Jeg gikk med kronisk hodepine i noen år som etterhvert utviklet seg over mot migreneanfall oftere og oftere. Nøkkelen lå i å få sove skikkelig og å få et mindre stresset liv. For deg er det jo et slag som startet dette og ikke stress, men kanskje er søvn en nøkkel likevel?

Skrevet

Det eneste legene på sykehuset i Levanger kunne tilby meg mot kronisk hodepine var seroxat. Fordi jeg da kom til å "glemme" at jeg hadde vondt. Og fordi smertene var der fordi jeg opprettholdt dem.

Hmm har hvert hos Mange forskellige leger og de vet ikke om noen ting.... Bare jeg blir kvitt smertene så er det greit. Samme hva. For jeg orker ikke mer

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva i all verden har "legene på Levanger" med en henvisning til Rikshospitalet å gjøre?

Skrevet

Hva i all verden har "legene på Levanger" med en henvisning til Rikshospitalet å gjøre?

Ingenting med Rikshospitalet å gjøre, men med kronisk hodepine å gjøre. Alt man ikke finner løsning på ved MR eller andre tester, skal man på død og liv prøve AD på. Utsagnet "legene på Levanger" var likevel en sleivete kommentar jeg ikke skulle ha uttalt. Beklager.

Skrevet

har vudert å ta fri år fra skolen. siden det har blitt ganske hardt... Har egentlig et godt sove hjerte men trenger MYE søvn,og er ikke hodet er helt frivillig . For når hodet er på det verste så har jeg ikke sjangs til å sovne .

Skrevet

har vudert å ta fri år fra skolen. siden det har blitt ganske hardt... Har egentlig et godt sove hjerte men trenger MYE søvn,og er ikke hodet er helt frivillig . For når hodet er på det verste så har jeg ikke sjangs til å sovne .

Men hvis det da kan hjelpe deg hvis du får sovet nok - selvom det er mye - så kan du kanskje få et tilpasset tilbud fra skolen din så du kan gjennomføre utdannelsen i den takten som er riktig for deg? Det gjør jo ikke noe om du bruker et år ekstra feks - hvis det kan gi deg et bedre liv hvor du kan sove nok?

Gjest Håper du blir bedre
Skrevet

Det at de legene og spesialistene du har møtt ikke klarer å finne en god behandling av skaden du pådro deg, betyr ikke at en slik behandling ikke finnes. Men norske spesialister er ikke alltid like villige og flinke til å anerkjenne kompetanse i andre land og henvise dit.

Før du pådrar deg en psykiatrisk diagnose, kan det kanskje være lurt å undersøke om det ikke likevel kan finnes en god behandling av din fysiske skade.

Vær oppmerksom på at om du får en psykiatrisk diagnose, vil det bli svært vanskelig for deg å få god behandling for dine fysiske skader.

Ved en psykosomatisk avdeling vil du kanskje aller først bli møtt av en tykk bunke spørreskjema der du må svare på alskens intime, frekke og overpersonlige spørsmål om alt fra sexualliv til løgn og tyveri. Hvordan du svarer på dette vil ha sterk inflytelse på hvordan både du som person og din sykdom blir definert.

Ved psykosomatiske universitetsklinikker opplever mange at det er langt større interesse for å utrede og sette på merkelapper enn å faktisk behandle problemet.

Trenger du noen å snakke med kan kanskje en sykehusprest være et alternativ. Du trenger ikke være kristen eller ha et trosspørsmål som utgangspunkt for samtalen. Sykehusprester vet ofte mye om hvordan det er å være menneske og ha det vondt.

Disse linkene kan gi deg tips både om hvor du kan lete etter bedre behandlingsalternativer og baksiden av medaljen ved en psykosomatisk utreding.

http://www.commentum.no/default.asp?id=6175&t=143&c=88

http://www.lfn.no/aktuelt.html'>http://www.lfn.no/aktuelt.html

http://www.lfn.no/

Håper du finner en god vei ut av problemene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...