Gå til innhold

Ad - søvn - mareritt

Anbefalte innlegg

Gjest iaurorixbruker
Skrevet

Jeg bruker Aurorix, og sliter med drømmer og da gjerne maretitt hver natt. Gruer meg for å legge meg. Økte litt på Aurix i sommer og problemet ble større. Jeg er også veldig trøtt om dagen, så det jeg lurer på er om all den drømmingen som virker som holder på hele natten (iallefall hver gang jeg er våken) ta fra en den dype søvnen? Kankje rart spørsmål dette men, det er jo forskjell på søvnfaser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i perioder hatt mareritt - sterke sådanne. Ble skrekkelig sliten av det på dagtid også ja. Våknet med følelsen av å ha løpt maraton.

Gjest clonazepambruker
Skrevet

Har i perioder hatt mareritt - sterke sådanne. Ble skrekkelig sliten av det på dagtid også ja. Våknet med følelsen av å ha løpt maraton.

Har bare en ting å si; be om clonazepam (Rivotril). Dette har en dempende effekt på rem søvn og mareritt/nattskrekkanfall. 0,5-1mg ved sengetid.Gjør noen søk på clonazepam + rem sleep så vil du finne masse info om dette.

"Clonazepam (Klonopin) is highly effective in the treatment of REM sleep behavior disorder (RBD), relieving symptoms in nearly 90% of patients with little evidence of tolerance or abuse. The response usually begins within the first week, often on the first night."

http://www.webmd.com/sleep-disorders/guide/rem-sleep-behavior-disorder-medications

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...