Gå til innhold

Hva svarer dere når folk spør hvordan det går?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Når man sliter psykisk og mesteparten av tiden går med til diverse terapier og telefoner til NAV, hva svarer man når tilfeldige bekjente lurer på hvordan det går, og hva jeg driver med?

Er dere ærlige? eller finner dere på noe?

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Jeg studerer jo for tiden, så jeg er heldig å ha dette å fortelle. Men på hvordan det går? Nei da svarer jeg konsekvent "bra". Dette gjør jeg selv i de dårlige periodene.

Men når de spør: hva holder du på med? svarer du "Bra" da også?

Skrevet

"Det homper og går"

Eller "Alt man ikke dør av styrkes man av"

Begge servert med et smil.

Skrevet

Eg svarer som SMIR eigentleg konsekvent "bra". Dvs, med unntak kanskje av folk som er nær meg, men ikkje generelt bekjentskap. Eg tenker at "relativt sett" i forhold til kor gale det kan vera og gå, så går det for det meste bra, så slik sett er det ærleg. Kva min standard er for bra og ikkje er kanskje annleis enn den som spør sin standard, men det endrer ikkje svaret mitt.

Om det er andre klager eg kanskje over noko irrelevant for å uttrykke frustrasjon, men seier ikkje noko negativt og eigentleg pessimistisk... trur ikkje at tilfeldig bekjentskap er interessert i det.

Skrevet

Når noen spørr hvordan det går sier jeg det går bra,skjedent noen spørr hva jeg gjør på.

Skrevet

Alt etter hvem som spør. Folk som tåler sannheten og er villig til å hjelpe svarer jeg ærlig, andre smiler jeg til og forteller hva som er positivt. Men egentlig sjeldent folk spør. Har mange i familien som er syke og gale, så det er vanligst at folk spør hvordan det går med dem i stedet for meg.

Skrevet

Jeg svarer ærlig, jeg...sliter psykisk og det sier jeg til alle som spør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...