Gå til innhold

Hvor skal man gjøre av følelsene?

Anbefalte innlegg

Gjest signaturus
Skrevet

Jeg vet at jeg kommer i en situasjon snart som kommer til å vekke en del følelser hos meg, men jeg er nødt til å holde dem tilbake.

Og etter at denne situasjonen er over kommer jeg til å få en eller annen reaksjon som blir vanskelig og som tar en del energi, og jeg merker at det irriterer meg allerede nå.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan gjøre av følelsene mine eller et eller annet jeg kan gjøre før, under eller etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jeg bare kobler ut......
Skrevet

Koble dem ut?

Stenge av? Og ta all dritten som kommer i etterkant etterpå?

Gjest signaturus
Skrevet

Koble dem ut?

Stenge av? Og ta all dritten som kommer i etterkant etterpå?

Jeg blir veldig deppa etterpå når jeg kobler ut.

Gjest Jeg bare kobler ut......
Skrevet

Jeg blir veldig deppa etterpå når jeg kobler ut.

Ja....

Sørge for at noen fanger deg opp i etterkant? Snakke med noen....

Ja, slike ting handler mest om å minimere tap. Hva gir minst ubehag liksom.

Skrevet

Kanskje et kjedelig råd, men jeg vil sterkt anbefale deg aktivitet. Jeg synes det hjelper veldig godt på å jobbe seg gjennom følelser. Den kjemien som settes i gang i kroppen når man får opp pulsen er helt rå. Gjerne også å få dagslys så mye som mulig nå som det går mot mørketiden.

Skrevet

Hm..

Fristene å komme med vanskelig, men spennende råd:

Er til stadighet i lignende situasjon og to ganger nå har jeg klart noe nytt!

Har på forhånd bestemt meg for at denne gangen vil jeg ikke bruke så mye tankekraft, energi, tårer og krefter på den situasjonen. Når situasjonen kommer prøver jeg å forholde meg litt annerledes. Å reagere helt annerledes er uoppnåelig, men hver gang prøver jeg å endre litt.. Dessuten registrerer jeg det som skjer i kroppen min. Høy konsentrasjon kreves, men da kan jeg prøve å løse opp de spenningene som setter seg i kroppen med en gang, ellers er se så krevende å bli kvitt..

Jeg prøver også å tenke meg hva en god venninne ville gjort og late litt som om jeg er henne.

Sist men ikke minst er positivt selvsnakk en viktig ingrediens!!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...