Gå til innhold

Valium fy, Vival/Stesolid tja

Gjest kjærtbarnavmangenavn

Anbefalte innlegg

Gjest kjærtbarnavmangenavn
Skrevet

Jeg har ikke hørt om en eneste person som bruker Valium lengre, Det går i enten vival eller stesolid. Eneste rasjonelle årsak jeg kan se er at Roches Valium kun finnes i 25 pk og 100 pk, mens vival/stesoilid har en 50 variant + at vival fås også som 2mg, men valium kun fås i 5mg. Jeg har en liten mistanke om valium er et så belastet navn at leger aldri skrive valium på resepten, men vival eller stesolid. Det samme gjaldt vel for rohypnol, det var i perioden før roche trakk sitt orginal preparat fra markedet vanlig å få resept på flunipam likevel om rohypnol også fantes. Det neste blir vel at når generika for xanor kommer blir det vel ingen som skriver xanor på resepten da xanor også har kommet i dårlig lys som følge av misbruk i tvilsomme miljøer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok inne på noe der ja. Jeg bruker valium selv, og en periode fikk jeg utskrevet stesolid istedet (selv valgt) fordi ingen visste hva det var.0)) Men tok til vettet (og byttet til valium igjen) Tanken var å stå på barrikadene for en veldig hjelpsom angstmedisin, som jeg ikke burde skamme meg over at jeg trengte, men heller være glad for at finnes.

Skrevet

Du er nok inne på noe der ja. Jeg bruker valium selv, og en periode fikk jeg utskrevet stesolid istedet (selv valgt) fordi ingen visste hva det var.0)) Men tok til vettet (og byttet til valium igjen) Tanken var å stå på barrikadene for en veldig hjelpsom angstmedisin, som jeg ikke burde skamme meg over at jeg trengte, men heller være glad for at finnes.

Rivotril er den benzoen jeg får. Og kunne ikke være mere fornøyd med det. Store pakker 2mg x 100 eller 0,5mg x 150. Da har man en stund. Flere måneder faktisk. Vival var det første benzoen jeg fikk, men må si den ikke er særlig effektiv. Mistenker det for å gies for små doser.

Rivotril har jo ikke ett så dårlig navn heller. Men dersom det blir rettet kritikk mot det, kan det vel fortsatt snu. Men heldigvis virker det som om rivotril er en pille som gis mest til kroniske psyk. pasienter. Og til epileptikere, som jo er hovedsykdommen som får den.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

:-)

Jeg skriver kun ut Valium.

Skrevet

Bare lurer; Skriver du sjelden ut synonympreparat?

:o)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bare lurer; Skriver du sjelden ut synonympreparat?

:o)

Ja, jeg fortrekker orginalen.

Men i dette konkrete tilfellet vil jeg at pasienten skal vite at det er nettopp Valium h*n tar.

Skrevet

Det tror eg du gjør rett i.

Min fastlege (gjennom 26 år) sier Valium er det beste legemiddelet som noen gang er oppfunnet! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...