Gå til innhold

Bok om kognitiv terapi?

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en god bok om kognitiv terapir? Det er jo så mange bøker så det er vanskelig å vite hvilken jeg skal kjøpe. Og mye av det er jo rettet mot helsepersonell, og kan vel da være vanskelig å forstå? Så anbefal en god og forståelig bok om kognitiv terapi så har du "made my day".

:- )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315464-bok-om-kognitiv-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enig med du

Jeg synes den boken er altfor overflatisk og "lettvint". Jeg ville heller anbefalt "Gjenvinn livet ditt" av Young og Klosko.

Enig med deg. De bøkene hadde ikke noe revolusjerende å gi meg. Jeg følte at alt som ble skrevet var så selvsagt og det var ikke matnyttig for meg, enda jeg er veldig motivert for å forandre tankene mine. Men nå har ikke jeg helseangst da. Kanskje jeg har litt annen type angst selv om jeg har GAD.

Annonse

Enig med deg. De bøkene hadde ikke noe revolusjerende å gi meg. Jeg følte at alt som ble skrevet var så selvsagt og det var ikke matnyttig for meg, enda jeg er veldig motivert for å forandre tankene mine. Men nå har ikke jeg helseangst da. Kanskje jeg har litt annen type angst selv om jeg har GAD.

Jeg syntes den var for overflatisk, men så har jeg lest litt om de tinga fra før. Kanskje er dette ei god bok å begynne med for de som ikke har så mye kjennskap til psykologi og kogntitiv terapi, det er vel øyet som ser. Men den boka jeg anbefalte i forrige svaret går dypere og grundigere inn i materien og er mer etter min smak :)

Gjest enig med du

Jeg syntes den var for overflatisk, men så har jeg lest litt om de tinga fra før. Kanskje er dette ei god bok å begynne med for de som ikke har så mye kjennskap til psykologi og kogntitiv terapi, det er vel øyet som ser. Men den boka jeg anbefalte i forrige svaret går dypere og grundigere inn i materien og er mer etter min smak :)

Da skal jeg ta en titt på den. Takk for tips:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...