Gå til innhold

NHD- Ble jeg utsatt for overgrep?

Anbefalte innlegg

Gjest trist kvinne

Jeg er ei gift kvinne, har vært gift i mange år... På grunn av psykiske plager har jeg ikke lyst på sex så ofte...

Hver kveld den siste perioden har jeg tatt 7,5 mg x 2 Imovane for å sove, det gjode jeg også i går... Dette vet mannen min selvsagt om og at jeg blir "borte og dopet" når jeg tar det.

I natt kjente jeg "noe" langt langt borte, trodde det var en drøm. Etter en stund "våknet" jeg til av at det var mannen min som tok på meg nedentil og befølte meg... Jeg avviste han og fikk han vekk fra meg... Det føltes helt forferdelig og som et overgrep...

Mitt spørsmål er: var dette et overgrep?? Kan jeg anmelde han?? (kanskje litt drastisk, men,men...) jeg har det veldig vondt nå og føler meg veldog krenket....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315475-nhd-ble-jeg-utsatt-for-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har dere aldri snakket om dette på forhånd? Noen par ønsker det du opplevde meget velkommen. Andre kan ikke tenke seg det.

Hvis du/dere aldri har snakket om det, synes jeg det blir alt for dramatisk å anmelde det. Nå vet han i hvert fall hva du mener om dette, og et nytt tilfelle vil være et overgrep.

Har dere imidertid snakket om dette før, og du tydelig har sagt din mening, er dette et overgrep. En politianmeldelse er vel i praksis også en begjæring om skillsmisse.

Gjest panpipe

Jeg synes det blir teit å anmelde noe slikt.

Og hva er vitsen ? Har du vært gift i flere år burde vel dere ha avklart slike ting. Hvor vil du henne ? Det er ikke kuult å anmelde, og blir du f.eks utsatt for voldtekt er ikke politiet så veldig interesserte alltid. Dem er sånn..." er dette noe å bry seg om..." Vil du tåle den belastningen ?

Snakk med mannen din, gi beskjed om at det _ikke er greitt.

Det finnes alt for mange blokkerte menn i dette landet desverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...