Gå til innhold

Skytingene i Finnland/USA

Anbefalte innlegg

Gjest efexorus
Skrevet

Jeg synes for mye av fokuset i skytingen i Finnland rettes mot våpenlovgivningen. Selvfølgelig må det være strenge restriksjoner på hvem som skal ha tilgang til våpen. Personelig mener jeg kun våpen bør tillates til jakt. Håndvåpen hører ingen sted hjemme, de eneste som skal ha håndvåpen etter mitt skjønn er politi og også da under skjerpede omstendigheter. Men det jeg synes mangler i debatten er hvorfor unge mennesker tar det fatale skrittet de gjør? Burde man ikke fokusere mer på om man har en god ungdomspsykiatri og om skolene burde samarbeide mer med psykiatrien? Jeg synes synd på ofrene og jeg synes synd på de som utfører handlingene.

Videoannonse
Annonse
Gjest hemmeligdennegangen
Skrevet

Jeg tror slike ting mest er preget av en smitteeffekt. Det blir på en måte en vei til å vise sin sinne frustrasjon og smerte. Jo mere media fokuserer på at folk som gjør slikt er psyke og fortjener hjelp, jo flere vriene folk vil se det som en ok måte å vise sin frustrasjon.

Selv var det lite sånt da jeg vokste opp, men dersom jeg hadde hørt om feks folk som knivstakk mobberne sine, ville jeg nok vurdert å gjøre det selv. I den tiden var det så uhørt, det er det ikke idag. Heldigvis er jeg voksen nå, og vet at drap ikke fører noen vei. Men jeg skjønner tankegangen til de som gjør slikt, selv om jeg på ingenmåte ville gjøre noe slikt selv. Jeg har jo blitt voksen.

Skrevet

Jeg synes det er viktigere med et fokus på at de som ber om hjelp på konstruktive måter må få det.

I alt for mange sammenhenger er det slik at de som lager mest trøbbel stikker av med resursene framfor nesen på de som hadde trengt det mest.

Medias vettløse frotsing i detaljer og tragedie gir en sterk smitteeffekt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...