Gå til innhold

Finnes det noen paragrafer?

Anbefalte innlegg

Gjest Kvalifisering

Jeg er delvis ufør og i et yrke jeg er utdannet for, trives med og fungerer i.

På grunn av min sykdom har jeg et noe høyere sykefravær (fritak for arbeidsgiverperiode). Jeg kan heller ikke være så fleksibel på arbeidstider og arbeidsmengde som mange arbeidsgivere i min bransje kunne ønske.

Dette og deltidsarbeid svekker mine muligheter i arbeidsmarkedet. Det har også gjort det nesten umulig å få en arbeidsgiver til å satse på etter- og videreutdanning for meg. Noe som er påkrevd i mitt yrke, ikke minst for mitt vedkommende etter som jeg må finne andre måter enn arbeidskapasitet og fleksibilitet for å gjøre meg atraktiv.

Jeg strever stadig mer med å holde meg i arbeidslivet og takle mangelen på faglig oppgradering. Begynner rett og slett og bli faglig akterutseilt.

NAV har en del tilbud om jeg faller utenfor arbeidsllivet. Det er derimot langt vanskeligere å overbevise dem om å drive forebyggende virksomhet. De kursene som er påkrevd dreier seg om 5-sifrede beløp, så det er ikke bare bare for meg å hoste opp slike summer.

Alle gode tips til mulige framgangsmåter i forhold til NAV mottas med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315499-finnes-det-noen-paragrafer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...