Gå til innhold

Familiemedlem som tar kontakt med arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Jeg måtte etter mange års konflikt kutte kontakten med en av mine foreldre. Alt annet var prøvd fra min side, og det var nødvendig for at jeg skulle få det bedre. Jeg fikk det også mye bedre etter dette.

H*n prøver stadig å kontakte meg og vil møte meg, men jeg vet det ikke kommer noe godt ut av det. Enten ignorerer jeg meldinger som tikker inn, eller så gjentar jeg bare at jeg ikke ønsker kontakt. Men nå har h*n gått over til å ringe meg på jobb. Rett og slett pinlig. Det hjelper ikke med hemmelig nummer da andre i familien ikke skjønner omfanget av konflikten og stadig kommer med oppfordringer om at vi skal snakke sammen.

Jeg må altså stå i mot presset fra resten av familien, håndtere sorgen over 'tapet' av denne personen, og prøve å ikke la meg affisere av at h*n ikke kan la meg være i fred og daglig bli minnet om dette. Dårlig samvittighet har jeg og.

Har dere noen tips?

Fortsetter under...

Finnes det muligheter for å sperre for innkommende samtaler fra visse telefonnummer, også på arbeidsplassen. Du kan ikke usensurert lempe dette problemet over på arbeidsgiveren. Samtidig er det i arbeidsgiverens interesse at du får arbeidsro. Kanskje kan mye løses ved ganske enkle praktiske tiltak.

I forhold til familien kan du kanskje ha et mobilnummer de kan nå deg på. Så skaffer du deg hemmelige nummer som også holdes hemmelig for øvrig familie. Fortell familien at siden de er fullstendig respektløse i forhold til din avgjørelse, blir du nødt til å gjøre det slik.

Håper du finner en god løsning.

mvh

Eg har også kuttet kontakten med min mor og søsken for snart 17 år siden.

At vedkommende har ringt arbeidsgiveren din, er skikkelig overtramp, men tror nok ikke du mister ansiktet på jobben av den grunn.

Råder deg til å ringe vedkommende, og ettertrykkelig be deg om å være i fred, og ikke svare på hverken SMS, anrop eller brev etter dette.

Stor klem!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...