avidi Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er mye plaget med smerter i hele kroppen, frozen Shoulder, ryggprolaps og div annet rusk. Har også til tider en ustabil psyke som gjør at jeg blir lett deprimert. Behandleren jeg går hos for de fysike plagene har foreslått at jeg burde prøve et kosthold uten de " 4 hvite" som han kaller det, flere av hans pasienter har hatt god effekt av det. Men jeg føler at jeg ikke bare kan kutte ut alt av brødprodukter og melkeprodukter uten videre, hva skal jeg da spise og hva med resten av familien, skal de spise det samme? Hverken jeg eller barna er overvektige og vi har et ganske sunt kosthold med mye grove kornproduketer, frukt og grønt og kylling og fisk i middagsrettene. Er det neon som har prøvd denne dietten for muskel og leddsmerter eller for andre plager. Erfaringer tas i mot med takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfae Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Høres ut som du trenger mere omega 3. Du har betennelser i kroppen som sikkert også er årsak til din depresjon. Det er visst ofte funnet mye betennelser hos hos de med depresjon. Hvis du ikke bruker noen medisiner ville jeg prøvd mere omega 3. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2586340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Høres ut som du trenger mere omega 3. Du har betennelser i kroppen som sikkert også er årsak til din depresjon. Det er visst ofte funnet mye betennelser hos hos de med depresjon. Hvis du ikke bruker noen medisiner ville jeg prøvd mere omega 3. Takk for innspill. Jeg bruker en del smertestillende tabletter for å holde meg på bena gjennom dagen, men bruker ikke AD. Når det gjelder Omega3 kan jeg nok øke dosen litt men tar allerede 4 kapsler daglig i tilegg t il Glucosamin 600 mg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2586388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfae Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk for innspill. Jeg bruker en del smertestillende tabletter for å holde meg på bena gjennom dagen, men bruker ikke AD. Når det gjelder Omega3 kan jeg nok øke dosen litt men tar allerede 4 kapsler daglig i tilegg t il Glucosamin 600 mg. Når en går på medisiner er det jo viktig å rådføre seg med lege først før man tar helsekost, sånn for sikkerhetskyld men det vet du sikkert. Ellers også lurt å redusere på det usunne fetttet om du bruker en del av det. Kjøpekjeks og den slags er ikke bra. Når det gjelder den dietten så høres jo den bra ut for å holde hormoner i sjakk. Når hormonene er i orden så vil trolig psyken også bli bedre. Ved å holde deg unna raske karbohydrater som sukker og mel så vil det også føre til mindre svingninger i humør og psyke tror jeg. Sukkeret stjeler vitaminer og mineraler. En type B- vit, husker ikke hvilken er veldig viktig for psyken.Melk kan gi depresjoner hos de som ikke har nok ensymer til å bryte de ned (Reichelts teori). Å kutte ut gjær kan hindre at man får lett sopp. Slik er hva jeg tror men skal ikke påstå alt dette da det er det hva jeg har hørt og lest litt her og der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2586402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Når en går på medisiner er det jo viktig å rådføre seg med lege først før man tar helsekost, sånn for sikkerhetskyld men det vet du sikkert. Ellers også lurt å redusere på det usunne fetttet om du bruker en del av det. Kjøpekjeks og den slags er ikke bra. Når det gjelder den dietten så høres jo den bra ut for å holde hormoner i sjakk. Når hormonene er i orden så vil trolig psyken også bli bedre. Ved å holde deg unna raske karbohydrater som sukker og mel så vil det også føre til mindre svingninger i humør og psyke tror jeg. Sukkeret stjeler vitaminer og mineraler. En type B- vit, husker ikke hvilken er veldig viktig for psyken.Melk kan gi depresjoner hos de som ikke har nok ensymer til å bryte de ned (Reichelts teori). Å kutte ut gjær kan hindre at man får lett sopp. Slik er hva jeg tror men skal ikke påstå alt dette da det er det hva jeg har hørt og lest litt her og der. Jeg skjønner veldig godt tankegangen din og er enig i det du sier. Men hvordan skal dette gjennomføres i praksis? Kostholdet mitt nå består av grove kornprodukter og grovt brød, mye grønsaker, lite mettet fett, en del olivenolje og nøtter, nesten ikke kjeks og kaker, men en del ost og youghert, drikker ikke melk. Spiser magert kjøtt. Den største lasten min er kaffe, det vet jeg at jeg drikker for mye av så det skal jeg trappe ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2586746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dersom han foreslår det så har du jo ikke så mye å tape på å prøve. Men han bør jo også kunne tipse deg om HVA du kan spise på en slik diett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2588169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zofuz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har ingen erfaringer med en slik diett på bakrgunn av plager som de du har. Men den maten jeg spiser - ketogent kosthold - oppfyller iallefall kravene til det du kan spise. Jeg spiser egg, kjøtt eller fisk til alle måltider sammen med mye grønnsaker. Jeg bruker noe ost og rømme, men det kan jo ikke du. Isteden kan du kanskje bruke litt havre feks hvis det er tillatt? Eller du kan bruke olje på grønnsakene, eller most avocado. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2588182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner veldig godt tankegangen din og er enig i det du sier. Men hvordan skal dette gjennomføres i praksis? Kostholdet mitt nå består av grove kornprodukter og grovt brød, mye grønsaker, lite mettet fett, en del olivenolje og nøtter, nesten ikke kjeks og kaker, men en del ost og youghert, drikker ikke melk. Spiser magert kjøtt. Den største lasten min er kaffe, det vet jeg at jeg drikker for mye av så det skal jeg trappe ned. Jeg er litt sen til å svare, men jeg tar sjansen likevel. Det _er_ ikke så vanskelig å ikke spise hvete/gluten og melk, det gjør vi selv. Å i tillegg kutte ut sukker og gjær kan umulig være noe problem, slik jeg ser det. Selv spiser vi glutenfritt brød, men går mer og mer bort fra det og satser på andre slags frokoster. Smoothies er en ting. Den kan lett søtes med banan. Tilsetter man i tillegg litt olje(udos, linfrøolje el), kokosfett(finnes både med nøytral smak til steking og med smak som kosttilskudd/smakssetter) og evt. proteinpulver, har man en frokost man er mett på lenge! Omelett med litt tomat, skinke, sopp, bacon, løk, paprika... hvamanmåtte ønske er også en frokost man er mett på lenge. Middagsrester kan bli god frokost/lunsj. Det finnes mange ting man kan spise, bare man tenker utenom boksen(les: uten å måtte ha brødskive under). Jeg har ikke hatt slike plager som du beskriver, men hvis jeg bryter dietten blir jeg oppblåst i kroppen, får verk i ledd og korsrygg og blir nedstemt og i dårlig humør. Siden du har fått det anbefalt, synes jeg virkelig at du skal forsøke! Og gi behandleren din en klem fra meg ;-) Det er så godt å høre at iallfall _noen_ anbefaler diett som alternativ behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2611349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg er litt sen til å svare, men jeg tar sjansen likevel. Det _er_ ikke så vanskelig å ikke spise hvete/gluten og melk, det gjør vi selv. Å i tillegg kutte ut sukker og gjær kan umulig være noe problem, slik jeg ser det. Selv spiser vi glutenfritt brød, men går mer og mer bort fra det og satser på andre slags frokoster. Smoothies er en ting. Den kan lett søtes med banan. Tilsetter man i tillegg litt olje(udos, linfrøolje el), kokosfett(finnes både med nøytral smak til steking og med smak som kosttilskudd/smakssetter) og evt. proteinpulver, har man en frokost man er mett på lenge! Omelett med litt tomat, skinke, sopp, bacon, løk, paprika... hvamanmåtte ønske er også en frokost man er mett på lenge. Middagsrester kan bli god frokost/lunsj. Det finnes mange ting man kan spise, bare man tenker utenom boksen(les: uten å måtte ha brødskive under). Jeg har ikke hatt slike plager som du beskriver, men hvis jeg bryter dietten blir jeg oppblåst i kroppen, får verk i ledd og korsrygg og blir nedstemt og i dårlig humør. Siden du har fått det anbefalt, synes jeg virkelig at du skal forsøke! Og gi behandleren din en klem fra meg ;-) Det er så godt å høre at iallfall _noen_ anbefaler diett som alternativ behandling. Jeg glemte: Om hele familien skal gå på diett er jo en smakssak. Her i huset er alle melkeprodukter, hvetemel og slike ting kastet ut og glutenfritt mel blir brukt til all matlaging. De som ikke går på diett, får kjøpebrød og pizza og ost til pålegg, vi andre spiser andre ting. Og middagene er alltid gluten- og melkefrie. Det går så fint at! Og en ting til: hvis du synes sukkerinnholdet i en fruktsmoothie er for høyt, går det fint an å bytte ut noe av frukten med grønnsaker har jeg hørt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315664-kosthold-uten-sukker-melk-gj%C3%A6r-og-hvetemel/#findComment-2611354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.