Gjest Vondt-vondt-vondt Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 For ca 2 måneder siden fikk jeg "kink" i ryggen etter treningsøkt (når jeg skulle tørke beina etter dusj "låste" det seg nesten, og ble veldig vondt). Jeg hadde voltaren liggende, dette tok jeg i 4 dager til smertene var borte. Var også veldig forsiktig med aktivitet. Etter den kinken der, så har jeg fått stadig mer smerter øverst i låret på venstre fot. Det begynte med at foten liksom gir seg når jeg legger på tyngde ved f.eks. sykling, men ikke direkte smerter - bare ikke mer å gi. For 2 uker siden jogget jeg på tredemølle, og når jeg kom opp i litt fart hogg det til i leggen. Det ble veldig smertefult, og jeg fryktet for delvis avrevet akilles (har revet den helt av tidligere, smertene minnet litt om det - men siden jeg kunne gå skjønte jeg at den ikke var revet av). Etter noen dager ble leggen litt bedre, og jeg kunne igjen sykle. Leggen er ikke vond ved sykling, men da blir det nærmest en "låsing" øverst i låret. De siste dagene har både leggen og låret protestert hardt ved trening, og i tillegg dovner et par tær bort på venstre fot. I går løp jeg på tredemølle, det gikk rimelig greit på veldig lav fart, men låret dovnet liksom bort ganske raskt. Jeg fortsatte, men når jeg skrudde på høyere fart ble leggen veldig vond, og jeg måtte gi meg bare etter drøyt 3 km. I natt har jeg hatt smerter i låret/setet, såvidt mye at jeg måtte ta smertestillende for å få sove. Og det er vondt å gå på foten i dag, det nærmest svikter øverst i låret (på siden). Jeg begynte med voltaren igjen i går. Kiropraktoren min sier at jeg har en låsing i bekkenet, men den har vært veldig vanskelig å få knekt opp. Og tester han har utført gjør at han har sendt meg til MR (venter på å komme inn). Han vil utelukke prolaps. DET VIL JEG OGSÅ! Så - hva kan dette være? Ang. trening: Jeg løper på tredemølle og tar generell styrke på overkroppen 4 dager i uka, i tillegg spinner jeg en dag og sykler i skogen en dag. Av og til sykler jeg også de dagene jeg løper på tredemølle. Jeg er 160 cm høy og 60 kg om det har betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315675-prolaps-eller-helst-noe-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vondt-vondt-vondt Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 For ca 2 måneder siden fikk jeg "kink" i ryggen etter treningsøkt (når jeg skulle tørke beina etter dusj "låste" det seg nesten, og ble veldig vondt). Jeg hadde voltaren liggende, dette tok jeg i 4 dager til smertene var borte. Var også veldig forsiktig med aktivitet. Etter den kinken der, så har jeg fått stadig mer smerter øverst i låret på venstre fot. Det begynte med at foten liksom gir seg når jeg legger på tyngde ved f.eks. sykling, men ikke direkte smerter - bare ikke mer å gi. For 2 uker siden jogget jeg på tredemølle, og når jeg kom opp i litt fart hogg det til i leggen. Det ble veldig smertefult, og jeg fryktet for delvis avrevet akilles (har revet den helt av tidligere, smertene minnet litt om det - men siden jeg kunne gå skjønte jeg at den ikke var revet av). Etter noen dager ble leggen litt bedre, og jeg kunne igjen sykle. Leggen er ikke vond ved sykling, men da blir det nærmest en "låsing" øverst i låret. De siste dagene har både leggen og låret protestert hardt ved trening, og i tillegg dovner et par tær bort på venstre fot. I går løp jeg på tredemølle, det gikk rimelig greit på veldig lav fart, men låret dovnet liksom bort ganske raskt. Jeg fortsatte, men når jeg skrudde på høyere fart ble leggen veldig vond, og jeg måtte gi meg bare etter drøyt 3 km. I natt har jeg hatt smerter i låret/setet, såvidt mye at jeg måtte ta smertestillende for å få sove. Og det er vondt å gå på foten i dag, det nærmest svikter øverst i låret (på siden). Jeg begynte med voltaren igjen i går. Kiropraktoren min sier at jeg har en låsing i bekkenet, men den har vært veldig vanskelig å få knekt opp. Og tester han har utført gjør at han har sendt meg til MR (venter på å komme inn). Han vil utelukke prolaps. DET VIL JEG OGSÅ! Så - hva kan dette være? Ang. trening: Jeg løper på tredemølle og tar generell styrke på overkroppen 4 dager i uka, i tillegg spinner jeg en dag og sykler i skogen en dag. Av og til sykler jeg også de dagene jeg løper på tredemølle. Jeg er 160 cm høy og 60 kg om det har betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315675-prolaps-eller-helst-noe-annet/#findComment-2586308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.