Gå til innhold

Lei

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på NHD, hvordan ville du behandlet en pasient som bare er livslei?

30 år, jente, singel, mistet interessen for jobb, venner, interesser. Opplevd flere alvorlige depresjoner.

Har gidd opp håpet om at livet skal bli bra. For å si det rett ut så gidder jeg ikke mer.

Jeg finner ikke veien ut.

Siden jeg vet hvordan en klinisk depresjon fungerer inn og ut.. så ser jeg at dette er ikke klinisk depresjon. Det går mer på det eksistensielle. Går det an å gjøre noe med det ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315702-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ville jeg uansett optimalisert depresjonsbehandlingen.

Deretter ville jeg fortalt pasienten at det også finnes hjelp for eksistensielle problemer. Har du lest noe av Viktor Frankl?

ehh..hvilken hjelp finnes mot eksistensielle ting ? det er jo der jeg sliter.. Ser ikke noen vits i ting. Det er totalt meningsløst her.

akkurat nå fungerer jeg optimalt mht depresjon hele systemet funker jo. Folk vil ha meg her, jeg er smart, jeg gjør mye positivt for folk. Men jeg vil ut av denne kroppen...

skjønner ? Kan liksom ikke hjelpe for at jeg ikke vil.

Nei, har ikke lest noe av han der fyren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315702-lei/#findComment-2587275
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...