Gå til innhold

Hjelp til treningsopplegg

Anbefalte innlegg

Takk for svar:-)

Jeg tenkte å ta et generelt styrketreningsopplegg, altså, skuldre, armer, føtter og mage/rygg. Alt i ett.

Tar det derfra også ser jeg hvordan det går. Skulle trent mer styrke, føler jeg, og mer kondisjon, også. Egentlig kunne jeg variert det periodevis i stedet for å følge den samme planen hver uke. Jeg får se det an, og hva kroppen min tåler.

Variasjon kan være viktig for å ikke gå lei. :-)

Pluss at det er viktig å lytte til kroppen din. Er den sliten en dag, så hvil deg den dagen i stedet for å tvinge deg på trening.

Se forresten mitt svar til prust i tråden: Styrketrening og vektoppgang.

Jeg har der beskrevet et treningsopplegg jeg fulgte over en periode. Det går både på kondistrening og styrketrening. Formen min ble mye bedre og kroppen strammet opp.

Lykke til! :-)

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Takk for alle svarene:-)

Jeg vil ha både i pose og sekk, både få god kondis og trene styrke. Jeg er litt vanskelig.

Har funnet ut at jeg får lytte til kroppen og se hva jeg tåler av trening og ikke trene styrke når jeg er støl f.eks, det er vel en god indikator. Får prøve å være dynamisk i forhold til treningsopplegget og ikke ha en absolutt fast plan, men heller tilpasse det litt hva jeg kjenner, selv om jeg liker å ha en fast plan.

Du er jo slettes ikke vanskelig som ønsker både kondis og styrke - det gjør jo mange av oss andre også. :-)

Velger man å bygge både muskler (styrke) og kondisjon samtidig, vil man måtte bruke litt lenger tid på det enn om man bare skulle gjøre det ene eller det andre. Men det er jo helt greit, tenker jeg, for sluttresultatet er jo mange ganger bedre om man får med begge deler.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...