Gå til innhold

Hva gjør dere for å få bedre selvbilde?

Anbefalte innlegg

Det er lett å få dårlig selvbilde/selvtillitt når man sliter psykisk. Hva gjør dere for å holde det oppe eller for å bedre selvbilde/selvtillitt?

Mine tiltak:

1. Prøve å være glad i meg selv på tross av sykdom. Tenke at jeg har folk som er glad i meg som jeg er.

2. Trene regelmessig med noe jeg liker.

3. Spise sunt så langt jeg greier, men også unne meg å skeie ut hvis jeg føler for det.

4. Ikke bli for overvektig.

5. Være sammen med mennesker som jeg trives med. Droppe dem jeg ikke trives med.

6. Ikke være så streng med meg selv og andre.

7. Prøve å finne en jobb jeg kan mestre og trives med.

8. Gjøre avspenning

9. Høre på vakker musikk.

10. Ha interesser som jeg dyrker.

11. Lære om sykdommen min og lese selvhjelpsbøker.

12. Prøve å tenke positivt og realistisk.

13. Holde leilighet ryddig og ren og koselig. Pusse opp og fornye om nødvendig og om det kan få meg i bedre humør og hvis jeg kan trives bedre.

14. Unngå å gjøre ting som gjør meg dårlig, f.eks. mye stress og høye krav/ambisjoner.

15. Unne meg noen luksusprodukter for kropp og ansikt.

16. Ta aromaterapi eller gå jevnlig til fysioterapeut.

17. Prøve å ha et godt forhold til naboer, familie og venner. Unngå konflikter, men ikke bli selvutslettende heller.

18. Alltid jobbe med å bli en bedre utgave av meg selv.

19. Sette pris på de små gleder i livet.

20. Tenke at det alltid vil være noen som har det verre enn meg.

21. Tenke at det finnes alltid håp om et bedre liv.

22. Tenke at hvis man jobber for ting vil man også få det bedre.

Fortsetter under...

Gjest klokkeline

Takk for et fint innlegg :-). Prøver å jobbe med de samme tingene. Tåler bare så elendig lite, vil tusen ting mens kroppen sier stopp på to :(. Må visst være fornøyd med lite ja, ser det ut som.

Føler meg innestengt i min egen kropp. Jeg er der inne, kroppen vil jeg ikke ha lenger. Hm...litt problematisk ja.((

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...