Gå til innhold

Rehabilitering og røykekutt

Anbefalte innlegg

Gjest AnnaSusanna

Hei.

Jeg røyker ganske mye og er interessert i å kutte ut. Men er ganske langt nede og sliter med litt forskjellig. Lurer på om røyk kan forverre angst. Det er også til hinder for meg i trening. Har fått plass ved rehabiliteringsinstitusjon innen noen mnd, der jeg skal trene opp igjen kroppen etter å ha vært under hardt press i flere år. Er det mulig på en sånn plass å be om hjelp til å kutte røyken? Lurer på om den er med på å opprettholde den psykiske lidelsen. Og kan de noe om røykerelaterte lidelser sånne plasser? noen som har erfaringer eller kunnskap om dette? Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315735-rehabilitering-og-r%C3%B8ykekutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnnaSusanna

Jeg har vært på et rehabiliteringssted hvor de tilbød hjelp til røykeslutt. Men eneste hjelpen var forslag om piller og det var jeg ikke interessert i.

Jeg tror nok røyk kan heve angstnivået, da røyking som kjent øker pulsen.

Piller er ikke jeg heller interessert i. De pillene kan jo også føre til angst og depresjon har jeg lest. Champix de heter? Synes de burde ha et bedre opplegg med tettere oppfølging. Å slutte å røyke når en sliter er ingen spøk.

Piller er ikke jeg heller interessert i. De pillene kan jo også føre til angst og depresjon har jeg lest. Champix de heter? Synes de burde ha et bedre opplegg med tettere oppfølging. Å slutte å røyke når en sliter er ingen spøk.

Det er Champix ja, og de kommer ikke ned i min hals. Men jeg vil gjerne slutte å røyke. Jeg befinner meg nok litt i samme situasjon som deg, har angst og tror at røykingen medvirker til å opprettholde den til en viss grad. Jeg er redd for å slutte, jeg er redd for å bli syk av dette, men har ennå ikke funnet "kuren" for å kvitte meg med herket.

Jeg har kjøpt boken Endelig røykfri. Den har samboeren lest og sluttet den dagen han var ferdig med boken. Jeg lar den bare ligge der....

Det kan hende at de har et bedre opplegg dit du skal, du kan jo ringe å spørre.

Gjest flyvende elefant

Det er fryktelig tungt,men fullt mulig å kaste røyken for godt!

Jeg er røykfri på tredje uka nå,er fryktelig deppa,rastløs og til tider irritabel.

Når jeg er deppa går jeg tur,når jeg er rastløs går jeg tur,når jeg er irritabel går jeg tur!

Når jeg går tur føler jeg meg sterk,flink og friskere.

lykke til med din røykeslutt

Gjest AnnaSusanna

Det er Champix ja, og de kommer ikke ned i min hals. Men jeg vil gjerne slutte å røyke. Jeg befinner meg nok litt i samme situasjon som deg, har angst og tror at røykingen medvirker til å opprettholde den til en viss grad. Jeg er redd for å slutte, jeg er redd for å bli syk av dette, men har ennå ikke funnet "kuren" for å kvitte meg med herket.

Jeg har kjøpt boken Endelig røykfri. Den har samboeren lest og sluttet den dagen han var ferdig med boken. Jeg lar den bare ligge der....

Det kan hende at de har et bedre opplegg dit du skal, du kan jo ringe å spørre.

Ja jeg har lest den boka, men den funket ikke på meg da. Men det er lenge siden, kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde vært greit å slutta samtidig som å trene seg opp igjen da. Ja, kan ringe og høre. For tror iallefall røykinga bidrar til å opprettholde den elendig forma jeg er i.

Annonse

Gjest AnnaSusanna

Det er fryktelig tungt,men fullt mulig å kaste røyken for godt!

Jeg er røykfri på tredje uka nå,er fryktelig deppa,rastløs og til tider irritabel.

Når jeg er deppa går jeg tur,når jeg er rastløs går jeg tur,når jeg er irritabel går jeg tur!

Når jeg går tur føler jeg meg sterk,flink og friskere.

lykke til med din røykeslutt

Tror jeg hadde følt meg mye friere ved å slutte å røyke. Blir redd også når jeg hoster som gal om morgenen. Det er sånn at jeg får assosiasjoner til KOLS. Det får jeg helt sikkert om jeg ikke slutter, uff:( Men sliter du med angst og depresjon? Hvordan er det i så fall å slutte når du sliter med det, er det ikke ekstra ille? Hvor ofte går du tur om dagen da? Merker du noe på forma allerede nå, eller er det for tidlig?

Jeg sluttet å røyke for 2 år siden, og jeg hadde null ubehag. Annet enn sug etter røyk da, men ikke noe irritabillitet o.l. Jeg holdt opp i 4 måneder, så begynte jeg igjenn. Bare de fire månedene gjorde meg i mye bedre form, så etter den gangen har jeg sluttet jevnt og trutt, men har enda ikke klart å slutte helt. Nå er jeg nesten røykfri igjenn. Jeg har brukt plaster, da skal man ikke røykek når man går på dem. Jeg må si at det å slutte å røyke er lettere enn jeg trodde.

Ja jeg har lest den boka, men den funket ikke på meg da. Men det er lenge siden, kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde vært greit å slutta samtidig som å trene seg opp igjen da. Ja, kan ringe og høre. For tror iallefall røykinga bidrar til å opprettholde den elendig forma jeg er i.

Hvordan er aktivitetsnivået ditt pr i dag?. Jeg røyker fortsatt, men formen er betraktelig bedret etter at jeg begynte å aktivisere meg og jeg røyker mindre fordi jeg trener. Man får rett og slett mindre lyst på røyk når man kommer i gang med noe som er bra for seg selv.

En venninne av meg sluttet å røyke ved hypnose, kanskje det kunne være verdt et forsøk?

Gjest flyvende elefant

Tror jeg hadde følt meg mye friere ved å slutte å røyke. Blir redd også når jeg hoster som gal om morgenen. Det er sånn at jeg får assosiasjoner til KOLS. Det får jeg helt sikkert om jeg ikke slutter, uff:( Men sliter du med angst og depresjon? Hvordan er det i så fall å slutte når du sliter med det, er det ikke ekstra ille? Hvor ofte går du tur om dagen da? Merker du noe på forma allerede nå, eller er det for tidlig?

Klart man føler seg mye friere:)

Å det føles riktig godt å bevege seg ut i naturen.

Tar noen runder kanskje en tre, fire ganger om dagen.

Grunnen til at jeg kan komme meg så ofte ut,er at jeg

er ufør med div problemer(inkludert angst og depp)

Jeg er også skrekkelig redd for å bli syk av røyken,tenkte mye på kols osv.

Grunnen til at jeg klarte å gjennomføre det nå,er fordi jeg ser

hvor egoistisk det er å røyke.

Ønsker deg masse lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...