frk.s Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har fulgt 2 Grete Roede-kurs, og trent masse. Og selvfølgelig vært litt hard i forhold til å skjeie ut. :-) Mye, ja, men helt OK. Lurer veldig på et sånt kurs jeg! Hvordan var det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315862-slanking/page/2/#findComment-2593980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ah, nå ble jeg glad - synes liksom jeg kjente igjen skrivestil og sånt! :-) :-) Åssen går det med deg og vekta, forresten? Du sto jo dønn stille, skjønte jeg, har det blitt noen rørels? Jeg har forresten skjønt hvorfor jeg ikke faller for lavkarbo-tanken: Jeg orker ikke tanken på å måtte lage så mye mat og dermed også lage så mye søl! He-he, snakk om makelig anlagt! :-) Forresten: Husker du jeg snakket om min kamerat som snuste på lavkarbo? Han tar nå skrittet fullt ut, og går i gang med full diett og greier, mener å komme ned på 0 karber og vektras. Må innrømme at jeg bittelitt bekymret, for jeg tror jeg vet hvorfor han har fått dønn stillstand på vekta; han har spist altfor lite mat over altfor lang tid. Vet du om det kan ha noe å si for resultatet med lavkarbo? Takk :-) Det står fremdeles stille her i gården. Men det er greit - jeg er ikke i slanking heller for tiden. Må rydde vekk det jeg kan av ting å drive med sånn at jeg kan holde fokus på de andre tingene som må prioriteres foran akkurat nå. Så nå er målet stillstand og det funker fint. Står på det laveste tallet hittil, så jeg synes jo at jeg ser helt grei ut slik det er nå også. Når jeg en vakker dag blir ferdig med å skille meg så plukker jeg av resten av kiloene. Kompisen din har bommet litt her. Prøv å tvinge ham til å lese ketolyseboka. Spiser han ingen karber i det hele tatt så får han ikke i seg noe større av vitaminer antioksidanter og andre ting kroppen hans _må_ ha. Han vil bli treg i magen også uten fiber. Dessuten er det mange som opplever at vekttapet stanser helt opp hvis han går for langt ned på karboene. Rundt 15-20 gram per døgn bør han absolutt få i seg - og disse bør stort sett komme fra grønnsaker. Også må han spise nok mat. Nok fett og nok protein. Og han må ha i seg de mineralene som trengs i form av tilskudd. Dette er en fantastisk måte å miste vekt på med all den deilige maten - men den virker ikke hvis man ikke gjør den ordentlig. Mn _må_ lese seg opp først og ikke slurve. Jeg føler egentlig ikke at jeg lager så mye mat jeg. Lager store porsjoner når jeg lager middag også stabler jeg restene i kjøleskapet. Dermed er det bare en gang om dagen jeg kokkelerer - ellers bare plukker jeg rett fra skapet. Også spiser jeg jo ikke så mange måltidene i løpet av en dag heller. En middagsrest av noe slag til frokost, litt cc med bringebær til lunsj eller noe nøtter og en kopp te, også middag. Da er jeg mett og opplagt hele døgnet :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315862-slanking/page/2/#findComment-2593984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Lurer veldig på et sånt kurs jeg! Hvordan var det? Jeg synes det var veldig bra, og rent praktisk fungerte kursene slik: Første kveld: Utdeling av bøker, gjennomgang av hvordan man skulle bruke dem, om utregning av kalorier, litt om ja-mat og nei-mat og litt-mat, og veiing. Andre kveld: Utregning av energiforbruk, fastsetting av trimpoengmål, et tema for kvelden og veiing samt gjennomgang i plenum av hva den enkelte har gått ned (har man gått opp sier kursleder at "du holder vekten") og hvordan uka har vært. Tredje, femte, sjette og sjuende kveld: Veiing, gjennomgang av vektene i plenum (ingens vekt blir oppgitt, bare det man har gått ned og total vektreduksjon), et tema for kvelden (det kan være alt fra lettprodukter i markedet, motivasjon for trim, vitaminer/mineraler osv.). Fjerde og åttende kveld: Veiing først, og ved gjennomgang av vektreduksjonene oppgir man også hvor mye man har gått ned i cm samt hvor mange trimpoeng man har oppnådd. Åttende kveld er siste kveld, og da snakker man også litt løst og fast om hva som skal være veien videre. Jeg liker opplegget veldig godt. Det er litt ekstra press for å være litt forsiktig i helga; ikke så veldig gøy (tror jeg, da) om vekta viser mer enn sist når det skal snakkes om etterpå. Ikke slik at andre bryr seg, men mest for ens egen del. De to kursene jeg har deltatt på har hatt ca 18 deltakere hver seg. Vi har hatt mye morsomme kommentarer og snakket mye med hverandre, man får jo endel ventetid under veieseansen (som foregår i et lukket rom, da, sammen med kursleder). Jeg anbefaler dette veldig, fordi jeg vet jo at det fungerer. Og for meg er dette noe jeg kan leve med videre, altså tankemåten i forhold til mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315862-slanking/page/2/#findComment-2593990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk :-) Det står fremdeles stille her i gården. Men det er greit - jeg er ikke i slanking heller for tiden. Må rydde vekk det jeg kan av ting å drive med sånn at jeg kan holde fokus på de andre tingene som må prioriteres foran akkurat nå. Så nå er målet stillstand og det funker fint. Står på det laveste tallet hittil, så jeg synes jo at jeg ser helt grei ut slik det er nå også. Når jeg en vakker dag blir ferdig med å skille meg så plukker jeg av resten av kiloene. Kompisen din har bommet litt her. Prøv å tvinge ham til å lese ketolyseboka. Spiser han ingen karber i det hele tatt så får han ikke i seg noe større av vitaminer antioksidanter og andre ting kroppen hans _må_ ha. Han vil bli treg i magen også uten fiber. Dessuten er det mange som opplever at vekttapet stanser helt opp hvis han går for langt ned på karboene. Rundt 15-20 gram per døgn bør han absolutt få i seg - og disse bør stort sett komme fra grønnsaker. Også må han spise nok mat. Nok fett og nok protein. Og han må ha i seg de mineralene som trengs i form av tilskudd. Dette er en fantastisk måte å miste vekt på med all den deilige maten - men den virker ikke hvis man ikke gjør den ordentlig. Mn _må_ lese seg opp først og ikke slurve. Jeg føler egentlig ikke at jeg lager så mye mat jeg. Lager store porsjoner når jeg lager middag også stabler jeg restene i kjøleskapet. Dermed er det bare en gang om dagen jeg kokkelerer - ellers bare plukker jeg rett fra skapet. Også spiser jeg jo ikke så mange måltidene i løpet av en dag heller. En middagsrest av noe slag til frokost, litt cc med bringebær til lunsj eller noe nøtter og en kopp te, også middag. Da er jeg mett og opplagt hele døgnet :-) Sikkert veldig riktig å ikke ha stort fokus på vektreduksjon nå, ja, hue har nå engang litt begrenset med kapasitet igjen når man står i slike prosesser som du gjør. Grøss og forbanna gru! Min unge venn fortalte at han hadde bestilt ei bok, ja, håper det er den boka du snakker om. Jeg har også bedt han om å komme seg inn på lavkarbo.no, og lese seg opp. Han er en skikkelig smarting rent teoretisk, så jeg har i grunnen tro på at han vil skjønne det han leser - _om_ han bare leser, da. Det er det jeg er litt usikker på, dette kan jo minne om en bruksanvisning... (Bare spøk, da...) Jeg "svartmaler" sikkert litt hva matlaging angår på lavkarbo, jeg innser det. Men det er forsåvidt ingen grunn for meg til å gjøre noe annet heller, da, enn det jeg gjør nå - med mindre jeg skulle slite med vekta igjen senere. Jeg har jo ikke akkurat lagt opplegget for hat eller noe slikt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315862-slanking/page/2/#findComment-2594000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.