Lami1365381152 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har vært til utredning til 3 ulike psykiatere. Den siste kom fram til upf og bipolar 2. Han anbefalte cipralex pga mye angst. Min "faste" psykiater er uenig i dette, mener at bivirkningene er for mange, og at seroquel og lyrica er løsningen, som er det jeg har gått på i to år nå. Jeg har vært sykmeldt et år, og ble da bedre. Har nå begynt på skole, og "here I go again"; uro, depresjon, raske svingninger, masse angst osv. Jeg orker ikke dette mer! Har noe som jeg selv kaller "panikkdepresjon", det ligner på panikkangst i intensitet, men jeg har depressive tanker som er sinnsykt intense og kraftige. Blir da helt desperat på hjelp, ringer legevakt og hele pakka. Psykiateren min vet det ikke. Har derfor spørsmål som jeg håper du har tid til å svare på: 1. Har du noen peiling på hva denne "panikkdepresjonen" er? Hørt om det før? 2. Tydeligvis virker ikke medisinene jeg bruker, og de to psykiaterne blir ikke enige. Jeg spør da en objektiv tredjemann; hvilke medisiner har du villet prøvd med mine diagnoser? Spesielt med tanke på angstanfallene? Har prøvd lithium, lamictal (kun en måned), går på seroquel, lyrica. 3. Vet du om en effektivt angstmedisin? Tar 45 mg sobril, ingen virkning i det hele tatt! Og nå sist så var det 3 mnd siden sist jeg tok en sobril. Det må da finnes noe som tar ihverfall toppen av disse anfallene? Håper virkelig du har mulighet til å svare:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315887-borderline-og-bipolar-2-hjelp-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest to verdener Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 det du kaller panikkdepresjon kan ligne det jeg kaller traumekartet mitt. det er som om en annen del av meg tar over og styrer hele den jævla skuta bare at jeg ikke er i en depresjon, mer livredd, redd og paranoid og liten. så går det over og jeg blir igjen den avbalanserte rolige varme personen jeg oppfattes som av andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315887-borderline-og-bipolar-2-hjelp-nhd/#findComment-2588887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.