Gå til innhold

En lei sak...

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

Jeg har virkelig stått på for å få meg en jobb ved siden av trygden. Er midl. ufør, og har nå lov til å tjene 1 G.

Det er altfor lenge siden jeg har vært i arbeid, så ingen arbeidsgiver vil ha meg... Det er mange som ikke engang gidder å svare på henvendelsene/søknadene mine. De kunne i det minste gitt meg beskjed om at de hadde mottat søknaden... Men nei, når jeg skriver at jeg er midl. ufør, vil ingen ha meg. Ingen gidder å gi meg en sjanse! Det er for ille, synes jeg.

Den eneste jobben jeg har fått tilbudt er en vaskejobb, en jobb jeg ikke selv søkte på, men som naboen fant til meg. Men hovedproblemet er at jeg i dag innså at jeg ikke kommer til å klare en sånn jobb på grunn av de helvetes ryggplagene mine.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bedre inntekten min. Har to barn å ta meg av. Og det leie er at jeg vet jeg kunne ha fått en bedre jobb.... Men ingen vil ha meg....

Så nå bare resignerer jeg. Får bare gi opp hele dritten, og forsøke så godt jeg kan å klare meg/oss. Men når jeg først begynner å tenke sånn, så tar det ikke lang tid før jeg blir psyk igjen, og kan ikke ta noen jobb overhodet...

Nei, det er ikke lett.

Bare noen tanker i natten. Vet det ble rotete og vanskelig å forstå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Men nei, når jeg skriver at jeg er midl. ufør, vil ingen ha meg."

Skriver du dette i søknaden?? Kan du heller skrive hvor mye du kan jobbe? Du kan ta kontakt med NAV og høre om du kan få lønnstilskudd en periode, da kan det hende arbeidsgiver tør å prøve deg og når du viser at du kan å jobbe så kanskje du får jobb videre.

Gjest Lykke til neste gang.
Skrevet

Ikke skriv idlertidig ufør i søknaden i det hele tatt.

Søk en stilling som har den stillingsprosenten du ønsker å jobbe du, så spør de på intervjuet om hvorfor du ikke har noe på cv'en din i den perioden du har vært trygdet - men da sitter du der i levende live og kan forklare at du har midlertidig ufør - men at det ikke vil påvirke deg i denne jobben i det hele tatt og at du fryktelig gjerne vil få vise at du duger.

Jeg må nok innrømme at hadde jeg hatt mange søknader på bordet så ville den med midlertidig ufør fort gått ut av bunken fordi jeg ville vært redd for sykefravær.

Men du trenger ikke fortelle alt i en søknad - søknaden har ikke annet formål enn å få de spent på å møte deg i et intervju.

Gjest Villniss
Skrevet

Ikke skriv idlertidig ufør i søknaden i det hele tatt.

Søk en stilling som har den stillingsprosenten du ønsker å jobbe du, så spør de på intervjuet om hvorfor du ikke har noe på cv'en din i den perioden du har vært trygdet - men da sitter du der i levende live og kan forklare at du har midlertidig ufør - men at det ikke vil påvirke deg i denne jobben i det hele tatt og at du fryktelig gjerne vil få vise at du duger.

Jeg må nok innrømme at hadde jeg hatt mange søknader på bordet så ville den med midlertidig ufør fort gått ut av bunken fordi jeg ville vært redd for sykefravær.

Men du trenger ikke fortelle alt i en søknad - søknaden har ikke annet formål enn å få de spent på å møte deg i et intervju.

Tusen takk for gode råd! :-)

Gjest Villniss
Skrevet

"Men nei, når jeg skriver at jeg er midl. ufør, vil ingen ha meg."

Skriver du dette i søknaden?? Kan du heller skrive hvor mye du kan jobbe? Du kan ta kontakt med NAV og høre om du kan få lønnstilskudd en periode, da kan det hende arbeidsgiver tør å prøve deg og når du viser at du kan å jobbe så kanskje du får jobb videre.

Tusen takk for svar! Ja, får nok utelate å skrive det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...