Gjest marerittspørsmåligjen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det har vært flere spørsmål knyttet til mareritt og mulig behandling hvor clonazepam/Rivotril® i små doser0,5-1,0mg har vært diskutert. Jeg er en av dem som har hatt meget god effekt av denne behandlingen. Men en ting jeg lurer på er hvor passende begrepet mareritt er for mitt vedkommende. Ut i fra literaturen passer mine symptomer bedre som REM sleep beheavior disorder, da jeg ofte roper slår, kaldsvetter etc under "marerittene". Det som jeg ikke får helt på greip er at det står at dette oftest skyldes nevrologisk skade hos eldre menn. Jeg er en ung mann, og mine mareritt er mest sannsynelig som følge av traume eller bivirkning av AD. Etter hva jeg også leser er ikke clonazepams effekt ved vanlige mareritt bevist, men bare ved Rem sleep behavior disorder og "Nightterrors" / Nattskrekkanfall. Mine symptomer hadde også passet utmerket på Nattskrekkanfall og kan også da forklare effekten av RIvotril, men det er et vesentlig kriterie som ikke passer med mine symptomer; jeg husker ofte drømmene mine dagen etter. Det gjør ikke mennesker med nattskrekkanfall? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/315916-rem-sleep-behavior-disorder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.