Gå til innhold

Jeg fikk hjelp

Gjest og det virker!!

Anbefalte innlegg

Gjest og det virker!!

Heisann!

For ca. 3 mnd siden var jeg skikkelig nede. Hadde destruktive tanker, skalv, sov dårlig, ukonsentrert.

Fastlegen min ønsket å skrive ut AD, men jeg takket nei. Liker ikke å ta tabletter..

Jeg forsøkte med alternativ medisin, som hjalp en del, men ikke nok...

Jeg var kraftig suicidal også.

Jeg bestemte meg for å søke hjelp, og husket legen som skrev meg ut fra psyk for ca 10 år siden. Hun klarte å få grå himmel til å bli lyseblå på en samtale. Verden ble mindre komplisert sammen med henne.

Jeg undersøkte, og fikk vite at hun i dag jobber som allmenn praktiserende lege.

Noen telefoner og et brev, så slapp hun meg til, selv om pasientlisten var full.

*fantastisk*

Jeg har gått hos henne en gang i uken. Gradvis fikk hun tilliten med å få meg på AD. Jeg begynte med 2,5mg, og kom til slutt opp til ønskede 10mg.

Nå jobber vi systematisk fra gang til gang.

Jeg har opplevd mye avvisning i livet mitt, og må lære å tenke annerledes om meg selv.

Jeg har sluttet å skjelve, har sluttet å bare legge meg ned ved hver anledning. Tårene renner ikke så lett nå. Suicidale tanker er borte.

Er bare 20% sykemeldt nå, men jobber 95% av 37,5. Men det er deilig å ha en backup hvis eg trenger extra tid om morgenen, eller merker eg trenger å være litt alene..

Jeg smiler og ler mer. Merker at folk kikker på meg. Liker det ikke, men tror ikke de ser på meg av negative årsaker..

Merker det også på ungene mine, ikke minst.

Det er litt godt å være meg nå. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315955-jeg-fikk-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt å høre. Jeg leste innlegget ditt i går, men var selv så

destruktiv i tanker og handling at jeg ikke hadde så mye å si. ( Jeg vet

ikke om innlegget ditt var rettet mot mitt innlegg, men det ble likevel

som et svar).

I dag er jeg bedre igjen, og jeg vet at jeg egentilig har hatt god

hjelp av medisinene, men blir så frustrert når jeg blir dårlig og

prøver derfor å finne svar på hvorfor jeg blir det.

Du får ha lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315955-jeg-fikk-hjelp/#findComment-2589895
Del på andre sider

Så flott!

Og for et viktig innlegg du har skrevet her! Både for de som sliter med å overlate kontroll til behandleren sin og stole på de rådene som de får.

Men enda mer for de behandlerne som noen ganger opplever at pasientene deres ikke gjør som de burde. Her var det en lege som skjønte hvordan hun skulle møte deg og det var det som skulle til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315955-jeg-fikk-hjelp/#findComment-2590190
Del på andre sider

Gjest og det virker!!

Det er godt å høre. Jeg leste innlegget ditt i går, men var selv så

destruktiv i tanker og handling at jeg ikke hadde så mye å si. ( Jeg vet

ikke om innlegget ditt var rettet mot mitt innlegg, men det ble likevel

som et svar).

I dag er jeg bedre igjen, og jeg vet at jeg egentilig har hatt god

hjelp av medisinene, men blir så frustrert når jeg blir dårlig og

prøver derfor å finne svar på hvorfor jeg blir det.

Du får ha lykke til videre.

Det er ikke kjekt å bli dårlig uten at man helt vet grunnen. Ja, jeg er kjempe glad legen tok imot meg, men jeg må ikke glemme at det er mye opp til meg selv også.

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/315955-jeg-fikk-hjelp/#findComment-2590576
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...