Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det nok!!!!

Etter å ha hatt en ganske stabil vekt på 65-66 kilo i flere år, og forsøk på å gå ned mot 63-64 kilo - har jeg nå landet på 69!

69,0 kilo var dagens vekt, og det har den vært i en uke eller to. Og nå er det nok!!!

Nå skal det innstramminger til og mer kondistrening til for min del.

Første mål er å gå ned 3 kilo til utgangsvekta, og deretter håper jeg på å redusere ned mot 64 kilo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316077-uten-en-tr%C3%A5d-ukas-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er kansje som meg: når jeg skal være "flink" med mat tenker jeg ikke på annet og dermed spiser jeg mer!

Det som virker for meg er trene + skrive opp alt jeg spiser. Da har jeg full fokus.

Lykke til!!

Ja, mulig du har rett.

De tre siste ukene har imidlertid vært litt unntaktilstand:

Først hadde jeg 4 døgn på hotel med jobben, og det ble kanskje litt mer mat enn vanlig, selv om det egnetlig ikke var særlig usunt. Samtidig hade jeg bronkitt, og fikk ikke trent den uka (utenom en tur i svømmehallen en dag).

Så hadde vi høstferie, og jeg gikk på pennicillin, og var tungpustet og orket ikke trene. Hadde en fjelltur en dag.

Denne uka har jeg vært to døgn på hotell, spist mye god mat, men har også fått trent mye.

Nå er det altså ikke mer hotellmat på meg, jeg skal prøve å telle litt kalorier, og øke mengden kondistrening.

Annonse

Pussig at du har gått opp. Jeg lurer på om dette er noe som kan skje hvis man først legger seg i selen for å gå ned, og deretter går over til å spise som normalt.

Men cluet er nok kondisjonstrening som ikke belaster ryggen.

''Pussig at du har gått opp. Jeg lurer på om dette er noe som kan skje hvis man først legger seg i selen for å gå ned, og deretter går over til å spise som normalt. ''

Jeg har jo ikke lagt meg noe særlig i selen for å gå ned, men heller blitt litt mer bevisst på hva jeg putter inn i munnen, bl.a. redusere vindrikkingen og spise knekkebrød på jobb i stedet for brød, og drikke mer vann. Samtidig begynte jeg for et år siden å løpe, og har løpt 30-60 minutter 2-3 ganger pr uke frem til juli/august. I juli begynte jeg med styrketrening, og har redusert løpingen, og den siste måneden, muligens de to siste har jeg ikke løpt i det hele tatt.

Ryggen er blitt bedre, kondisen har holdt seg omtrent stabil (har jeg merket hvis jeg har gått kjapt eller sykler), og kroppen er blitt strammere og sterkere - og vekta har gått opp :-(

Glemte å veie meg i dag morges, så jeg ilte til vekten nå, med klær veide jeg nå 70kg igjen..... Forje uke veide jeg 69 kg uten klær og på morningen, så jeg vil tippe at jeg har holdt meg nokså stabilt denne uken...

Kontroll veier meg i morgen tidelig i undertøy, men om jeg trekker fra 1kg i klær nå, har jeg totalt gått ned 7 kg...

6 kg igjen til mål.... tror jeg da.

Vennlig hilsen

Glemte å veie meg i dag morges, så jeg ilte til vekten nå, med klær veide jeg nå 70kg igjen..... Forje uke veide jeg 69 kg uten klær og på morningen, så jeg vil tippe at jeg har holdt meg nokså stabilt denne uken...

Kontroll veier meg i morgen tidelig i undertøy, men om jeg trekker fra 1kg i klær nå, har jeg totalt gått ned 7 kg...

6 kg igjen til mål.... tror jeg da.

Vennlig hilsen

Mente selvsagt totalt ned 6 kg, og 7 kg til mål, ikke omvent som jeg skrøt på meg i farten her ;-D

Gjest slankern

Pussig at du har gått opp. Jeg lurer på om dette er noe som kan skje hvis man først legger seg i selen for å gå ned, og deretter går over til å spise som normalt.

Men cluet er nok kondisjonstrening som ikke belaster ryggen.

Hvor mye har du igjen å gå ned egentlig? Du var med i den klubben som skulle ned mer enn 30 kg ikke sant?

''Pussig at du har gått opp. Jeg lurer på om dette er noe som kan skje hvis man først legger seg i selen for å gå ned, og deretter går over til å spise som normalt. ''

Jeg har jo ikke lagt meg noe særlig i selen for å gå ned, men heller blitt litt mer bevisst på hva jeg putter inn i munnen, bl.a. redusere vindrikkingen og spise knekkebrød på jobb i stedet for brød, og drikke mer vann. Samtidig begynte jeg for et år siden å løpe, og har løpt 30-60 minutter 2-3 ganger pr uke frem til juli/august. I juli begynte jeg med styrketrening, og har redusert løpingen, og den siste måneden, muligens de to siste har jeg ikke løpt i det hele tatt.

Ryggen er blitt bedre, kondisen har holdt seg omtrent stabil (har jeg merket hvis jeg har gått kjapt eller sykler), og kroppen er blitt strammere og sterkere - og vekta har gått opp :-(

Du har jo vært masse på farten, vært syk og ikke fått trent slik du er vant til. Er ikke så rart at du har fått et par ekstra kilo da. Men det er jo langt fra noen katastrofe enda. Nå passer du på kaloriene en stund, passer enda bedre på proteinene så du får i deg nok, og fortsetter å trene igjen så forsvinner de kiloene fort igjen.

Annonse

Dette klarer du hvis du VIL.

Jeg er like høy som deg (170), og veide for ca. 1 år siden "pluttselig" 67 kg, etter å ha ligget helt stabil på 63-65 i alle år.

En innskjerping av kostholdet for hele familien, og fokus på å ikke spise mer enn til jeg er mett har nå ført til at jeg ligger på 58-59 kg. Har faktisk som mål og klare å gå opp igjen litt, men har ikke fått til det med vanlig kosthold. (synes det blir for teit å begynne å spise usunt igjen for å gå opp...)

Stå på Prust :-) trening, sund mat og du når målet ditt sakte og sikkert

Dette klarer du hvis du VIL.

Jeg er like høy som deg (170), og veide for ca. 1 år siden "pluttselig" 67 kg, etter å ha ligget helt stabil på 63-65 i alle år.

En innskjerping av kostholdet for hele familien, og fokus på å ikke spise mer enn til jeg er mett har nå ført til at jeg ligger på 58-59 kg. Har faktisk som mål og klare å gå opp igjen litt, men har ikke fått til det med vanlig kosthold. (synes det blir for teit å begynne å spise usunt igjen for å gå opp...)

Stå på Prust :-) trening, sund mat og du når målet ditt sakte og sikkert

Takk for inspirerende innlegg!!!!

Gjest sjøstjerna

Takk for inspirerende innlegg!!!!

enig med Ino.

Når du har bestemt deg, så går det her greit.

Jeg har tilsvarende historie som Ino. Jeg veide meg og plutselig var vekta 63.5kg....

Jeg ble bevisst på kosthold og mosjon, og gikk inn for å gå ned. Jeg veier nå 57-58 kg. Nå orker jeg ikke gå ned mer. For dette er min trivselsvekt, selv om det er ca 7 kg mer enn det jeg veide før barneproduksjonen.

Fikk en slik opplevelse forrige uke. Jeg har i flere år hatt en maksvekt på 59. Stort sett vært 57-58. Men nå tippet jeg over. Skal derfor ned så jeg ser 57 tallet igjen. Målet i løpet av uka er 58,5. Neste uke 58,2. Uka etter 57,9. 300 gram i uka bør være greit å få til.

Så forresten 58,5 i dag tidlig. Så nå jobber jeg videre.

Og etter et seminar med Dag Erik Pedersen så har jeg lært at jeg ikke skal si at jeg skal PRØVE å få til dette. Jeg skal faktisk gjøre det!!!!

Har testet kanel mot godtelysten som er veldig sterk på kvelden. OG DET VIRKER!!!!!

Ellers spiser jeg LITT sunnere, LITT mindre og trener LITT mer.

Så nå ser jeg fram til at min svarte bukse skal passe igjen. Gleder meg til det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...