Gå til innhold

Om å skrive samme innlegg på flere forum.


kie

Anbefalte innlegg

Ser at det har vært enkelte "episoder" om dette og lurer litt på hvor grensa går...

Eks: Jeg er selv gravid og ønsker å stille andre dolere et spørsmål ang. fødsel.

Er det da greit at jeg stiller det samme spørsmålet på graviditetsforum OG på foreldreforum?

(Siden de på foreldreforum kanskje også kunne hjelpe selv om de ikke er gravide der og da...)

Et annet eksempel:

Jeg ønsker å stille et spørsmål til barnelegen OG få med meg andre foreldres erfaringer. Er det da greit å legge inn samme spørsmålet på begge forum? (Barnemedisin og foreldreforum)

Hvordan stiller DOL seg til disse situasjonene, og er det noe man evt. ønsker at brukeren gjør i sånne tilfeller?

(F.eks. skriver "også på foreldreforum" e.l. i overskrift/innlegg?)

Håper på en klargjøring av "kjørereglene" på dette området :o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest webmaster

Begge de eksemplene du nevnte er helt greit, de holder seg innenfor temaet for hver av gruppene og hører hjemme der.

Det jeg svarte på i tråden under her gjelder innlegg som ble postet på mange ulike fagforaer, hvor innholdet i innlegget ikke hadde noe med fagområdet i forumgruppen å gjøre. Slik spamming er kun til irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Begge de eksemplene du nevnte er helt greit, de holder seg innenfor temaet for hver av gruppene og hører hjemme der.

Det jeg svarte på i tråden under her gjelder innlegg som ble postet på mange ulike fagforaer, hvor innholdet i innlegget ikke hadde noe med fagområdet i forumgruppen å gjøre. Slik spamming er kun til irritasjon.

spamming?? er det forno`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de eksemplene du nevnte er helt greit, de holder seg innenfor temaet for hver av gruppene og hører hjemme der.

Det jeg svarte på i tråden under her gjelder innlegg som ble postet på mange ulike fagforaer, hvor innholdet i innlegget ikke hadde noe med fagområdet i forumgruppen å gjøre. Slik spamming er kun til irritasjon.

Ok, takk for oppklaringen :o)

Begynte å bli litt redd for å ha vært et skikkelig irritasjonsmoment de gangene jeg har gjort det sånn.

Det innlegget du sikter til (lenger ned) rakk jeg ikke å få med meg, men jeg ble litt usikker på om det var i samme kategori som mine eksempler.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spamming?? er det forno`?

Hei,

Spamming er å legge inn enten det samme innlegget på "15" forskjellige fora, eller poste samme innlegg 15 ganger på samme fora.

Altså "søppel-innlegg" kun for å plage andre.

Begrepet "Spamming" kommer fra Monty Pythons sketch med vikingene på en kafé i England hvor de bare har spam (en billig type hermetikk-kjøtt) igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Hei,

Spamming er å legge inn enten det samme innlegget på "15" forskjellige fora, eller poste samme innlegg 15 ganger på samme fora.

Altså "søppel-innlegg" kun for å plage andre.

Begrepet "Spamming" kommer fra Monty Pythons sketch med vikingene på en kafé i England hvor de bare har spam (en billig type hermetikk-kjøtt) igjen.

Med vennlig hilsen

*LOL*

hjertlig takk....*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skylark

Omjeg stiller ett spørsmål der det antas at brukerne av ulike fora har interesse av saken, så poster jeg det på mer enn ett forum. For eksempel kan et spørsmål om graviditet få gode svar på både jordmor, gravid og foreldreforumet. Som eksempel postet jeg ett innlegg der jeg ønsket å høre folks erfaringer ang Chrysler Voyager. På foreldreforum er det folk med barn som svarer ut fra hvor praktisk bilen er når man har barn, på åpent forum får man kanskje erfaringer på andre grunnlag. Brukere av ulike forum har ofte ulike oppfatninger, og det er ofte du ikke treffer de samme på to forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...