Gå til innhold

Oppdatering Lithioniten min

Anbefalte innlegg

Etter dosereduksjon forrige torsdag - pga høye verdier (1.1), tok jeg ny blodprøve på tirsdag. Fikk resultatet etter utskrivningspapirene igår... resultatet var nå på 1.2...

Åssen i all pakka kan en reduksjon i dosen (fra 83+124.5mg - 83+83mg(endring på 41.5mg)) gi et høyere svar??? Denne gangen drakk jeg heller ikke, men likevel...

De fortsatte bare å si at det ikke var alt som kunne forsvares... annet enn at det kunne være svinginger i nyrefunksjonen, vekttap, væskebalanse og inntak... men å undersøke dette nærmere for å finne ut mer...det var de visst ikke interessert i..

Var forøvrig til fastlegen idag... han sa at Lithionitspeil skulle ta kun medisinfastende, men at det selvfølgelig kunne spille en rolle hvor mye en drakk...

Han ville ta en kontrollprøve av Lithioniten slik at han kunne se det med egne øyne og handle ut i fra det( men jeg skulle visst ikke bekymre meg for at det kunne være noe med nyrene(Kreatinin har visst vært fin ved alle prøvene))

Er det noe jeg kan gjøre?? Er det noe som kan være galt?? Jeg sitter her og er ganske bekymret...

Tror denne usikkerheten snart gir meg alvorlig helseangst- går snart over i hypokondri(da de ikke kan gi meg noen forklaring på dette...-så da er det vel ikke reelt da, siden jeg trodde det meste hadde en eller annen forklaring) men papiret kan da ikke lyve...?kanskje de har virus på maskina...?

jaja...jeg får vel bare gi opp dette...det er sikkert ikke noe uansett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316080-oppdatering-lithioniten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg leser det slik at fastlegen din tar dette alvorlig. Da kan du lene deg tilbake og avvente hans/hennes utredning.

Kreatinin er ikke noe fullverdig må for nyrefunksjon. Funksjonen må være meget svekket før det slår ut på kreatining.

Om fastlegens nye måling viser det samme, bør du henvises til medisinsk avdeling på sykehuset/nefrolog for utredning.

Jeg leser det slik at fastlegen din tar dette alvorlig. Da kan du lene deg tilbake og avvente hans/hennes utredning.

Kreatinin er ikke noe fullverdig må for nyrefunksjon. Funksjonen må være meget svekket før det slår ut på kreatining.

Om fastlegens nye måling viser det samme, bør du henvises til medisinsk avdeling på sykehuset/nefrolog for utredning.

Da har vi i alle fall ulikt syn på hvordan fastlegen så på dette...

For han mente det ikke var noen grunn til bekymring.. det hendte veldig ofte at slike endringer kunne skje uten at det var noe galt- så det som blir gjort var visst at han fikk resultatet og endret dosen etter det...

Har ny time neste fredag(utgangspunktet for noe anna, men...), så skal prøve å lene meg tilbake og "glede" meg over utskrivelsen i stede... c",)

Takk igjen!!!

Da har vi i alle fall ulikt syn på hvordan fastlegen så på dette...

For han mente det ikke var noen grunn til bekymring.. det hendte veldig ofte at slike endringer kunne skje uten at det var noe galt- så det som blir gjort var visst at han fikk resultatet og endret dosen etter det...

Har ny time neste fredag(utgangspunktet for noe anna, men...), så skal prøve å lene meg tilbake og "glede" meg over utskrivelsen i stede... c",)

Takk igjen!!!

Hei,

Synes du skal ta med utskrifter av dine spørsmål (både dette og de to forrige) til nhd samt hans svar vedr. dette neste gang du skal til legen.

Hei,

Synes du skal ta med utskrifter av dine spørsmål (både dette og de to forrige) til nhd samt hans svar vedr. dette neste gang du skal til legen.

Jepp, takk for tipset- jeg burde egentlig sagt ekstra klart fra til denne legen når han veldig oppgitt og likegyldig sa at hvis jeg absolutt måtte, kunne jeg få tatt flere prøver...

Jeg klarte ikke det, ville jo ikke "kaste bort tida" hans.

Det var i alle fall det han gav inntrykk av idag...

(jeg har jo kasta bort timer til leger før; graviditet, kneskade+ undersøkelser-aldri blitt bra fra skaden igjen, pålagt samtaler når behandler var syk...og nå dette her...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...