Gjest lirbos Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Når man skal behandle angst som ikke er et panikkanfall. Vil ikke sobril eller rivotril være førstevalg med tanke på psykisk avhengighet. Jeg merker ingen "rus" av disse medisinene fordi overgangen/absorberingen er så langsom. Contra Valium som absolutt er effektiv, men den virker så fort at man får et snev av rus og jeg ser helt klart at dette kan føre til psykisk/psykologisk avhengighet. Ellers er de vel fysisk like vanedannende alle sammen. Jeg synes sobril slik sett er et bedre valg, men erfaringen er at mange fastleger skriver ut 5mg valium for alt som heter angst. Ulempen med sobril etter mitt skjønn må være at det virker ganske kort, mens rivotril for meg er nok med engangs dosering ved angst perioder. Bruker selvsagt ssri som forebyggende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316082-langsomt-virkende-benzodiazepiner-f%C3%B8rste-valg-ved-gad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.