Gå til innhold

Blodpropp-spm, kommer ikke til lege i helga..

Anbefalte innlegg

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Har et håp om at nhd kan svare, men forventer ingenting siden dette ikke omhandler psykiatri :)

Jeg har fått en blå kul på innsiden av ene fingeren, i det midterste leddet. Det er tydelig at det er en "blodklump", den smetter litt unna når jeg tar på den. Den er ca 4-5mm i diameter og hard. Ikke vondt eller hovent.

Selvsagt er det nå fredag og jeg får ikke time til legen, men jeg er veldig i tvil om dette er noe å bekymre seg for eller ikke.. Oppdaget den i dag tidlig, og den har blitt litt større.

Bedre å spørre her enn ingen :)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Orio

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest HobbyDoc
Skrevet

Tror heller dette dreier seg om en underhudsblødning. En ting er sikkert at blodpropper oppstår inne i en åre, og uten å skryte på meg noen som helst legekunnskap, kan jeg med sikkerhet si at en blodpropp i fingeren ikke vil hindre hjertet i å banke videre.

Men det skader nok ikke å oppsøke en lege hvis den ikke forsvinner med tiden.

Gjest reptitus
Skrevet

Tror heller dette dreier seg om en underhudsblødning. En ting er sikkert at blodpropper oppstår inne i en åre, og uten å skryte på meg noen som helst legekunnskap, kan jeg med sikkerhet si at en blodpropp i fingeren ikke vil hindre hjertet i å banke videre.

Støtter meg til Hobbydoc, men umulig å si noe sikkert. Men er uenig i at det ikke er farlig med blodpropp så lenge den ikke hindrer hjerte i å slå. Den kan jo løsne og gå med blodomløpet til den setter seg fast i hjertet, hodet ,lungene - og da har man et problem. Ta deg en tur til legen, les litt i helselexica om blodpropper.

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Støtter meg til Hobbydoc, men umulig å si noe sikkert. Men er uenig i at det ikke er farlig med blodpropp så lenge den ikke hindrer hjerte i å slå. Den kan jo løsne og gå med blodomløpet til den setter seg fast i hjertet, hodet ,lungene - og da har man et problem. Ta deg en tur til legen, les litt i helselexica om blodpropper.

Jeg kan litt om mulige virkninger av blodpropp, er derfor jeg er bekymret. ;)

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Blodblemme?

Vet ikke, kanskje, aldri hørt det uttrykket før?

Gjest en blodpropp
Skrevet

Nei, det er ikke en underhudsblødning, det er en koagulert klump inne i en blodåre.

Gjest mååååååper
Skrevet

Vet ikke, kanskje, aldri hørt det uttrykket før?

Hva har du ikke hørt om en blodblemme ??????

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Hva har du ikke hørt om en blodblemme ??????

hehe, nei.. har kanskje hørt ordet en gang, men vet ikke helt hva som menes med det :)

Gjest måååååper
Skrevet

hehe, nei.. har kanskje hørt ordet en gang, men vet ikke helt hva som menes med det :)

oi, når du klemmer deg, eller slår deg, ja da blir det ofte en blodblemme, en liten klump med blod i, eller som ordet sier, en blemme med blod i

Skrevet

Jeg ville aldri oppfattet en slik kul som grunnlag for å trenge legetilsyn akutt.

Hva gjør at du forestiller deg at dette kan være en "blodpropp"?

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Jeg ville aldri oppfattet en slik kul som grunnlag for å trenge legetilsyn akutt.

Hva gjør at du forestiller deg at dette kan være en "blodpropp"?

''Hva gjør at du forestiller deg at dette kan være en "blodpropp"?''

er helt klart på feil forum ja.. ;)

Gjest Noen av dere er helt utrolige
Skrevet

"Har et håp om at nhd kan svare, men forventer ingenting siden dette ikke omhandler psykiatri :)"

Jeg gir helt opp altså.

Det er flere av dere som skriker NHD for alt, hvor lenge drøyer det før NHD skal fortelle dere om menssyklusser og greier da?

Herre gud...det er akkurat det han IKKE er....for den som ikke har skjønt det....GUD.

Skjerp dere og bli litt selvstendige!

Betal heller og spør en av legene her inne som bør kunne temaet du har på hjertet!

Skrevet

"Har et håp om at nhd kan svare, men forventer ingenting siden dette ikke omhandler psykiatri :)"

Jeg gir helt opp altså.

Det er flere av dere som skriker NHD for alt, hvor lenge drøyer det før NHD skal fortelle dere om menssyklusser og greier da?

Herre gud...det er akkurat det han IKKE er....for den som ikke har skjønt det....GUD.

Betal heller og spør en av legene her inne som bør kunne temaet du har på hjertet!

Tror du ikke nhd selv klarer å sette de grenser han måtte ønske å sette ?

Gjest Noen av dere er helt utrolige
Skrevet

Tror du ikke nhd selv klarer å sette de grenser han måtte ønske å sette ?

Det er jeg helt overbevist om at han klarer.

Men sånn forguding må bare kommenteres, det grenser til sykt.

Men igjen, vi er jo på psyk. forum da.

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Jeg gir helt opp altså.

det var da voldsomt til reaksjon.. jeg har ikke ropt på nhd verken i innlegget eller i overskriften, men det hender at han svarer her inne som privatperson, så hvis han plutselig fikk kjempelyst å svare, hadde det vært supert :)

svar fra allmenlege vil jeg ikke få på flere dager, så derfor.

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Jeg gir helt opp altså.

det var da voldsomt til reaksjon.. jeg har ikke ropt på nhd verken i innlegget eller i overskriften, men det hender at han svarer her inne som privatperson, så hvis han plutselig fikk kjempelyst å svare, hadde det vært supert :)

svar fra allmenlege vil jeg ikke få på flere dager, så derfor.

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Det er jeg helt overbevist om at han klarer.

Men sånn forguding må bare kommenteres, det grenser til sykt.

Men igjen, vi er jo på psyk. forum da.

Forguding???? Jeg har knapt skrevet på psykiatriforum i hele min mangeårige dol-karriere. Så her er du på villspor.

Skrevet

Forguding???? Jeg har knapt skrevet på psykiatriforum i hele min mangeårige dol-karriere. Så her er du på villspor.

Så hvorfor i alle dager skriver du her nå, om noe som ikke omhandler psykiatri i det hele tatt? Enn om alle skulle begynne å skrive innlegg her, om ting som absolutt ikke omhandlet psykiatri?

Gjest en blodpropp?
Skrevet

Så hvorfor i alle dager skriver du her nå, om noe som ikke omhandler psykiatri i det hele tatt? Enn om alle skulle begynne å skrive innlegg her, om ting som absolutt ikke omhandlet psykiatri?

jeg beklager på det sterkeste, er det virkelig mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...