Gjest fattiglusa Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er i en svært vanskelig økonomisk situasjon. Jeg bor alene, sliter psykisk og mottar nå delvis tidsbegrenset uføreytelse og delvis rehabiliteringspenger. Jeg jobber ikke utenom, fordi det har jeg per i dag ikke kapasitet til. Problemet er at jeg ikke får bostøtte, selv om husleia spiser opp det aller meste av inntektene! Jeg søkte i vår på bakgrun av nedgang i inntekter, fordi da gikk jeg over fra sykepenger til rehabiliteringspenger. Men hver gang jeg søker får jeg bare et avslag hvor det står at de tar utgangspunkt i ligningen for 2006 da jeg var i jobb! Jeg har gang på gang sendt inn korrekte opplysninger og hatt dem på tlf.. blir fortvilet nå, så hva gjør jeg, det trenger jo ikke inn! Er det noen "over" bostøttekontoret jeg kan klage til ang dette? Er svært fortvilt. Takker for svar. 0 Siter
Gjest Palene Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Har du klaget skriftlig på vedtaket? Du bør alltid forholde deg skriftlig til offentlige etater. Hvis du ringer så sier de bare at de skal ordne saken, men det skjer jo aldri. Fra husbanken.no: "Du kan klage på vedtaket hvis du mener det bygger på uriktige opplysninger. Klagen sender du til kommunens bostøttekontor. Vær oppmerksom på klagefristen som er tre uker etter mottatt vedtak." 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Men nå regner de jo ut bostøtta fra mnd til mnd utifra forrige mnds inntekt. Ta med papirer fra mnd inntekt og gå ned på boligkontoret og få dem til å hjelpe deg. 0 Siter
Gjest ollargoll Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Du må levere skriftlig klage. Det nytter ikke å bare søke på nytt, da blir fortsatt likningen lagt til grunn. Du må levere en klage og be om at dagns inntekt legges til grunn. Og så må du selvfølgelig dokumentere dagens likning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.