Gjest Shimano Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei, er en tidligere aktiv mann på 41 år. Jeg sliter med at jeg har leddsmerter etter trening. Jeg syklet aktivt i klubb før og jeg trente mye kampsport og løping. Problemet mitt i yngre dager var at knærne stivnet og virket "tørre" ved mye trening og jeg følte alltid at når jeg ble veldig godt trent så kom leddsmerter, stive knær, kneppelyd i hofter når jeg gikk opp bakker og småskader. Når jeg nå har blitt 41 år så trener jeg nok for lite, men når jeg først trener så får jeg alltid smerter i skuldrene. Jeg er forholdsvis sterk, men skulderøvelser gir meg langvarige plager. Ett løft er nok. Ellers så sovner armene om natten og de er ekstra ille etter armtrening. Fingrene på høyre arm er helt stive og må mykes opp om morgenen. Det som skjer er at treningslysten har forsvunnet og smertene som har fulgt meg fra ung alder førte den gang til at jeg ikke satset på sykling. Det er utrolig kjipt å prøve å trene seg opp for så å få muskel/leddsmerter. Jeg er 170cm 79kg og fikk ved årstest hos lege beskjed om at blodtrykket var høyt og at jeg hadde lavt jerninnhold 7. Har spist en del jerntabletter den siste tiden. Er bredskuldret og solid bygget, føler selv at trivselsvekten er på 72kg så har ett alderstillegg på 7 kg. Er mest bekymret for at armene sovner hen om natten og skulderplagene. Var i en bilulykke for 20 år siden og fikk whiplash uten at det den gang ble gjort noe med det og jeg føler vel ikke at det er det som hemmer skuldrene. Noen gode råd/tips eller en pekepinn på hva som plager kroppen min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316111-leddsmerter-sovende-armer-og-vonde-skuldre-ved-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du bør få deg en time hos en legespesialist i fysikalsk medisin eller idrettsmedisin. Det høres ut som nerver kommer i beknip i nakke-ryggsøylen din. Dette må sjekkes ut ved spesialrtg. og annet. Det er umulig å gi deg råd uten at noe eksakt diagnose foreligger. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316111-leddsmerter-sovende-armer-og-vonde-skuldre-ved-trening/#findComment-2592505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.