Gå til innhold

Jobb for myndigheter etc NHD

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på4534
Skrevet

Når man skal sikkerhetsklareres for jobb hos ulike myndigheter spør de

om man har mottatt hjelp for psykiske problemer.Er man her pliktig til å melde fra om dette? Hvordan behandler de eventuelt disse opplysningene? Jeg tror ikke

det at jeg har vært behandlet noen timer hos psykolog har noenting å si for jobben

dette gjelder.

Videoannonse
Annonse
hvorfor skjer dette??
Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg noen kunnskap om dette, men i all beskjedenhet mener jeg at jeg har en fornuftig tanke rundt temaet :-)

Om det er som du sier, at dine timer hos psykolog ikke har noe å si for jobben, så vil du vel heller ikke risikere jobben ved å fortelle det? Det er jo mange årsaker til at en går til psykolog - psykologbesøk alene bør ikke utelukke noen fra en stilling.

Om du benekter erfaring med psykolog, og det senere skulle komme frem at du talte usant, vil jeg tro det blir sett værre på, selv om resultatet er det samme - at behandlingen hos psykolog ikke har noe å si for din evne til å fungere i stillingen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal selvsagt svare helt sant når du skal sikkerhetsklareres. Om det kommer frem den miste ting som du har holdt skjult, er du ferdig.

Selv Ramin og Saera, som hadde alle faktorer på sin side i forhold til å beholde jobben uansett prestasjoner, måtte går fordi de hadde holdt viktige ting skjult.

Da jeg ikke vet hva du skal sikkerhetsklarares for og på hvilket nivå, kan jeg ikke si om noen timer hos psykolog er av betydning eller ikke.

Skrevet

Jeg har vært sikkerhetsklarert, men det er lenge siden, så det kan være annerledes nå.

Jeg husker ingen spørsmål om helsetilstand i det hele tatt, i hvert fall ikke på et slikt detaljnivå som psykologsamtaler. Det var masse spørsmål om bosted og adresser helt tilbake til "år null".

Skrevet

Jeg ble sikkerhetsklarert for en del år tilbake og måtte fylle ut et omfattende spørreskjema som ikke bare omfattet meg og mitt, men også informasjon om mine foreldre og søsken.

Vær ærlig, avhengig av nivå, så tror jeg de sjekker opplysningene godt. Noen timer hos psykolog tror jeg godt de tåler, men alvorlige diagnoser kan vel kanskje være verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...