Gå til innhold

Ta Sobril med til Thailand

Anbefalte innlegg

Nordnorge og mørketid
Skrevet

Min kone tar Sobril for å sove ut om natten uten å våkne opp med panikkangssymptomer som har utviklet seg av angvarig søvnproblemer.

Om 3uker skal vi reise til Thailand og hun vil ha med seg Sobril. Problemet er at Sobril er et B-preparat og hva er reglene for slikt? Leser at man må enten ha med seg resepten eller et skriv fra legen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ei anna i Nord-Norge har vært i Thailand
Skrevet

Hei,

jeg fikk et skriv fra apoteket på at jeg var rettmessig bruker av Imovane (også B-preparat), hvor de stempla og kopierte resepten. Dette tok et kvarter på apoteket, og så kunne jeg dra til Thailand uten å frykte å bli fratatt medisinene mine. Thailand er visstnok ganske strenge på dette, fikk jeg vite.

God tur!

Skrevet

Hei,

jeg fikk et skriv fra apoteket på at jeg var rettmessig bruker av Imovane (også B-preparat), hvor de stempla og kopierte resepten. Dette tok et kvarter på apoteket, og så kunne jeg dra til Thailand uten å frykte å bli fratatt medisinene mine. Thailand er visstnok ganske strenge på dette, fikk jeg vite.

God tur!

Du får et schengen dokument på apoteket som forklarer på engelsk,tysk fransk hva medisinen er og at du har fåt forskrevet den. Den er like gyldig som bevis utenfor schengen landene.

Men til thailand er ikke dette noe problem uansett. Jeg har fått kjøpt valium, xanor og alle mulig andre b preparater uten resept på samtilige apotek jeg var på både i bangkok og på feriestedene. Det er det minste problemet i thailand å skaffe seg noen sobril på apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...