Gå til innhold

Å koble ut for å få sove - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei mor :-)

Jeg har en helt genial ting - jeg setter på en lydbok på mp3 spilleren på lavt volum. Skrur av lyset og legger meg med øynene igjen og hører. Så sovner jeg mens noen leser for meg. Funker på store jenter også det der :-) Morgenen etter ligger det en spiller og et par øreplugger ett eller annet sted i senga, men det plager meg ikke.

Gjest Elextra

Jeg liker å lese litt på sengen.

Har i mellom litt problemer med å sove, og da kan tankene starte å kverne om mer eller mindre uvesentlige problemer. Da står jeg heller opp litt finner på noe som vrir tankene over på noe annet.

Om jeg er litt anspent i kroppen hender det jeg benytter avspenningsteknikker.

Som andre skriver her, så pleier jeg alltid å lese. Men det hender jeg ikke sovner med en gang jeg legger meg ned for å sove. I slike tilfeller har jeg merket at jeg lett sovner hvis jeg begynner å ramse opp ting inni hodet mitt. Det kan være alt mulig rart jeg ramser opp; alt fra antall venninner som har tatt keisersnitt kontra vanlig fødsel, antall venner/bekjente med rød bil, hvem som har et bestemt bilmerke. Alle mulig slags fjollete ting. (nesten litt flaut å skrive det)

Jeg vil tro at prinsippet egentlig er det samme som den klassiske "telle sauer-varianten".

:o)

Annonse

Gjest sto, devjanosto devjat, devjanosto vosem

Jeg teller baklengs fra 100. Og bommer jeg, så må jeg begynne på nytt. Om det er helt krise, så teller jeg baklengs på russisk. Det sovner jeg alltid av :)

Som andre skriver her, så pleier jeg alltid å lese. Men det hender jeg ikke sovner med en gang jeg legger meg ned for å sove. I slike tilfeller har jeg merket at jeg lett sovner hvis jeg begynner å ramse opp ting inni hodet mitt. Det kan være alt mulig rart jeg ramser opp; alt fra antall venninner som har tatt keisersnitt kontra vanlig fødsel, antall venner/bekjente med rød bil, hvem som har et bestemt bilmerke. Alle mulig slags fjollete ting. (nesten litt flaut å skrive det)

Jeg vil tro at prinsippet egentlig er det samme som den klassiske "telle sauer-varianten".

:o)

Slik oppramsing driver jeg med for å få sove også:-) Godt å høre det er flere.

Jeg ramser opp navn jeg da - begynner på A, alle navn jeg kommer på som begynner på A, osv osv - kveld etter kveld etter kveld:-) Hele alfabetet igjennom:-)

Jeg liker å lese litt på sengen.

Har i mellom litt problemer med å sove, og da kan tankene starte å kverne om mer eller mindre uvesentlige problemer. Da står jeg heller opp litt finner på noe som vrir tankene over på noe annet.

Om jeg er litt anspent i kroppen hender det jeg benytter avspenningsteknikker.

Jeg benytter også noen (enkle( avspenningsteknikker. Funker faktisk for ungene også :-)

Slik oppramsing driver jeg med for å få sove også:-) Godt å høre det er flere.

Jeg ramser opp navn jeg da - begynner på A, alle navn jeg kommer på som begynner på A, osv osv - kveld etter kveld etter kveld:-) Hele alfabetet igjennom:-)

Jess, da er ikke jeg den eneste som er gal! ;o)

Hei mor :-)

Jeg har en helt genial ting - jeg setter på en lydbok på mp3 spilleren på lavt volum. Skrur av lyset og legger meg med øynene igjen og hører. Så sovner jeg mens noen leser for meg. Funker på store jenter også det der :-) Morgenen etter ligger det en spiller og et par øreplugger ett eller annet sted i senga, men det plager meg ikke.

''Morgenen etter ligger det en spiller og et par øreplugger ett eller annet sted i senga, men det plager meg ikke''

Jeg "må" bare si det - du fikk meg til å dra på smilebåndet :-) Takk for at du gjorde en trist dag lettere :-)

Annonse

''Morgenen etter ligger det en spiller og et par øreplugger ett eller annet sted i senga, men det plager meg ikke''

Jeg "må" bare si det - du fikk meg til å dra på smilebåndet :-) Takk for at du gjorde en trist dag lettere :-)

Si det i vei du :-)

Og opp med hodet - du har vært i dårlige dager før og du vet at du kommer gjennom dem også. Og at det kommer bedre dager nedi der et sted.

Hvorfor er dagen din å tirst?

Hvorfor er dagen din å tirst?

Er mye som skjer.. Mennesker i min eks's familie - som helt til nå (skilsmissen) har vært med meg, skviser meg nå ut. Var så glade i de, og de i meg.. trodde jeg.. Mennesker jeg har kjent i mange mange år. Plutselig får jeg ikke lov til å være tante mer, liksom..

Sudoku! Da renses hodet for alle andre tanker enn disse tallene, og tilslutt er jeg så trøtt at det bare er å slå av lyset og sovne. Før telte jeg sakte baklengs fra hundre, pleide å sovne på syttitallet, men etterhvert som det ble automatisert fungerte det ikke lenger. Skal prøve på forskjellige språk, det var et godt tips her.

Gjest tidligere deprimert

Det eneste som funket for meg i min dårlige periode, var å sette TV'n på,et eller annet dølt program. Så sette timeren på feks to timer, og så rigge meg til på sofa'n. Min teori er at det virket siden jeg da ikke rakk å begynne min uendelig deprimerende tankerekke om alle mine bekymringer. Har hørt andre som også bruker TV som sovemedisin. Men en kan jo ikke ligge i samme rom som andre da, dessverre. Men noen ganger i livet er det viktigere å få sove enn alt annet. Går utifra at det kan funke med radio også. For meg måtte det da være et diskusjonsprogram, noe å følge med på. Musikk blir mer noe bakgrunnsgreier for meg, da kommer tankene allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...