Gå til innhold

Zyprexa- Skulte dokumenter om alvorlige bivirkninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det skaper et alvorlig tillitsbrudd mellom produsent og leger når det viser seg at viktig informasjon er holdt skjult.

Jeg er positiv til legemidler som er en av mine viktigste verktøy i arbeidet for å hjelpe syke.

Jeg er i utgangspunktet også positiv til legemiddelindustrien. Jeg synes det er fint at kapital, hjerner og arbeidskraft blir brukt til å produsere noe som er bra for folk i motsetning til f.eks å produsere kosmetikk, moter, Se&Hør eller Hotell Cesar.

En absolutt forutsetning for min positivitet til denne industrien er at den er ærlig om _alle_ forskningsresultater. Forsøk på bløff fører til umiddelbar omlegging av forskrivningen på den kliniken jeg er faglig ansvarlig for.

At lederne for denne industrien ikke forstår at de er helt avhengig av foks tillit, er uforståelig for meg. Jeg forventer at alle kort umiddelbart legges på bordet.

Gjest imzedimze

Hva med seroquel, den er akkurat like ille som zyprexa, i tillegg fikk jeg kramper i beina av den så jeg måtte slutte på den...

bortsett fra vektøkningen, er zyprexa det beste middelet jeg har fått prøve mot bipolar lidelse... men nyttet jo ikke når jeg ble fetere og fetere.. så sier de, seroquel, DEN gir IKKE vektøkning. Det gjorde den så det!!!

Nei takke meg til litium!!! Rører aldri noe anti psykotisk medisin igjen-

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Trodde dette var noe som hadde vært kjent i årevis jeg.... alle VET at Zyprexa er verstingen på vekt. Alle VET at Zyprexa, som andre AP, kan gi ekstrapyramidale virkninger. Eneste som er forandret er at man nå vet at det er bevisst fusk - kunnskapen om medisinet er den samme.

???

Korrekt.

De skjulte dokumentene forteller sikkert ikke noe om nye bivirkninger, men jeg vil anta noe om forekomst/hyppighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...